CMIK, faktycznie 2.4 może wydać się przesadą, ale miałem okazję kupić tę oponę w niezłej cenie praktycznie nową a nie ukrywam że byłem ciekaw tak szerokiej gumy mleczko rozważam, ale lubię kiedy mogę w każdej chwili bezproblemowo zmienić oponę w zależności od warunków. Wiadomo, mleczko to trochę ogranicza. Pojeżdżę jeszcze trochę i ocenię w jakim tempie ściera się ta guma, bo mimo wszystko jeżdżę też trochę asfaltami. Co do sterówki: chciałbym skrócić przynajmniej o te dwa centymetry i pewnie już bym to zrobił, ale wolałem zaczekać aż poskładam rower i dobrać pozycję. Kolejna trudność to to, że ekspander siedzi bardzo płytko i bez wyjmowania go mogę skrócić sterówkę tylko o jakieś pół centymetra. Przejadę się z tym kiedyś do serwisu i pokażę chłopakom, może da się go wbić głębiej, sam nie chcę grzebać bo mam lęk przed tym karbonem.
supersam, jutro zmierzę dokładnie, ale z tego co pamiętam podsiodłówka ma 62cm. Oryginalnie ponoć było dwa centymetry więcej, ale poprzedni właściciel o tyle właśnie ją skrócił. Nie wiem jak to przeliczyć na klasyczną ramę, ale to pewnie odpowiednik 19"
Lumperator, w kwestii opon na razie się wstrzymam, choć po pierwszych przejażdżkach jestem mile zaskoczony, szczególnie na niższym ciśnieniu Jeszcze do wczoraj miałem obie dętki po 140g jednak w jednej urwałem zaworek, więc wymontowałem z zimówki jakąś starą 200g dętkę i założyłem (dzisiaj też problemy - dziura przy wentylu, ale udało się załatać taśmą w 3 minuty ). Jeśli będą dętki, to właśnie takie po ok. 130g. Top cap i podkładki są tu przypadkowe, po prostu takie znalazłem w pudle. Kaseta i tak jest już do wymiany, przejeździła ze mną dzielnie jakieś 3 sezony a kupiłem ją już używaną choć pewnie raczej zdecyduję się na XT, ale może bardziej 11-32. W kwestii pedałów to chyba będą właśnie Cranki, ale z tym jakoś mi nie spieszno. Ze sztycą jest generalnie problem, bo to dziwny wymiar - 30.4. Może podpiłuję trochę jarzmo, bo tu głównie tkwi ta nadwaga. Z owijką jeździłem już w zeszłym sezonie i się sprawdziła, więc i tu raczej zostanie .
Z własnych koncepcji: jedzie do mnie pocztą korba XTR M960 - mam zamiar ją przystosować do 2x9. Planuję wagę ok. 700-720g z suportem. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Jeśli pozwoli portfel, to zaraz po korbie do zmiany pójdą hamulce. Poważnie zastanawiam się nad Magurą Martą, a to ze względu na zintegrowane mocowanie IS - odpadają adaptery. Z tego co liczyłem mógłbym w porównaniu do obecnych Hygii zyskać 100g, a przede wszystkim mocniejsze, i łatwiejsze w serwisowaniu hamulce. Martwi mnie przewaga negatywnych opinii na ich temat i nie wiem jak z kompatybilnością z tarczami XTR. W tylnej piaście jest stalowy bębenek - kupiłem koła bez bębenka i z braku laku założyłem bębenek od XT. Jak trafię oryginalny za normalne pieniądze, to i tu waga spadnie.