Skocz do zawartości

GoldAndBlack

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Szczecin

Osiągnięcia użytkownika GoldAndBlack

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Ja w maju kupowałem Eries Eveo Disc za 1500 zł właśnie. (taki http://archiwum.allegro.pl/oferta/cross-disc-eries-eveo-shimano-lx-9-x-3-20-5-i5218206196.html tylko na Alivio już a nie na LXach niestety) Mam przejechane 300 km i niedawno odebrałem go z gwarancyjnego serwisu regulacyjnego po przejechanych 200 km. Jeździ bardzo fajnie. Dla Ciebie przy tym wzroście 20.5 rama była by ok. Do mnie przez przypadek przyszedł taki na początku ale musiałem wymienić (na 19) bo jeździć się dało ale luzu w kroku było za mało (178 cm wzrostu i 82 cm w nodze). Osprzęt bardzo dobry. Pozycja wygodna. 27 biegów więc można docisnąc z górki i na prostej. Opony jak u crossa ale z bieżnikiem nadającym się do lasu spokojnie. Nie wiem jaki stosunek jazdy u Ciebie to asfalt, ścieżki itp vs las ale ja bym już "górala" dla siebie nie wybrał po tym jak pojeździłem crossem (bo głównie jeżdżę ulicami i ścieżkami i ubitymi trasami) Tarczówki jako hamulce są spoko jeśli chodzi o gorszą pogodę i cięższe warunki jazdy - mam i nie narzekam. Tylko ja mam hydrauliczne Alivio a te z Elitary to chyba jakiś podstawowy model Shimano więc nie wiem jak będą się spisywały. Nie wiem z czego się przesiadasz ale wszystkie te rowery które podałeś jak będą dobrze wyregulowane i dopasowane ramą to Cię zadowolą. U mnie na początku coś było źle wyregulowane i stukało coś w korbie itp i to była najbardziej denerwująca rzecz podczas jazdy. Teraz po regulacjach rower marzenie
  2. A co myślicie o takim rowerze jak jest teraz w gazetce Selgrosa http://gazetki.selgros.pl/15-10######wypoczynek/?code=VG0ncdC - 7ma strona (1 Cross? 27,5" i 2x 29"). Sprzętowo wygląda dobrze (tylko po podstawowych danych patrząc). W necie wyczytałem że to produkuje Giant (cadex) jako swoją markę córkę. W skrócie Deore/Acera lub Deore/Deore przy droższym. Tarczowe hamulce hydrauliczne. Amortyzator z blokadą skoku. 27 biegów więc pozostałe podzespoły też nie będą kiepskie. Jeśli ktoś ma kartę to chyba warto się zainteresować przynajmniej i przymierzyć? (ja swój już mam ale wrzucam tutaj jako opcja dla szukających jeszcze)
  3. @SuA odpowiem tylko pobieżnie na Twoje pytanie odnośnie tego dlaczego jest tak duża różnica między Kellysem a Cube: hierarchia klas Shimano: Tourney -> Altus -> Acera -> Alivio -> Deore Kellys: przerzutki przód/tył: Tourney 21 biegi; wolnobieg; pedały plastykowe - z takim osprzętem te obciachowe wg Ciebie "Larusy" kosztują na allegro 750 zł - no tyle tylko że są brzydsze Cube: przerzutki Alivio/Altus 24 biegi; kaseta; hamulce, piasty, łańcuch, korba od shimano, pedały aluminium, waga - tylko 13,2 KG (kellys nie podaje)
  4. Opona Kands czy Kenda? Jeśli chodzi o amortyzator to tylko się cieszyć (jeśli ma blokadę skoku). Co do reszty, to firma SRAM jest mało popularna w Polsce (ze względu na nazwę) ale produkty ma bardzo dobre - nie jest to żaden no-name. Jest to drugi bodajże na świecie producent po Shimano (co nie znaczy że robi rzeczy gorsze - coś jak niegdyś Intel i AMD w procesorach) Nie zmienia to jednak faktu, że producent tego roweru powinien wysyłać to co ma w specyfikacji bo przez takie działania traci na wiarygodności - widać wkłada to co ma akurat pod ręką w dobrej cenie. Możliwe że podzespoły równorzędne ale klient powinien dostać to co zamawiał.
  5. Nie wiem jaką cenę zaproponowali w sklepie, ale rower z tym sprzętem (firmowy) jest wart nie więcej niż 1300-1400 zł. Nieznanej firmy można by pewnie i trafić coś o podobnych parametrach za około 1000-1100 zł. Przy Twoim wzroście to rama 17" powinna być ok ale musisz się przymierzyć bo kobiety mają trochę dłuższe nogi. Z firm do 2 tys złotych znajdziesz na pewno coś godnego polecenia. Wybór jest tak duży że ciężko wypisywać. Może na początku kieruj się wyglądem a jak będziesz miała z 5 typów to zrobi się selekcję co najbardziej się opłaca patrząc cena/sprzęt.
  6. Wydaje mi się że możesz być szczęśliwcem i trafiłeś na model który był fotografowany na aukcji i po prostu nie opłacało im się już odkręcać. Też się o to pytałem sprzedawcy i nóżki nie ma w zestawie ale można spokojnie domówić i zamontują.
  7. Dzięki za wytłumaczenie i podzielenie się doświadczeniami. Tak właśnie myślałem, że skoro Crossowi jest bliżej do trekkingu, to wersja MTB może nie być przerzutką dedykowaną do takiej mieszanej jazdy. Widziałem na zdjęciach że Lazaro ma tą M4000 ale jakoś jak dla mnie za chudo wygląda i jeśli T4000 się lżej przełącza w trakcie jazdy to widać że ludzie z Eries chyba wiedzą co montować.
  8. @teddy_malone - masz rację - źle spojrzałem w opisie i po zdjęciach. Ciekawy jestem od czego zalezy jakie montuja bo na aukcji sa oba typy wymienione (t-trekking, m-mtb). Zna sie ktos moze na tyle aby ocenic te 2 typy? Bo technologia Shadow w RD-M4000 z tego co czytam to przyda sie jak ktos mocno katuje rower po terenie, a jak ktos jezdzi wiecej po szosie to trekkingowa jest w czyms lepsza?
  9. jak dla mnie patrząc po zdjęciu z aukcji są właśnie w wersji MTB z technologią Shadow http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-tylna-alivio-rd-m4000-9rz-sgs-tytanowa-shimano,363541.html cytując za stroną wrower którą podałeś: czyli można podsumować upraszczając, że te alivio z nowych aukcji nie są gorsze od deore LX które były wcześniej.
  10. A korba w aukcji nie była czasem Suntoura? Przysłali z Shimano? Drugie mocowanie na bidon można wykorzystać do zamocowania zabezpieczenia roweru tak jak pokazują tutaj: Ja sam sobie coś takiego na pewno sprawię. Bo jak ktoś mądry napisał - zabezpieczenie roweru powinno kosztować 10% wartości samego roweru To co piszesz potwierdza moje słowa, bo sam tez brałem te modele wstawiając do Excela ale po kilku parametrach odrzuciłem je bo od razu nie dorównywały (dopłacało się a parametry gorsze od Eries Disc). Za zaoszczędzoną kase można dokupić sobie porządne zabezpieczenie np.
  11. Wygląd to rzecz gustu a o tym jak wiadomo się nie dyskutuje. Nie jest on może powalający w Eries ale jest poprawny i nie pstrokaty jak marketowe MTB dla dzieci na komunię Taki ascetyzm kolorystyczny (zobaczcie najnowsze Orkany od Rometa - też na 2015 rok są całe czarne w wyższych modelach). Ja się pocieszam jedną rzeczą - może źle myślę, ale taki noname nie rzucający się w oczy jest mniej narażony na kradzież moim zdaniem. Bo złodziejowi dużo łatwiej jest szybko opchnąć rower znanej marki, nawet na gorszych podzespołach bo większość ludzi kupujących patrzy po pierwsze na firmę. A taki Eries na pewno nie będzie ukradziony "na zamówienie" bo nikt sobie przecież nie wymarzy roweru o którym nikt nie słyszał a ukraść żeby sprzedawać w cenie złomu lub żeby zalegał w dziupli to też pomyłka. No ale na złodziejach się nie znam i mam nadzieję że nie będę musiał kiedyś zgłębiać tematu Jeśli kusi Cię biały to i Integral v3 jest cały w bieli jak i Eries (bez tarczówek) jest biały http://allegro.pl/rower-crossowy-eries-eveo-alivio-bialy-19-i5092147755.html i to za 1299 (z darmową wysyłką czyli 125 zł taniej niż Lazaro) na osprzęcie moim zdaniem porównywalnym jak Lazaro. Mnie do Eries Disk przekonały przerzutki i trochę innych detali. Tarczówki (bardzo dobre w Eires) to tylko efekt uboczny bo do tej pory 15 lat jeździłem na v-brake i nie narzekałem za bardzo. Ale porównując jego na tarczówkach z Lazaro czy Kandsem to nadal twierdzę że po moim zestawieniu jest on i tańszy i na lepszym sprzęcie - ale to tylko takie czysto tabelaryczne porównanie laika.
  12. @copone To jest to o czym pisałem wczęsniej. Lazaro mogł być focony 21" a Eries 19" do tego baaardzo dużo zależy od użytego obiektywu w aparacie. @Robert17 Tak jak pisałem tutaj Eries ma tarczowe hydrauliczne i to wysokiej klasy bo najnowsze Alivio. Jeśli chodzi o podzespoły Shimano to kolejność jest taka: Tourney (podstawowa linia) -> Altus -> Acera -> Alivio -> Deore -> Deore LX -> Deore XT jeśli chodzi o taką rekreacyjną jazdę. Eries Disc ma przerzutki Deore LX a hamulce, manetki itp z najnowszych Alivio. Tutaj więcej info na ten temat http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-2015-nowe-alivio,5932.html Ale jeśli bardziej podoba Ci się Lazaro to tez spokojnie można barć bo dobry (dla mnie jednak przegrał w konkurencji z Eries)
  13. Eurobike i Eries to firmy z Poznania i tam możesz pewnie szukać i przymierzać się. http://eurobike.pl/pl/kontakt , http://www.eries-rowery.pl/home/strona/2/gdzie_kupic Authora też spokojnie w Poznaniu powinieneś dostać w jakimś stacjonarnym. Lazaro niestety tylko internet. Z Kandsem nie wiem jak. Tego heada bym sobie odpuścił (słaby osprzęt w porównaniu do Eries czy Lazaro i mechaniczna blokada amortyzatora - żeby zablokować to trzeba zejść z roweru). Eurobike w sumie też ma gorsze parametry niż Eries czy Lazaro (przemawia tylko możliwość przymierzenia i cena). Odnośnie Eries Eveo Disc to nie wiem czy czytałeś moje zestawienie sprzętu ale jest bardzo dobre w tej cenie. Tarczówki są hydrauliczne i to z grupy Alivio z najnowszej kolekcji. Jedynie nie wiem co z ramą bo na razie go nie mam i za wiele powiedzieć się nie da (nawet pewnie jak bede go miał to nie jestem specem żeby coś powiedzieć). Ale 100kg do jazdy po mieście to nie jest chyba dużo - to nie downhill i muldy w terenie. Po to jest forum żeby ludzie sobie pomagali. Ja chodziłem po stronach producentów i nie jest dla mnie wysiłkiem napisanie tego co wiem o 2 producentach z Poznania... Więcej życzliwości plz Sam bym podjechał do Poznania bo mam raptem 2,5h samochodem, ale na benzynę zejdzie mi więcej niżbym miał płacić za kuriera 3x) Decydując się na rower nieznanej marki z Internetu trzeba posiłkować się ludźmi którzy go już zakupili. Jak ktoś ma pieniądze i chęć wydać na markowy rower w sklepie stacjonarnym 2x tyle, to ja do takich ludzi nic nie mam - dopłaca się za fachową poradę, znaną markę, mozliwość przymierzenia itp. Sam kupiłeś Avangarda i pewnie co nieco dowiedziałeś się z forum na temat samego Kandsa i tego modelu. Gdyby nikt nic nie pisał to byś się nawet pewnie nim nie zainteresował bo by była niewiadoma z allegro. Sprzęt ma dobry, tak samo Lazaro Elitary. Ja sobie je porównałem i dla mnie jeśli już na tarczowych to lepiej wypadł Eries Eveo Disc (tańszy to raz i trochę lepszy osprzęt). Nie ma sensu tutaj się przepychać jak dzieci który lepszy. Ty już swój masz ja dopiero zamawiam. Wiadomo, że każdy będzie chwalił swoją decyzję Mi to nie przeszkadza.
  14. Ok przeanalizowałem tą ramę z Eries i chyba nie ma z nią aż takiego problemu... Wygląda na krótką ale sprzedawca podał wymiary i wszystko jest moim zdaniem OK (w porównaniu z Lazaro nie wiadomo jakie rozmiary ram były focone i jaki obiektyw zastosowany a to ma wpływ - a na aukcjach wymiarów brak) Odwiedziłem strony znanych producentów i dla crossów te parametry geometrii ramy są bardzo zbliżone przy 20,5" ramie. (nie mówię już o 19" bo tam to prawie identyczne) Np tutaj: http://en.author.eu/cross/bike-models/author-bicycle-airline-2015-ua42836701#!geometrie-modelu suwaczkiem można zjechać wzrost i dobiera ramę (mi dobrał 20") i pokazuje długość górnej rury 583mm (na aukcji Eries jest 580 - to tylko 3mm różnicy!) Podobnie na stronie Scotta (1,2 cm więcej) przy ramie L do której się przymierzałem http://www.scott.pl/produkt/184/623/rower-sportster-30/ tutaj grafika z geometrią http://www.scott.pl/photo_sizes/59/59_930.jpg Merida 595 dla ramy 20,5" (52 cm) http://www.rowerymerida.pl/produkt897/crossway-100-rower-merida.html tutaj grafika z geometrią http://www.rowerymerida.pl/materialy/geometrie/min/149.jpg Kellys 595mm dla 21" (580mm dla 19") http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/cross/phanatic-30#.VSk7BJP-kvk tutaj grafika z geometrią http://images.kellys-bicycles.com/bicycles/kellysbicycles2015/cross/geo_2015_cross_crossforce_3s.jpg Na Krossie przy ramie 21" 596mm http://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0 dla M'ki 581mm, Giant 597mm dla L (579 dla M) http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/18845/76315/#geometry Romet dla 21" - 600 mm (580mm dla ramy 19") - na stronie mogłem znaleźć ale było w PDFie z katalogiem 2015 Jedynie Trek ma dłuższą - 620mm dla 21" http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/dual_sport/ds_series/8_3_ds/ Dzisiaj wyjeżdżam i kończę ten temat a jak wrócę w niedzielę wieczorem to zamawiam Eries Eveo Disc bo w tej cenie nie ma sobie równych (markowe kosztują z tym sprzętem 3-3,5 tys).
  15. Dlaczego nieporozumienie? Czy Cross aż tak daleko odbiega od trekingowego (ja myślałem że trekingo to taki cross z lekko inną kierownicą + dodatki typu błotniki, bagażnik itp)? Możesz wytłumaczyć na chłopski rozum? Niestety Eries Eveo Disc pojawiły się w zeszłym tygodniu i chyba będzie trzeba poczekać na kolegę @Smule lub ew. na mnie (na pewno zdam relację i go zmierzę w szerz i wzdłuż i obfocę). Kwestia ramy nie da się porównać z Lazaro bo na aukcji nie ma zmymiarowanej (zdjęcia mogą być z różnymi ramiami i robione różnym obiektywem - są niemiarodajne - choć rzeczywiście na oko jest krótka). Dla MTB wychodzi mi że powinienem mieć 19" dla trekingowej 21". W obecnym rowerze przy dłuższej jeździe bolą mnie nadgarstki i drętwieją mi dłonie - nie chciałbym aby w nowym się to powtórzyło... (nie wiem co może być przyczyną - pewnie złe ustawienie ciała i za duży ciężar na przód?) Znalazłem kalkulator odnośnie geometrii ramy który wylicza wszystko co jest potrzebne - niestety sporo mierzenia na początku - ale warto bo wyniki rozpisują każdą kwestię ramy do budowy naszego ciała. http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp - niestety bez zwymiarowanej ramy Eries za wiele mi to nie daje. Ew. mogę porównywać z MTB którego mam. mnie przed rama 20,5 jedynie powstrzymuje strach że będzie za mało luzu od ramy do moich "klejnotów" może głupie pytanie - czy jeśli koła w Crossie są o 2 cale większe niż w MTB to górna rurka ramy też pójdzie o te 2" do góry? Czy może geometria ramy Crossa niweluje tą różnicę i/lub amorek jest krótszy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...