Witam, na wstępie zaznaczę że przeglądałem całą masę tematów i już uznałem tworzenie nowego za niepotrzebne bo byłem zdecydowany na krossa b8 lub jeśli by nie pasował na cuba ltd, ale pojawił sie fuji o którym ciężko znaleźć cokolwiek.
A więc, waga 82kg, wzrost 180, do tej pory jeździłem na giant rincon 2009 26' ( z waszą pomocą udało się go trochę ulepszyć), w każdym razie przyszedł czas na nowy rower, MTB. na oponach 2.1 schwalbe rapid rob, męczę dużo ok 50% asfaltu na dojazdy do pracy szkoły (po ok 20km w jedną stronę), poza tym śmigam raczej na wypady w długie trasy (do 100km) niż krótkie a pełne wrażeń (i nadal chcę mieć mtb), w maratonie nigdy nie brałem udziału i pewnie się to nie zmieni. Na zakup dwóch rowerów mnie nie stać szosa/mtb a crossowe jakoś mnie nie przekonują. Jeździłem głównie siłowo na napędzie 3x8 Deore 90% to były 3 najmniejsze koronki kasety i największy blat (42) z przodu, ale przez trochę lektury stwierdzam że warto spróbować na nowym sprzęcie jeździć bardziej kadencyjnie co zresztą będzie wymagane przez korbę 2 blatową.
Tereny raczej równinne, wielkopolska więc jakiś długich podjazdów ciężko szukać.
Istotnym dla mnie jest też żeby rower kosztował możliwie najmniej w eksploatacji, dlatego np. napęd w Cubie 2x11 raczej mnie do tego roweru zniechęca.
Główne pytanie na które chciałbym uzyskać odpowiedź to jak wygląda fuji na tle krossa, początkowo zbagatelizowałem to że ten rower spotkałem ale coś mi w głowie nie daje spokoju, nie potrafię sam ocenić jak się ma ją te dwa rowery do siebie pod względem cena/jakość i co z tymi sztywnymi osiami, wprawdzie wyczytałem że skoro nie liczy się każda sekunda i każdy zakręt nie musi być pokonywany perfekcyjnie to da się obyć bez ale natrafiłem też na wróżenia jako że zwykłe osie wyjdą z mody i będzie ciężko o naprawy/wymiany elementów. Wiem że subiektywne będą odczucia który rozmiar koła będzie dla mnie lepszy więc to powiedzmy sprawa drugorzędna, jeśli stwierdzicie że fuji wypada dużo lepiej to będę się zastanawiał. Jechałem kilkadziesiąt metrów na cubie ltd pro 29 w rozmiarze 19 i pozycja bardzo mi odpowiadała. Oczywiście alternatywy miło widziane.
Propozycja 1.
Fuji Tachoe 1.1 model 2015 koła 27.5 cena 4200 zł, wygląda tak:
http://rower.com.pl/fuji-tahoe-27-5-1-1-disc-27-5-494442
Specyfikacja:
Rama
Fuji A2-SL custom-butted alloy w/ PowerCurve down tube, smooth welds, hydroformed top tube, tapered 1 1/8" - 1.5" head tube, BB91 bottom bracket
trójkąt tył
Fuji A2-SL custom-butted alloy monostay w/ hydroformed chainstay, cold-forged dropout, post disc mount and replaceable hanger
Widelec
Manitou Marvel Expert w/ remote lockout, tapered alloy steerer, 100mm travel
Korba
Shimano SLX, hollow Tech II w/ integrated spindle, 38/24T
suport
Shimano, press-fit
pedały
N/A
przerzutka przód
Shimano SLX, 34.9mm
przerzutka tył
Shimano Deore XT shadow plus, 10-speed
manetki
Shimano SLX Ispec, Rapid Fire, 20/30-speed
kaseta
Shimano HG-50, 11-36T, 10-speed
łańcuch
KMC X10 w/ MissingLink, 10-speed
Kola
Oval Concepts 400 CL disc wheelset, 28h, cartridge bearing hubs, welded rims, stainless spokes
Opony
Schwalbe Rocket Ron, 27.5" x 2.25", 67 tpi, folding
hamulce
Shimano Deore, hydraulic disc, 180/160mm rotor
dźwignie hamulca
Shimano Deore, hydraulic disc
Stery
FSA NO.42, 1 1/8" - 1.5", caged bearings
kierownica
Oval Concepts 600, 7050 alloy, riser, 31.8mm, 9° sweep, 15mm rise, 680 / 710mm wide
mostek
Oval Concepts 713, 3D-forged 7050 alloy, 31.8mm clamp diameter, 6° rise
chwyty
Oval Concepts 600 SLO, dual-density Kraton, lock-on
siodło
Oval Concepts 600 w/ CrMo rails
wspornik siodła
Oval Concepts 650, 7050 alloy, 31.6mm, double-bolt micro-adjust
Waga
11.60kg
Panowie w sklepie zachwalali wagę i amortyzator, waga faktycznie atrakcyjna w porównaniu nawet do r8 np. ale na temat widelca ciężko mi coś znaleźć, zastanawiam się dlaczego ten rower jeszcze w tym sklepie stoi skoro taka niby super cena. Nie jechałem ale wstępna przymiarka rozmiaru 19 wydaje się że pasuje. Próbowałem znaleźć coś na temat geometrii niestety bezowocnie
+ waga, amortyzator?, blokada skoku na kierownicy
-brak sztywnych osi.
Propozycja 2.
Kross B8 - 3700zł
Wersja rio odpada z automatu chociaż taką mierzyłem i rozmiar m jest ok, co do geometrii i jak mi się tym jedzie nie mogę powiedzieć bo dostałem do przejechania b9 z zapewnieniem że jest to taka sama geometria, rama wydała mi się strasznie krótka jednak po późniejszym sprawdzeniu w necie wyczytałem że w b8 jest jednak sporo dłuższa, w poniedziałek będę obdzwaniał i szukał miejsca w którym można się przejechać.
Specyfikacja:
WIDELEC Rock Shox Recon Silver Air (skok 100mm, blokada na koronie, QR15, stożkowa rura sterowa) PIASTA PRZÓD Shimano Deore HB-M618 15x100mm PIASTA TYŁ Shimano Deore FH-M618 12x142mm OPONY Schwalbe Rapid Rob 29"x2,1" OBRĘCZE WTB STP i19 29" Tubeless Ready PRZERZUTKA PRZÓD SRAM X5 High Direct Mount PRZERZUTKA TYŁ SRAM GX Type 2.1 HAMULCE PRZÓD Avid DB3 (hydrauliczny, tarcza 180mm) HAMULCE TYŁ Avid DB3 (hydrauliczny, tarcza 160mm) DŹWIGNIE HAMULCA Avid DB3 (hydrauliczne) MANETKI SRAM GX Trigger 10 biegów KORBY SRAM S1000 10s 39-26T ŁAŃCUCH SRAM PC 1031 KASETA SRAM PG-1030 11-36T
+ sztywne osie
- brak blokady na kierownicy, cięższy od powyższego, gwarancja krossa.
Pozdrawiam i Dziękuję.