Witam!
Ostatnio postanowiłem kupić rower najpierw miał być Rockrider 5.3 potem Kross Level A2 XT aż w końcu po kilku dniach czytania, poradach osób na forum doszedłem do wniosku że kupię Unibika. Rower dostałem w piątek przez ten czas zrobiłem już 30-40km.
Specyfikacja:
RAMA 26"
ALU 6061 HYDROFORMING
WIDELEC - SR SUNTOUR XCR LO
KOMPLET STEROWY - AHEAD FSA ZS-4D
MECHANIZM KORBOWY - SHIMANO ALIVIO M430
SUPORT TH - 7420ST-S
PRZERZUTKA PRZEDNIA - SHIMANO ALIVIO M430
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO DEORE M592 SHADOW
DŹWIGNIE PRZERZUTKI - SHIMANO ALIVIO M430
DŹWIGNIE HAMULCA - DEORE M590
KASETA - SHIMANO ALIVIO HG30-9
ŁAŃCUCH - SHIMANO HG53
PIASTY - SHIMANO ALIVIO M430
HAMULCE - SHIMANO ALTUS M422
OBRĘCZE - RODI MUDROCK
SZPRYCHY - SAPIM
OPONY - SCHWALBE SMART SAM 26X2.10
PEDAŁY - VP ALUMINIUM KORPUS I RAMKA
KIEROWNICA - UNO GRADE 1.0
CHWYTY - VELO
WSPORNIK KIEROWNICY - UNO GRADE 1.0
WSPORNIK SIODŁA - UNO GRADE 1.0
SIODŁO - SELLE ROYAL VIPER
LICZBA BIEGÓW 27
WAGA - 13,5KG
Koła
Koła okazały się bardzo lekki co jest na pewno zaletą lecz znalazłem też gorszą stronę a są nią opony tylna w czasie hamowania szybko traci przyczepność na asfalcie i wydaje szumiący dźwięk przy skręcaniu natomiast na miękkiej nawierzchni np. piasek zachowują się pewnie i nie tracą przyczepności. Jeszcze co do wykonania opony mam zastrzeżenia ponieważ ma małe odchyły.
Siodło
Jeśli chodzi o siodełko to wygląda na nie pozorne ale w rzeczywistości jest całkiem inaczej. Siodełko jeśli chodzi o wygodę to 8/10.
Przerzutka przednia
Przerzutka chodzi dość dobrze lecz zaradzają się jej zawahania przy zmianie na wyższy bieg. Jeśli chodzi o regulację to zajęła mi ona 15min. Musiałem ją regulować, ponieważ sklep wyregulował ją wykręcając całkowicie śrubkę przy manetce.
Przerzutka tylna
Jeśli chodzi o przerzutkę tylną to aż się chce zmieniać biegi. Po dobrej regulacji każdy bieg wchodzi bez nawet najmniejszego zawahania. Shimano rozwiązał także problem z uderzaniem o ramę w czasie jazdy po dużych wertepach.
Widelec
Jeśli chodzi o amortyzator przedni to mógłby być lepszy ale za tą cenę może być. Jeśli chodzi o pochłanianie większych wybojów to nie ma najmniejszego problemu lecz słabo pochłania drgania wywołane np. jazdą po kostce brukowej. Jeśli chodzi o skok to jest dość duży więc może być zbliżony do podanego czyli 100mm.
Hamulce
Jeśli chodzi o samą skuteczność hamowania to działają dużo lepiej od hamulczy tarczowych z niższej półki.
Reszta jak za tą cenę jest dość dobra i niema do czego się więcej przyczepić, po tych 3 dniach jeżdżenia nic więcej powiedzieć nie mogę. Napiszę jeszcze jak zrobię te 200-300km wtedy powinny wyjść inne wady jeśli takowe posiada. Na razie jestem zadowolony z zakupu i dziękuję za pomoc w wyborze.