Skocz do zawartości

eqc

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia użytkownika eqc

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Podsumowując, za 100-150zł można: - kupić "powietrzną" sprężynę i nie siedzieć w garażu - kupić zmrożnoy temat, zaprosić kumpla i dłubać w garażu przy wymianie sprężyny - kupić 30 słoików smalcu, 30 bochenków chleba i dostosować swoją wagę do sprężyny
  2. Czy to sprawdzone rozwiązanie: średnica, długość sprężyny? Czy te sprężyny mają gradację twardości czy tak o sobie dowcipnie napisałeś jak by to zrobił Mc'Giver? Sądzisz, że sprężyna od Simsona będzie bardziej miękka niż oryginał, mając na uwadze to, że Simson z listonoszem i torbą rzadko bywa lżejszy od 150kg!
  3. Jak wygląda sprawa wymiany sprężyny na bardziej miękką w Raidonie. Koszt? Stopień skomplikowania?
  4. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym smarem i olejem. Skoro widelec ma sprężynę stalową lub "powietrzną" jako medium ściskane, no to ono odpowiada za jego uginanie się bądź nie. Smar lub olej odpowiada za eliminację tarcia. a nie jest medium. Jedyne miejsce gdzie olej za coś odpowiada to tłumik, (szybość powrotu). Czy może czegoś niewiem o konstrukcji elementu sprężynującego? Tak czy inaczej proszę o opinie ludzi którzy mieli do czynienia z: Raidonem AIR Raidonem Coil pracującym na ~75kg masy operatora roweru. RS XC32 - trudno kupić z piwotami pod v-brakee ew. coś innego ~500zł
  5. Bazowałem na katalogach dostępnych w necie, wynikało z nich że w serii 2012 Raidon nie było sprzężyny. Były natomiast w niższych seriach XCT, NRX i tym podobnych powiedzmy trekingowych do 300zł. Jak poczytałem tu i uwdzie to okazywało się, że są to sprężyny + elatomer - roziązanie słabe i mega twardniejące <15stC. To tak w kilku słowach dlaczego traktowałem sprężynę w Raidonie, serii bądź co bądź nie najniższej, jako nowość. Na forach czy stronach testingowych też słabo z info o Raidon Coil. To drugi powód dla którego uważam, że to rozwiązanie nowe lub mało popularne. Patrząc z kolei na popularność w sklepach dużo łatwiej kupić sprężynę niż powietrze, szczególnie z piwotami. Nie wiem więc, czy z jakichś tajemniczych powodów sprężyna zyskuje na popularności? Czy po prostu na koniec sezonu zostało to co się nie sprzedało w trakcie Wiem, że serwisowanie jest trudniejsze a zużywalność większa, niemniej nie zamierzam na nim jeździć do końca życia. Wytrzyma 3-4 sezony znaczy, że dobry sprzęt jak za tę kasę. Podsumowując, chętnie przyswoję garść informacji nt. zalet i wad jednego bądź drugiego rozwiązania. Choćby dlatego, że nie śledze katalogów i rynku, nie zmieniam roweru co 2 lata, wymieniam jak się coś zepsuje. Najbardziej jednak potrzebuję opini kogoś, kto miał do czynienia z konkretnymi modelami z Raidona Air lub Coil ze współczesnych roczników. Jeżeli ktoś może polecić jakiś inny dobry widelec za ~500 zł to proszę. A i jeszcze jedno, jestem w błędzie czy w wersjach sprężynowych można regulować twardość przez regulację naprężenia wstępnego sprężyny (gała na goleniu) i czy nie jest to substytutem regulacji ilości powietrza w Air?
  6. Serwus, zastanawiam się nad dwiema opcjami. Raidon sprężyna czy powietrze. W ofertach sklepów dość dużo sprężyn z kolekcji 2013 różnica w cenie pomijalna ~500zł. Powietrzynych trochę mniej szczególnie z V-brake. W kolekcji 2012 w ogóle nie było Raidona w sprężynie, a wszystkie Raidony były w domyśle powietrzne. Teraz w domyśle są sprężynowe a powietrzne wyróżnione "Air". Tym bardziej więc nie wiem czy ta nowość (w tej serii) to jakieś bagno czy warta zakupu opcja. Podpowie ktoś coś? Ważę 76kg, wielkich wertepów staram się unikać z racji wątłej mechaniki skośnej kolana
×
×
  • Dodaj nową pozycję...