Hej,
Jakieś 3 lata temu postanowiłem wyremontować stary rower - Univega Alpina 500. Był w dość opłakanym stanie, ale stwierdziłem, że szkoda pieniędzy i wszystko zrobię sam. Suport się wysypał więc trzeba go było wykręcić. Był tak zapieczony w ramie, że połamał się przy próbie wykręcenia. Ramę spisałem na straty i kupiłem nową firmy Poison. Problem w tym, że wszystkie stare części nie pasowały do ramy. Musiałem więc wszystko dokupić osobno.
I tak 3 lata później rower jest gotowy. Zajeło to tyle czasu, bo albo brakowało budżetu, albo czasu. Niektóre części to dosłownie najtańsze jakie się dało dostać, niektóre z wyższej półki. Plan na przyszłość to sukcesywne udoskonalanie i zchodzenie z wagi. Docelowo powinno być poniżej 9kg.
Oto stan początkowy:
Bar plugs (korki) - 4 g
Bottle Cage (koszyk na bidon) - Blackburn - 22 g
Bottom Bracket (suport) - Shimano SM BB70 - 93 g
Brake front (hamulec przód) - Shimano LX V-Brake - 149 g
Brake rear (hamulec tył) - Shimano LX V-Brake - 149 g
Brake lever front (klamki przód) - Shimano XT BL-M770 - 80 g
Brake lever rear (klamki tył) - Shimano XT BL-M770 - 80 g
Brake pads front klocki przód) - 59 g
Brake pads rear (klocki tył) - 59 g
Cables (pancerze i linki) - 164 g
Cassette (kaseta) - Shimano Deore XT CS-M770 11-32T - 263 g
Chain (łańcuch) - Shimano XTR - 256 g
Crankset (korby) - Shimano SLX FC-M660 44/32/22T - 801 g
Derlr front (przerzutka przód) - Shimano XT FD-M771 - 161 g
Derlr rear (przerzutka tył) - Shimano XT RD-M772 GS - 225 g
Fork (widelec) - Suntour XCR LO - 2310 g
Frame (rama + miski sterów + hak) - Poison Zyankali 18'' - 1780 g
Grips (gripy) - 102 g
Handlebar (kierownica) - Ritchey Pro - 171 g
Headset (stery bez misek) - 36 g
Pedals (pedały) - Shimano Deore XT PD-M780 - 338 g
Seat (siedzenie) - Selle Italia Filante FLOW - 182 g
Seatpost (sztyca) - 335 g
Seatpost clamp (zacisk sztycy) - 42 g
Shifters front (manetki przód) - Shimano XT SL M770 - 115 g
Shifters rear (manetki tył) - Shimano XT SL M770 - 132 g
Skewer front (zacisk przód) - 59 g
Skewer rear (zacisk tył) - 65 g
Spacers (podkładki) - Bontrager - 17 g
Stem (mostek Ritchey WCS) - 117 g
Tire front (opona przód) - Schwalbe Racing Ralph HT 26 x 2.25 - 580 g
Tire rear (opona tył) - Schwalbe Racing Ralph HT 26 x 2.25 - 542 g
Top cap (top cap) - Bontrager - 17 g
Tubes (dętki) - Continental - 403 g
Wheel front (koło przód) - 844 g (taniocha z allegro)
- Hub (Piasta) - Novatec
- Rim (Obręcz) - ?
- Spokes (Szprychy) - ?
- Skewer (Zacisk koła) - ?
- Rim tape (Opaska) - ?
Wheel rear (koło tył) - 1112 g (taniocha z allegro)
- Hub (Piasta) - Novatec
- Rim (Obręcz) - ?
- Spokes (Szprychy) - ?
- Skewer (Zacisk koła) - ?
- Rim tape (Opaska) - ?
Total - 11864 g
zdjęcia:
Piorytet to funkcjonalność, odchudzanie to drugorzędna sprawa. Nie zamierzam też przesadzać z budżetem i kupować części, która jest kilka razy droższa tylko dlatego, że ma pare gram mniej.
Pierwsze zakupy w ciągu następnych kilku miesięcy to hamulce tarczowe i koła. Głównym kryterium to cena - za wszystko ok. 2000 pln. Plan to kupić:
- Hamulce - Shimano XT M785,
- Koła - Shimano XT M785 (etap przejściowy, kiedyś coś droższego i lepszego).
- przejście na opony bezdętkowe (może Schwalbe Rocket Ron)
Kolejne zakupy to:
- amortyzator (chyba Magura Durin SL),
- sztyca,
- przejście na 2x10
a może kiedyś też:
- rama Scott Scale 899 marzyć zawsze można
dzięki za uwagę i komentarze!