Skocz do zawartości

olowianysterowiec

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Lublin

Osiągnięcia użytkownika olowianysterowiec

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Fakt, gołe polerowane aluminium nie jest zbyt trwałe, szczególnie w korbie MTB Przy braku anody łatwiej powstają rysy Nie sądzę żeby warunki atmosferyczne w jakich pracuje korba miały jakikolwiek negatywny wpływ na właściwości mechaniczne, wytrzymałość etc. Zakładam, że aby utrzymać obecny stan, wypadałoby przepolerować ją co jakiś miesiąc, dwa. Ale ja się aż tak bawić nie zamierzam, może po całym sezonie spędzę z nimi z 10 minut przy polerce, czas pokaże. Niedawno sprzedałem szosę w której wypolerowane miałem piasty, obręcze, korbę, mostek... wystarczyło co dwa tygodnie przejechać delikatną lekko wilgotną szmatką i było cacy. Co do wyboru wykończenia w XTR 960, uważam że polerka to najłatwiejszy sposób, ponieważ korba już fabrycznie jest gładka i błyszcząca. W przypadku np. XT 770 który ma matowy finisz trzeba po pozbyciu się anody wygładzić powierzchnię papierem ściernym przed polerowaniem.
  2. Temat zakładam drugi raz, komuś nie podpasowała nazwa tematu... Witam, chciałbym przedstawić swój projekt korby XTR M960 na dwie zębatki. Wiem, że to żadna nowość i pewnie większość z was już to widziała, ale chyba jeszcze nie było podobnego tematu na polskim forum. Pomysł chodził mi po głowie już dłuższy czas, problem był jedyny i oczywisty - 102BCD. Trafiłem kiedyś na aukcję, na której ktoś sprzedawał XTR-a z rozpiłowaną zębatką z XT M770. Pomyślałem, że jeśli to stalowa zębatka to faktycznie może to zdawać egzamin, w końcu to tylko 1mm na stronę. No i zacząłem poszukiwania ramion. Z rok temu wylicytowałem korby, jednak transakcja nie doszła do skutku. W między czasie kupiłem na ebay'u zębatkę 26t z Tajwanu, później zaczęły się poszukiwania blatu. Kryterium stanowiła 'ilość mięsa' w miejscu w którym musiałbym rozpiłować otwór na komin. Właściwie wszystkie zębatki mają ten wymiar taki sam zdecydowałem się na stalową zębatkę z pozagrupowej korby Shimano, 38t. Wiadomo, stal wytrzyma więcej niż alu (choć teraz wydaje mi się że i alu tu wytrzyma, jak coś trafie to potestuje). W końcu niedawno kupiłem korby ze zużytymi zębatkami i wreszcie mogłem coś podziałać konkretnego Zdjęcia ramion przed cięciem oraz zębatki już rozpiłowanej. Po oględzinach zauważyłem że Shimano oprócz nietypowego rozstawu zębatek pozwoliło sobie na jeszcze jedną subtelną zmianę - młynek w XTR jest grubszy od standardowego o ok. 2mm, jeśli chciałbym zamontować 26t które kupiłem wcześniej musiałbym wydystansować go podkładkami, inaczej łańcuch ocierałby o sąsiednią zębatkę. Okazało się jednak że w moim XTR była oryginalna zębatka 24t którą postanowiłem wypróbować. W końcu, po teoretycznych dywagacjach i dopasowywaniem na sucho, kiedy upewniłem się że wszystko powinno działać postanowiłem zabrać się do 'psucia'. Pierwszy krok, brzeszczotem odciąłem mocowania największej zębatki, po czym szlifierką wypiłowałem zgrubnie zaokrąglenia. Wyszło całkiem zadowalająco: No i kilka gramów również w dół: Korby docelowo miały być wypolerowane więc w celu pozbycia się anody czekała je kąpiel w krecie. Poniżej zdjęcie z już wypolerowanym lewym ramieniem: Nie doprowadzałem korb do ideału choć mają pare głębokich rys. I tak niedługo się porysują więc po co się dodatkowo męczyć Poszło w miarę szybko a z efektu końcowego jestem zadowolony: Myślałem że po kąpieli w krecie i polerowaniu trochę bardziej się odchudzą: I już razem ze śrubkami i zębatkami: Ciężko, ale to przez stalową zębatkę. Chyba się też szarpnę na jakieś lżejsze śrubki alu/tytan. Po świętach potestuję jak to wszystko działa, w przyszłości poeksperymentuję z innymi zębatkami. Tak to wygląda już na rowerze: Pozdrawiam i proszę o sugestie w komentarzach. Wesołych świąt
  3. Witam Stoję obecnie przed wyborem tarczówek. Aktualnie mam Hygia Usagi ale chciałbym coś mocniejszego i przy okazji lżejszego. Zastanawiam się nad Magurą Martą - starsza wersja ma zintegrowane mocowanie IS, co pozwoli zejść jeszcze z wagi i tak lekkich Hygii. Z tego co czytałem mają opinie mocnych, jednakże awaryjnych hamulców. Posty są zazwyczaj sprzed kilku lat kiedy rynek był zupełnie inny a jak wiadomo technologie się zmieniły i być może w porównaniu do nowszych konstrukcji już nie są takie świetne? Opinii jednak jest mało bo ludzie zazwyczaj od razu polecają jakieś inne zestawy... Chciałbym dowiedzieć się jakie są wady ww. hamulców? Kuszą mnie właśnie te zintegrowane mocowania co pozwoli uniknąć stosowania adapterów. Chciałbym też wiedzieć czy są kompatybilne z tarczami XTR IceTech i jak wygląda regulacja zacisku względem tarczy? Z góry dzięki za pomoc w wyborze
  4. CMIK, faktycznie 2.4 może wydać się przesadą, ale miałem okazję kupić tę oponę w niezłej cenie praktycznie nową a nie ukrywam że byłem ciekaw tak szerokiej gumy mleczko rozważam, ale lubię kiedy mogę w każdej chwili bezproblemowo zmienić oponę w zależności od warunków. Wiadomo, mleczko to trochę ogranicza. Pojeżdżę jeszcze trochę i ocenię w jakim tempie ściera się ta guma, bo mimo wszystko jeżdżę też trochę asfaltami. Co do sterówki: chciałbym skrócić przynajmniej o te dwa centymetry i pewnie już bym to zrobił, ale wolałem zaczekać aż poskładam rower i dobrać pozycję. Kolejna trudność to to, że ekspander siedzi bardzo płytko i bez wyjmowania go mogę skrócić sterówkę tylko o jakieś pół centymetra. Przejadę się z tym kiedyś do serwisu i pokażę chłopakom, może da się go wbić głębiej, sam nie chcę grzebać bo mam lęk przed tym karbonem. supersam, jutro zmierzę dokładnie, ale z tego co pamiętam podsiodłówka ma 62cm. Oryginalnie ponoć było dwa centymetry więcej, ale poprzedni właściciel o tyle właśnie ją skrócił. Nie wiem jak to przeliczyć na klasyczną ramę, ale to pewnie odpowiednik 19" Lumperator, w kwestii opon na razie się wstrzymam, choć po pierwszych przejażdżkach jestem mile zaskoczony, szczególnie na niższym ciśnieniu Jeszcze do wczoraj miałem obie dętki po 140g jednak w jednej urwałem zaworek, więc wymontowałem z zimówki jakąś starą 200g dętkę i założyłem (dzisiaj też problemy - dziura przy wentylu, ale udało się załatać taśmą w 3 minuty ). Jeśli będą dętki, to właśnie takie po ok. 130g. Top cap i podkładki są tu przypadkowe, po prostu takie znalazłem w pudle. Kaseta i tak jest już do wymiany, przejeździła ze mną dzielnie jakieś 3 sezony a kupiłem ją już używaną choć pewnie raczej zdecyduję się na XT, ale może bardziej 11-32. W kwestii pedałów to chyba będą właśnie Cranki, ale z tym jakoś mi nie spieszno. Ze sztycą jest generalnie problem, bo to dziwny wymiar - 30.4. Może podpiłuję trochę jarzmo, bo tu głównie tkwi ta nadwaga. Z owijką jeździłem już w zeszłym sezonie i się sprawdziła, więc i tu raczej zostanie . Z własnych koncepcji: jedzie do mnie pocztą korba XTR M960 - mam zamiar ją przystosować do 2x9. Planuję wagę ok. 700-720g z suportem. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Jeśli pozwoli portfel, to zaraz po korbie do zmiany pójdą hamulce. Poważnie zastanawiam się nad Magurą Martą, a to ze względu na zintegrowane mocowanie IS - odpadają adaptery. Z tego co liczyłem mógłbym w porównaniu do obecnych Hygii zyskać 100g, a przede wszystkim mocniejsze, i łatwiejsze w serwisowaniu hamulce. Martwi mnie przewaga negatywnych opinii na ich temat i nie wiem jak z kompatybilnością z tarczami XTR. W tylnej piaście jest stalowy bębenek - kupiłem koła bez bębenka i z braku laku założyłem bębenek od XT. Jak trafię oryginalny za normalne pieniądze, to i tu waga spadnie.
  5. Witam, chciałbym przedstawić mój projekt który niedawno udało mi się poskładać do kupy (nie znaczy to jednak, że jest skończony ) Rower wyewoluował z mojego poprzedniego bike'a - GT Avalanche. Choć ewolucja to może zbyt subtelne słowo, bo zmieniło się ponad 70% części, a w planach mam kolejne zmiany, to jednak parę gratów pozostało. Wagowo może nie zachwyca, ale myślę że przy tak ciężkiej ramie to i tak nienajgorszy wynik. W każdym razie jest jeszcze potencjał żeby przekroczyć te magiczne 10kg pozostając przy zasadniczej koncepcji. Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Easton - 7g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Hygia Usagi 73cm 228g + PM bolts 10g + adaptor w/ bolts 32g + Rotor 115g + Lockring 8g - 394g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Hygia Usagi 237g + PM bolts 10g + adaptor 33g + Rotor 115g + Lockring 8g - 405g Cables: (Pancerze i linki) - Niro (16g cables + 19g wires) - 35g Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT M760 11-34t - 294g Chain: (łanńuch) - Shimano HG73 + Sram link - 256g Crankset: (Korby) - Shimano M552 642g + Shimano BB51 97g + Shimano 42t 77g + Taiwan made 26t 26g + KCNC + Shimano bolts (12+5g) - 859g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano clamp 29g + Exage 500EX 97g - 126g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR m972 GS - 180g Fork: (Widelec) - RockShox Reba World Cup 21cm w/race + expandor 1559g + poploc - 1598g Frame: (Rama) - Corratec SuperBow World Cup - 2133g Grips: (Gripy) - Easton Bar tape - 25g Handlebar: (Kierownica) - Tioga DL2001 - 125g Headset: (Stery) - PRO RS-11 - 64g Pedals: (Pedały) - Shimano m520 - 372g Seat: (Siodło) - Kelly's KBIX Pro Race - 227g Seatpost: (Sztyca) - Guido Carbon 160mm - 180g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Turner - 12g Shifters: (Manetki) - Shimano XT M770 - 258g Skewers: (Zaciski koł) - No name QRs - 52g Spacers: (Podkładki pod mostek) - alu/carbon 40mm - 30g Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 90/25,4mm - 108g Tire (Front): (Opona przednia) - Continental X-King 2.4 RaceSport - 579g Tire (Rear): (Opona tylna) - Continental Race King 2.2 RaceSport - 466g Top Cap: (Top cap) - Bontrager w/bolt - 21g Tubes: (Dętki) - 202g + 137g - 339g Wheel Front: (Koło przednie) - 627g -Hub: (Piasta) - Shimano XTR M965 32h -Rim: (Obręcz) - ZTR Alpine -Spokes: (Szprychy) - Sapim CX-Ray -Nipples: (Nyple) - Sapim -Rim tape: (Opaska) - Tesa tape 11g Wheel Rear: (Koło tylne) - 808g -Hub: (Piasta) - Shimano XTR M965 32h -Rim: (Obręcz) - ZTR Alpine -Spokes: (Szprychy) - Sapim CX-Ray -Nipples: (Nyple) - Sapim -Rim tape: (Opaska) - Tesa tape 11g Total - 10602g http://img812.images...3/imgp3813a.jpg http://img84.imagesh...1/imgp3816f.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...