posiadam cube nuroad pro 2021, świetny gravel na sztywnych osiach i pełną mechaniczną tiagrą, do 5k zł raczej bezkonkurencyjny
- mechaniczne hamulce tarczowe trp spyre - siła hamowania po dotarciu w górnym chwycie 4/5, tylne koło da się bardzo łatwo zablokować, przód wystarczająco mocny by nie wylecieć przez kierownice, natomiast w dolnym chwycie 5/5 oba hamulce bardzo mocne. Zawsze można poprawić siłę hamowania zmieniając klocki np. na ebc (ogólnie wg. "zasłyszanych opinii" każde klocki są lepsze od seryjnych).
- sztywne osie, wg. mnie "must have" przy hamulcach tarczowych
- tiagra 2x10, wystarczająca ilość przełożeń, chociaż słabo napina łańcuch na dużych dziurach, polecam od razu założyć osłonę neoprenową na ramę (20zł) lub wymienić tylną przerzutkę na grx10 spd (200+zł)
Ogólnie szukaj gravela z sztywnymi osiami, na osprzęt aż tak nie patrz, najtańszy jaki znalazłem za 3800+ to kelly soot 30