Witam,
Posiadam sakwy Crosso Expert small, materiał Codura (bardzo mocny przeżyły potrącenie roweru przez samochód i ślizg po drodze szutrowej bez jakiegokolwiek nawet zaciągnięcia materiału), wodoodporność na najwyższym poziomie.
Ważniejsza rzecz jeśli chodzi o haki ponieważ wszystkie Crosso mają ten sam system. Aby uniknąć uszkodzenia bagażnika zrobione zostały dwie rzeczy:
1. w markecie budowlanym kupiłam zwykłą przezroczystą rurkę gumową o średnicy 1cm; po rozgrzaniu obu elementów(świetnie sprawdza się do tego suszarka do włosów) nasunęłam rurki na wszystkie haki, jeśli gorzej wchodziło stosowałam teflon w sprayu;
2. bagażnik został pomalowany farbą do tłumików motocyklowych; tworzy nową porządniejszą powłokę.
Bagażnik, który posiadam do sakw to Giant tylny Rack-it Disc http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/gear/product/bagaznik.tylny.rack.it.disc.czarny/1045/44869/ Mógłby mieć dalej wysuniętą rurkę z tyłu na dole, ale ponieważ Crosso są usztywnione nie martwię się o przetarcie przed koło. Niestety ma też niewiele punktów zaczepienia dla linek bagażowych - trzeba kombinować.
Plusem bagażnika jest standardowo dodany adapter do hamulców tarczowych.
Łatanie dziur zapewnie Crosso oferuje jakieś zestawy naprawcze. Wcześniejsze sakwy (nie z codrury) załatałam łatkami kupionymi w sklepie turystycznym, łatki z przeznaczeniu do ubrań Goreteksowych samoprzylepne. Spodnie goreteksowe załatały idealnie, sprawdziły się też do sakw, wysoka wodoszczelność, trochę gorzej z wytrzymałością materiału. Gore to nie Cordura, ale jeśli zastosuje się takie łatki z jednej strony i coś solidniejszego w drugiej wydaje mi się że powinno być w porządku.