Skocz do zawartości

Aleksiaczek

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Aleksander
  • Skąd
    Katowice

Osiągnięcia użytkownika Aleksiaczek

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Przy obecnej opracowanej elektronice oraz dostępnych u mnie obrabiarkach jest możliwość indywidualnego dostosowania produktu także pod takie wymogi.
  2. Dla diody 10W trzeba przyjąć ok 100g aluminium zakładając pełne wykorzystanie materiału dla największej możliwej powierzchni odprowadzającej ciepło. Całość wytwarzana jest na maszynach numerycznych, w przypadku jakichkolwiek zmiany konstrukcyjnych koszt wytworzenia obudowy nie zmienia się. Główne nastawienie to gotowy produkt dostępny od ręki z drobnymi modyfikacjami na życzenie klienta, lub szczególne zamówienie rozłożone w krótkim czasie jednak dalej w konkurencyjnej cenie.
  3. Dziękuje serdecznie za tyle ciekawych opinii. W przypadku stosowania dwóch diod xm-l jak podchodzisz pomysłu na osobnego ustawianie odległości świecenia każdej diody przy stosowaniu dwóch różnych reflektorów ?
  4. Efekt końcowy ma być bez porównania lepszy przy zachowaniu tej samej rynkowej ceny. Nie sądzę aby pojawiały się problemy podchodząc indywidualnie do każdego klienta i jego wymagań. Kto wie może na wiosnę pierwsze testy dla chętnych.
  5. Tobo, lampka o takich wymogach jest realnie osiągalna po wprowadzeniu kilu zmian z ceną nie większą od chińczyka. Najważniejsza kwestia to obudowa niezdolna odprowadzić 20W ciepła, potrzeba konstrukcji o delikatnie większych gabarytach tak aby przynajmniej dwukrotnie zwiększyć powierzchnie oddawania ciepła.
  6. Nie chce nikogo urazić ale zwykła latarka ręczna ulepszona za pomocą mufki miedzianej zasilana tylko z jednego ogniwa nie jest dla mnie dojrzałą konstrukcją na rower. Mówimy w tej chwili o porządnej rowerowej latarce wykonanej od podstaw z aluminium ze specjalnym użebrowaniem tak aby realnie wykorzystać moc diody nie tylko w teorii na kartce. Wszystko jest zależne od wybranej diody ale uznaje okolice 2h działania przy pełnej mocy, im mocniejsza dioda tym większy pakiet w komplecie tak aby sprostać tym wymaganiom. Jeśli chodzi o cenę za całość to oczywiście nie powinna być większa od tych "dojrzałych" konstrukcji dając w zamian produkt bardziej wydajny trwały i niezawodny.
  7. Oczywiście że 200lm wystarcza do zwykłej spokojnej jazdy po parkowych ścieżkach, jednak sporej grupie zależy na czymś mocniejszym by w przyszłości bez obaw wjechać choćby na Skrzyczne i do takiej grupy celuje swój produkt. Można do tego dołączyć kilka akumulatorków w stosownym neoprenowym pokrowcu montowanym na mostku więc niema obaw o brak miejsca. Tak jak zauważyłeś przednich lampek jest mnóstwo, jednak z reguły są to zaadoptowane latarki ręczne ze zmianą akumulatorka co 30 minut albo chińskie importy z kiepskimi sterownikami i przekłamanymi mocami, można także pokusić się o wyroby renomowanych firm jednak zabijają one ceną przy tak wydajności. Bolączką każdej wymienionej grupy jest słaba wytrzymałość mechaniczna i niedopracowana termika przekładająca się na krótki czas życia diody. Tylne oświetlenie nie wymaga odprowadzania ciepła więc stosowanie form wtryskowych do plastikowych obudów będzie zawsze tańszym rozwiązaniem od aluminiowych korpusów obrabianych numerycznie. Zgodzę się że dostępne na rynku tylne oświetlenie jest słabej jakości ale to problem najniższych grup cenowych te z wyższej półki przy poznaniu opinii innych użytkowników mogą okazać się dobrym wyborem przy zachowaniu ceny stosunkowo niższej od dedykowanych lampek w aluminiowych obudowach.
  8. Najsłabsza stosowana dioda to właśnie xm-l, jestem już po zakończeniu dobierania optyki do mocniejszych diod. Modelu niestety nie zdradzę konkurencji przed wypuszczeniem finalnej wersji, jednak światła jest prawie dwukrotnie więcej od xm-l i to w cieplejszej barwie.
  9. Witam serdecznie szanownych użytkowników forum. Wychodząc naprzeciw wymaganiom oraz potrzebom wśród rowerzystów postaram się wraz z nadejściem wiosny przygotować serie lampek rowerowych do najbardziej wymagających sytuacji. Ze względu na moc (10-30W) zamontowanej diody, oświetlenie będzie skierowane raczej do zaawansowanej grupy rowerowej. Proszę o wypowiedz jaki rodzaj sterowania preferujecie w przypadku nocnej jazdy szlakami, pozwoli to dokładnie opracować elektronikę. Dziękuje za wszelką pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...