Skocz do zawartości

cruxus

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Szymon
  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia użytkownika cruxus

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Panowie, pytanie o uniwersalną wysokość stożka w kołach, które będą ujeżdżane raczej amatorsko, ale bardziej jednak w terenie pagórkowatym (okolice Krakowa i generalnie południowa Polska) niż na płaskim: 38mm czy 45mm? 38mm niby delikatnie lżejsze, z tego co się doszukałem to ok. 20g na obręczy (łatwiej na podjazdach), 38mm niższy profil (mniejsze ryzyko wywrotki przy bocznym podmuchu). 45mm teoretycznie lepsza aerodynamika? 45mm zdecydowanie lepszy wygląd Pytanie czy dla amatora, który nigdy nie będzie się ścigał, będzie odczuwalna jakaś różnica w terenie pagórkowatym np. na podjazdach pomiędzy 38mm a 45mm?
  2. Cześć, Temat chyba odpowiedni, chciałbym Was poprosić o pomoc w wyborze kół do szosy, rozważam zakup dość uniwersalnych kół karbonowych o wysokości stożka 38mm, ze względu na politykę gwarancji i crash replacement w grę wchodzi dwóch polskich "producentów". Modele którymi się interesuje to Evanlite New Disc 38 i No Limited RACE 38 disc. Evanlity niestety w tej chwili dostępne są tylko i wyłącznie na ichniejszych piastach (DT Swiss 280 nieco za drogie), natomiast No Limited byłby na DT Swiss 350. Największa różnica to szerokość wewnętrzna i ilość szprych, w Evanlitach 21mm i ilość szprych 24/28 w No Limited 19/20mm, a także ilość szprych 24/24. Wagowo teoretycznie No Limited z mniejszą ilością szprych wychodzą nieco ciężej niż Evanlity, natomiast cenowo zdecydowanie na korzyść No Limited. Moje pytanie - czy ma ktoś doświadczenie z tymi kołami (szczególnie chodzi mi o No Limited RACE 38 disc, na Evanlitach jeździ sporo osób. Drugie pytanie - czy według Was 28 zamiast 24 szprych w tylnym kole znacząco poprawi wytrzymałość koła?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...