Skocz do zawartości

grzybak

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Grzesiek
  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia użytkownika grzybak

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. @@sznib, Dziękuję. Bardzom mi pomogłeś z tym zabezpieczeniem. Mam go już w domu. Zostały mi tylko do rozszyfrowania te 3 instrukcję wymienione wyżej. Proszę o pomoc z której skorzystać. Może pomoże jakiś właściciel SLX 666 który otrzymał ją razem z hamulcami i wskaże właściwą.
  2. Rozumiem że chodzi o zacisk który zastępuje tarcze. W moim przypadku ma kolor pomarańczowy. Przepraszam że tak pytam szczegółowo ale jak wspomniałem przysłano mi hamulce "golasy". Miały tylko te pomarańczowe zabezpieczenia i więcej nic, nawet kawałka instrukcji nie było. Mam jeszcze pytanie czy sama operacja cofnięcia tłoczka jest prosta? Nigdy tego nie robiłem. Jakiego narzędzia użyć? Ogólnie dziękuję za tak szczegółowe wyjaśnienia i cierpliwość .
  3. Czytałem ten wątek jak również ten http://www.forumrowerowe.org/topic/94728-hamulec-slx-br-666-czy-warto i niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie. Dziękuję. Czy ta czynność jest obowiązkowa? Przyznam że ani instrukcje serwisowe ani filmy które oglądałem nic nie wspominają o tej czynności. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę ale czy nie jest tak że tłoczki niezależnie od grubości okładziny dochodzą do pewnego momentu i dalej już się nie wychylają bo w przeciwnym razie byłby problem ze zwykłą wymianą klocków, zawsze po zmianie na nowe obcierałyby o tarcze.
  4. Znalazłem trzecią instrukcję serwisową do odpowietrzenia i napełnienia układu Shimano http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0113A/SI-0113A-001-POL_v1_m56577569830721571.pdf i się pogubiłem. Tu z kolei każą skierować zawór odpowietrzający w zacisku w dół. Proszę o poradę która z wymienionych 3 instrukcji ma zastosowanie przy tym hamulcu. Czy zasadą jest że do każdego rodzaju hamulca stosuję się inną metodę czy może wszystkie metody są poprawne a wybór jednej z nich zależy do wykonującego odpowietrzenie?
  5. A jaki przekrój? Może rurki są jakoś numerowane np. 4-ka lub 5-ka?
  6. Witam. W związku z tym iż podobny temat został zamknięty otworzyłem nowy. Posiadam wyżej wymienione hamulce. Prawa dźwignia zrobiła się jakaś taka miękka. Ma skok prawie 25mm. Zaczyna mi to przeszkadzać bo muszę mocniej dociskać klamkę żeby zahamować. Przód jest ok. Tu skok wynosi max 15mm. W związku z tym przymierzam się do odpowietrzenia układu i dodania oleju mineralnego w tylnym hamulcu. Prosiłbym szanownych forumowiczów o odpowiedź na niżej zadane pytana i cierpliwość w udzielaniu ich ponieważ nigdy tego wcześniej nie robiłem a spróbować kiedyś trzeba. Jestem po lekturze instrukcji serwisowej, kilku artykułach w internecie i paru filmach na youtube. Mam dalej kilka niejasności które opisze w punktach. 1. Koniecznie chce użyć lejka Shimano. Czy te dwa czymś się różnią? Na zdjęciu biały lejek ma jakiś dodatkowy element. http://allegro.pl/lejek-do-odpowietrzania-hamulca-tarczowego-shimano-i3168827623.html i http://allegro.pl/shimano-lejek-do-odpowietrzania-hamulcow-tarczowyc-i3152486710.html 2. Chcę kupić zestaw olej 50ml + rurka http://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-hydraulic-50ml-i3127429994.html . Czy na pierwszy raz wystarczy mi taka pojemność czy może dokupić 100ml? Chętnie użyłbym rurki ogólnodostępnej ponieważ byłoby to o wiele taniej ale kompletnie nie orientuje skąd można takową zdobyć. Jakiej długości powinna być rurka? 3. Gdzie i o jakiej pojemności strzykawkę kupić? Może ktoś z forumowiczów zna patenty na odpowiednie dobranie strzykawki i rurki z tzw. ogólnodostępnych źródeł żeby całość była szczelna. 4. Klucz oczkowy posiadam. 5. Rozumiem że koło dla bezpieczeństwa powinno być zdjęte i włożona zaślepka ale co z klockami? Co ewentualnie można włożyć na ich miejsce? Jeśli istnieje cokolwiek to wolałbym tego użyć żeby nie pozalewać okładzin jakby poszło coś nie tak. 6. Te dwie instrukcje serwisowe http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Bleeding_SI/SI_0061A/SI-0061A-001-POL_v1_m56577569830667342.pdf i http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0116A/SI-0116A-001-POL_v1_m56577569830752181.pdf różnią się między sobą tym że w pierwszej korek trzeba włożyć od razu a w drugiej dopiero przy wykręcaniu lejka. Hamulce otrzymałem bez żadnej instrukcji więc zapytuje która metoda w przypadku tego hamulca jest obowiązująca? 7. Czy olej który ścieknie z układu i pozostanie w lejku można wykorzystać przy kolejnym napełnieniu? To tyle co do niejasności jakie chodzą mi po głowie. Jeśli powinienem jeszcze na coś zwrócić pilniejszą uwagę to bardzo proszę o info. Dziękuję za cierpliwość.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...