Skocz do zawartości

Drewno

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Drewno

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. To bardzo pocieszające że tańszy hamulec będzie wystarczający, szczególnie jeśli miałby być przy tym bardziej niezawodny. Masz rację Tobo, że po tych hayesach może szukam czegoś na wyrost, ale to dlatego że chciałbym definitywnie rozwiązać problem . SLX'y BR-M675 wyglądają kusząco, są w komplecie z metalicznymi okładzinami za 275 zł i widziałem o nich parę dobrych opinii, myślicie że to dobry wybór?
  2. Czyli z obu odpowiedzi wynika iż oryginalna - mniejsza tarcza będzie wystarczająca bądź lepsza. Hmm jeśli chodzi o warunki i styl jazdy to fakt, że nie mieszkam w górach, więc nie mam okazji do bardzo długich zjazdów, aczkolwiek często zdarzają się sytuację kiedy potrzebna jest duża moc hamowania, np. ostry zakręt po nawet nie długim zjeździe, nie mówiąc już o sytuacjach nagłych. Tobo nie wiem co nazywasz nie kaskaderską jazdą? Tak jak napisałem w pierwszym poście, chciałbym żeby przy dość silnym naciśnięciu klamki dało się postawić rower na przednim kole, czy hamulec prostszy/tańszy niż Avid Elixir 7 mi to zagwarantuje?
  3. Chyba w takim razie na poczatku przyszłego miesiąca uzbroje się w tego elixira 7 trail. A wg was warto zakładać go na ta starą tarcze 8 cali, czy lepiej użyć dołączonej w zestawie?
  4. Siema wszystkim! Przelała się dziś we mnie czara "poirytowania" na mój przedni hamulec, choć to ustrojstwo, na ten moment średnio zasługuje na takie miano, wytwarza chyba większy opór powietrza niż opór powstający w wyniku jego pracy, ale od początku - jakieś 4 sezony temu nabyłem nowy rower kelly"s magnus, skusiła mnie okazyjna cena (3200 zł zamiast katalogowych 4000) i przedni amortyzator - rockshox recon tk solo air z lock-outem przy kierownicy. Razem z tymi dobrodziejstwami dostałem również parę hamulców znanej i jakże lubianej marki Hayes, model stroker ryde. Od samego początku hamulce spisywały się wyśmienicie na podjazdach, kiedy to nie były używane, na zjazdach było nieco gorzej, ponieważ deceleracja po naciśnięciu klamki z siłą prasy hydraulicznej, była porównywalna do zwalniania pociągu PKP przed stacją. Po sezonie takiej jazdy rozważałem 2 opcje: 1. wymiana przedniej tarczy z 6-cio na 8-mio calową (marki Hayes) i wymiana przednich klocków hamulcowych na metaliczne (zamienniki Koolstop), 2. zakup spadochronu zwalniającego. Zdecydowałem się na opcję nr jeden, jako że spadochron był drogi i prawdą stało się powiedzenie, że kto tanio kupuje, kupuje dwa razy - poprawa była, ale w odniesieniu do mojego złotego standardu (v-brake z porządnymi klockami i boosterem, które mam w drugim rowerze) efekt był mizerniutki. Dziś po 40 km kółku stwierdziłem że mam dość tego szitu, ledwo czułem rękę od ciągłego zarzynania klamki a siła hamowania była tragiczna. Oczekuję od przedniego hamulca tego, że jego silne zaciśnięcie działa jak dźwignia katapulty w samolocie myśliwskim, w moim przypadku nawet przy umyślnym, nagłym zaciskaniu klamki na hama przy prędkości ok 30 km/h, tylne koło ani myśli oderwać się od ziemi. Z góry mówię że klamka nie dochodzi do kierownicy - hamulec jest prawidłowo odpowietrzony, co potwierdził też pan w serwisie, a całość jest odtłuszczona alkoholem izopropylowym w szpraju, klocki nie są nadmiernie zużyte, hamulec jest prawidłowo dotarty. Wracając zajechałem do dużego sklepu rowerowego, gdzie pan polecił mi czterotłokowy hamulec Avida za 545 zł (komplet - klameczka, przewodzik, zacisk, tarczka), powiedział że jeśli chce poczuć różnice to tylko taki hamulec jest słuszny, jako że nie świadczą usługi dospawywania pivotów, żeby wstawić v-brejka... Cóż mi poradzicie drodzy forumowicze, nowe okładziny innej firmy, wymianę na tego czy innego Avida, a może jeszcze coś innego? Pomóżcie bo ten brak hamulców odbiera połowę frajdy z jazdy :/.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...