Skocz do zawartości

TomekK82

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomek
  • Skąd
    PL

Osiągnięcia użytkownika TomekK82

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. No i to ja rozumiem, piękna sprawa, a raczej jazda, na tej korbie HTII. Nic się nie wygina, nic nie ociera, przerzutka pracuje lepiej dzięki temu że korba teraz jest bliżej ramy. Zobaczymy jak długo wytrzymają łożyska, przy zakładaniu misek nie wykonywałem żadnego planowania mufy, ale oś przeszła bez problemu przez dwie miski bez użycia narzędzi typu młotek, opór był ale bez problemu poradziłem sobie gołymi rękami, no w sumie w rękawiczkach . Mam nadzieję, że nic więcej nie będę musiał na razie wymieniać, aby bez problemowo jeździć. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
  2. No to kamień z serca, ufff. Dzięki za szybką odpowiedź. Teraz czas na jazdę testową . A bym zapomniał, czy jest to normą że ta dziura w osi zintegrowanej jest bez żadnej zaślepki? Trochę to dziwnie wygląda, ale jak tak ma być to nic nie będę kombinował.
  3. Nareszcie korba zamontowana, oczywiście nie obeszło się bez rewelacji. Przy montażu postanowiłem zmierzyć linie łańcucha i okazało się że mam wszystko dobrane przypadkowo, ale to nie problem bo przecież zmieniam suport i korbę na nowe. Po założeniu misek z podkładkami tak jak przewiduje producent Shimano (dla korby 68mm, dwie z prawej i jedna z lewej), zauważyłem że cały napęd (korba) jest przesunięty w prawo względem środka płaszczyzny ramy (mam nadzieję że wiadomo o co chodzi ). Przesunięcie wynosiło około 6mm. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale przełożyłem podkładkę 2,5mm na lewą stronę, czyli jedna podkładka po prawej i dwie po lewej, odwrotnie niż przedstawiono na rysunku: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_6S80A/SI-6S80A-003-POL_v1_m56577569830679772.pdf Obecnie linia łańcucha jest zgrana moim zdaniem dobrze, środkowa zębatka z przodu pokrywa się mniej więcej z piątą zębatką na kasecie. I oczywiście korba jest równo w płaszczyźnie z ramą. Pytanie: Czy takie kombinacje nie wpłyną negatywnie na napęd i czy tak może zostać? PS Wcześniej tak coś czułem że jest nie halo, bo odruchowo przy pedałowaniu prawa noga ustawiała się bliżej korby niż lewa.
  4. Faktycznie, czytałem o tym, ale jeszcze nie próbowałem, jak wrócę z trasy to na pewno ten patent wypróbuję.
  5. No i stało się, zamówiłem nową korbę: http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m591-175mm-48-36-26-i3340638790.html Mam nadzieję że teraz problem z wyginaniem korby zniknie. Teraz pozostaje jeszcze popracować nad techniką jazdy, o której już dużo czytałem i dowiedziałem się że jazda siłowa wcale nie jest tak dobra jak do tej pory uważałem. Kiedy zaczęło mi strzelać i boleć w kolanach, postanowiłem poczytać to i owo, wynika że muszę podwyższyć kadencję i mniej używać najtwardszych przełożeń. A w przyszłym miesiącu może zainwestuję w buty i pedały SPD, a to dlatego że poczytałem też sporo jak dużo osób po latach przesiada się na SPD i musi się uczyć jeździć od nowa, więc ja postanowiłem że zanim wyrobie sobie złe nawyki na platformach to jak najszybciej przesiądę się na SPD. Aha no i zapomniałem wspomnieć że niestety walczę z problemem chowania się sztycy, już większość patentów z forum próbowałem, tzn. smarowałem, czyściłem, szlifowałem, kleiłem, dociskałem na chama i dalej po dystansie 20-30km mam siodło niżej o około 10-15mm. Pozdrawiam.
  6. Dobrze Panowie, korba na kwadracie zaczyna mnie na tyle irytować, że jednak zdecydowałem się na wymianę korby. Zdecydowałem się że nie będę kombinował z ilością zębów i pozostanę przy 48/38/28. Na alledrogo nie mogę namierzyć korby z taką ilością zębów w systemie HT, ale namierzyłem taką korbę: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/korby-suporty-zebatki/korba-shimano-deore-fc-m590-48t-srebrna-175mm.html Myślę że cena nie jest za wysoka, ale powiedzcie mi czy oznaczenie jest prawidłowe i czy ta ilość zębów występuje w takiej korbie, bo już się powoli gubię w tych oznaczeniach. Czy łożyska do takiej korby mogę sobie kupić w pierwszym lepszym sklepie z łożyskami czy są to łożyska specjalne do takich suportów? Kolejna sprawa to czy można w takiej korbie wymieniać zębatki? PS Szukając nowej korby zauważyłem, że obecna którą posiadam (SHIMANO FC-M131 48X38X28) jest do napędów 6/7/8 rzędowych, a u mnie jest 9 koronek z tyłu. Czy to może mieć wpływ na pracę napędu? Pozdrawiam.
  7. Ja dość często jeżdżę na 48 z przodu i z tyłu 14; 12; 11. Jak na razie 50km/h nie przekroczyłem, trzeba bardzo szybko pedałować. PS Wiem że w temacie jest KROSS 29er, ale jak kolega poczyta temat to zobaczy że dyskusja przeszła na crossa Northtec Caledon BD, pisałem już dwa razy aby administracja przeniosła temat, ale na razie zero reakcji.
  8. Powiem że cena zachęca. Mówisz że dwa ząbki mniej nie będą mocno odczuwalne? W mojej korbie obecnej ramiona są też 175 mm. Poszukam czegoś co odpowiada jak najbardziej mojej obecnej korbie. Ja lubię twarde przełożenia i np. najmniejszy blat w ogóle nie jest używany, minimum u mnie to 2x4, to w przejazdach po nierównym terenie i bardzo spokojnej jeździe, no i oczywiście do samej góry, czyli 3x9.
  9. I właśnie z tego powodu zamówiłem już sobie klucze do zdejmowania kasety oraz do regulacji stożków. W moim rowerze wskazana jest korba 48x38x28, choć jak przeglądam allegro to ciężko chyba będzie taką znaleźć z systemem Octalink, ale jak pisałem wcześniej na razie zostawię tą co mam, aż wygnie się mocniej. Oo 45 km/h, ja na razie tyle nie wyciągam, ale wszystko jest na dobrej drodze, waga spada, kondycja rośnie, powoli ale efekty widzę.
  10. Byłem w serwisie osobiście, okazało się że serwisant przy pierwszej naprawie nic nie wymienił "bo myślał że będzie dobrze", teraz mam wymienione kulki na nowe i prawidłowo dociśnięte łożysko, czyli po założeniu w rower i dociśnięciu szybko-zamykaczem luz jest nie wyczuwalny, a koło kręci się bardzo swobodnie i bez żadnych zacięć. No i zmusiłem mechanika do wycentrowania tylnej felgi. Wszystko oczywiście w ramach gwarancji.
  11. No i mam mieszane odczucia jeśli chodzi o serwis który wykonał naprawę. 1. Łożysko dużo mniej chrupie, ale jednak dalej słychać że nie jest tak jak powinno być. Chyba bez wymiany piasty się nie obejdzie. Dla porównania w środę złożyłem rower żonie, LAZARO INTEGRAL V3, w nim koła się kręcą nieporównywalnie dużo lepiej niż u mnie (piasty JOY TECH). 2. Na dodatek dowiedziałem się że kilka szprych należało podciągnąć, naprężenie szprych prze serwis skutkowało tym że teraz mam tylna felgę lekko rozcentrowaną. Ręce opadają jak takie rzeczy robi serwis który uważa się za autoryzowany. Jutro, tzn. w piątek, zawiozę im cały rower osobiście i będę próbował zmusić ich do prawdziwej naprawy, a nie pseudo-naprawy. PS. Udało się optymalnie ustawić przednią przerzutkę, miałem ją ciut za wysoko, teraz ocieranie o łańcuch na największej koronce i jeździe na stojąco jest prawie nie słyszalne. Pozdrawiam.
  12. Dziś koła wracają z serwisu, wymienione kulki i konusy w tylnym. Dodatkowo sprawdzone i dociągnięte szprychy, oraz w przednim kole wyczyszczone i na nowo nasmarowane oraz wyregulowane łożyska. Jazda próbna dopiero jutro wieczorem lub w czwartek.
  13. Nie chce tu się mądrzyć, ale przed regulacją warto zaznajomić się np. z tym materiałem. http://www.forumrowerowe.org/topic/42083-regulacja-przerzutki-przedniej/ Pozdrawiam.
  14. Hmm... wydaje mi się że raczej u mnie nie o ramę chodzi, bo teraz nawet jak jadę na siedząco i nie cisnę w pedały to widać że zębatka się wychyla, a takiego objawu nie było jak rower miał przebieg zerowy, dopiero po kilku podjazdach pod górę zauważyłem że łańcuch zaczyna delikatnie ocierać o przerzutkę. Czyli ta korba powinna wytrzymać moje obciążenie? Nie będę miał efektu ocierania łańcucha o przerzutkę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...