Skocz do zawartości

kiziorak

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika kiziorak

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. No nieźle, tutaj raptem 3 lata i dosłownie rozsadziło ten tłoczek. Jeszcze jedno szybkie pytanko - oprócz BR-RS785 z jakich jeszcze modeli mogę przełożyć tłoczek tak aby zgadzał się wymiarami z tym z M675?
  2. To jest właśnie to, ceramiczne tłoczki. Jaki jest sens stosowania takiego materiału? Waga, koszt produkcji, lepszy feeling przy wciskaniu manetki? Gdyby to było metalowe to takich problemów by nie było. No nic, nie ma co narzekać, widocznie zdarzają się takie rzeczy. Myślę, że najrozsądniej będzie kupić nowy zacisk, a w starym w jakiś dzień zrobić przekładkę i będzie dodatkowy zapas. Dziękuję za pomoc i wskazówki
  3. No panowie, szok. W życiu czegoś takiego nie widziałem. Tłoczek się rozsypał od środka. Drugiego nie jestem nawet w stanie wyciągnąć. Udało się wyciągnąć drugi tłoczek, pompka dała radę. Sytuacja ta sama. Poniżej zdjęcia. Czyli trzeba kupić zacisk, bo tłoczków nigdzie nie dostanę. Zacisk SLX BR-M7000 będzie kompatibylny?
  4. Jednak dzisiaj wziąłem sie za zacisk... chyba wychodzi na to, że nadaje sie na śmietnik. Przepłukałem zacisk olejem mineralnym i znalazłem białe opiłki prawdopodobnie ceramiczne. Dodatkowo przy cofaniu tłoczków słychać jakby skrobanie, dźwięk typu przesuwanie buta po piasku. Nie bardzo rozumiem jakim cudem to sie tak wysypało - tylny hamulec w porównaniu do przedniego jest o wiele mniej eksploatowany. Czy jest możliwość rozebrania całego zacisku tak aby wyciągnąć tłoczki?
  5. Dzięki wielkie za podpowiedzi, w poniedziałek wszystko ogarnę według waszych wytycznych. Mam nadzieję, że problem się rozwiąże.
  6. Suche jak pieprz. Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie, klamkę i przewód czy nie ma przecieków, peknięc, przetarć. Nic nie znalazłem. Decyzja chyba jest taka, że jutro na 112 km jade bez tylniego zacisku, a w poniedziałek dorwę swój zestaw do odpowietrzania, przepłukam, a następnie napełnię układ i odpowietrzę. Wciąż nie mam pojęcia co jest przyczyną. Generalnie zazwyczaj po każdej jeździe obczajam rower i nigdy mi się nie zdarzyło żeby coś przeciekało w układzie hamulcowym. Olej mineralny chyba sam z siebie tak sobie nie wyparowuje. Biorąc pod uwagę, że dotychczas nic się nie działo, raczej wątpię że od nowości było coś nie do końca zalane.
  7. Rozkręciłem zacisk, płynu było może z 4 kropelki. Dodatkowo w kolorze szarym, bo na pewno nie był czerwony. Gdzie się podział cały olej, nie mam pojęcia.
  8. Witam Od momentu zakupu (rok 2015), rower jeździł ~2000 km rocznie, głównie XC/szosa. Od nowości nie grzebałem nic przy hamulcach, bo nie było takiej potrzeby, wszystko działało bez zarzutu. Jeszcze wczoraj, po wyciągnięciu roweru na kolejną przejażdżkę ~78 km i powrocie do domu wszystko było cacy. Natomiast dziś rano po przejechaniu 6km i naciśnięciu klamki hamulca (normalne łagodne hamowanie) tłoczki nie odbiły, innymi słowy zablokowało koło. W miarę dalszej jazdy, po ok. 2km tłoczki puściły i do konca 51 km trasy nie używałem tylnego hamulca w obawie, że znowu złapie mi tarczę i będę musiał wrócić do domu innym środkiem transportu. Wróciwszy do domu, upewniłem się na google, że to raczej nie objawy zapowietrzenia, bo przecież jak hamulec zapowietrzony, to klamka miękka i siła hamowania takiego hamulca jest poniżej przeciętnej. Postanowiłem wyciągnąć klocki, przyjrzeć się co tam się mogło wydarzyć. Tłoczki czyste, klocki praktycznie jak nowe. Natomiast tłoczków za żadne skarby nie da się cofnąć do normalnej pozycji. Stoją w miejscu jak zamurowane. Odkręciłem śrubkę w klamce aby sprawdzić poziom oleju mineralnego - pusto. Sprawdziłem czy gdzieś nie ma przecieku, na klamce, na przewodzie, na zacisku - wszystko czyste. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Nie wiem czy po prostu nie kupić olej mineralny, zalać cały układ, wyciągnąć stary olej i odpowietrzyć hamulec.
  9. Dziękuję za odpowiedzi! Czy te naklejki nie są przypadkiem w zestawach po kilka sztuk razem z amortyzatorami? Dajmy na to, gdybym wybrał się do sklepu, w którym kupiłem swój rower, to czy jest możliwość, że posiadaliby owe naklejki? Szukam najprostszej alternatywy, żeby jak najszybciej to załatwić (niedługo święta). Jestem strasznym pedantem pod względem takich drobnych detali Może ktoś jeszcze dorzuci swoje trzy grosze
  10. Witam! Jestem tutaj nowy więc mam nadzieję, że w dobrym miejscu założyłem ten temat. Mój problem jest następujący. Dwa dni temu zdarłem podczas jazdy naklejkę z amortyzatora Rock Shox XC 30 TK w wersji 29": Dokładnie tego: https://www.sram.com/rockshox/products/xc-30-tk http://www.samukabikes.com/imagem/index/4381933/G/garfo_d.jpg Chodzi o tą naklejkę w górnej części golenia dolnego http://thebikeshoppe.com/images/library/zoom/rockshox-xc-30-tk-185560-1.jpg http://www.camposlorca.com/images/horquilla-rockshox-xc30-tk-disc-100-pop-lock-negro-1.jpg Moje pytanie brzmi, gdzie mogę dorwać taką naklejkę. Czy znajdę ją w zwykłym rowerowym? Patrzyłem na allegro i nic identycznego nie znalazłem. Z góry dziękuję za wszelką pomoc! Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...