Skocz do zawartości

pablo191f

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Świdnik

Osiągnięcia użytkownika pablo191f

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. To między drugim i trzecim linkiem. A co z różnicą między M i M2?
  2. http://vincere.pl/sklep Wczoraj zamowilem, dzisiaj wyslali. Patrz jako spiekane
  3. Skoro masz klocki IceTechnology to może warto i tarcze takie zamontować? Komplet SM-RT86 (to samo co 76, tylko z IT), ew. przód 86, a tył 76.
  4. Możesz spytać użytkownika ACTIVIA czy ma jeszcze Axony w promocyjnej cenie. Byłoby w sam raz
  5. Zostanę przy tym układzie co jest Linek od przerzutek nie ma jak zamienić, bo przy rurze podsiodłowej musiałby zrobić kolejny krzyżak. Do przedniego hamulca jest fabryczny uchwyt przy uszczelce kurzowej, więc wydaje mi się, że lepiej tak zostawić. Tył mógłbym przeciągnąć na drugą stronę, ale nie wiem czy sens się już w to bawić i czy nie będzie za krótki przewód teraz @Fenthin: Cóż ja poradzę, że ta naklejka sama się prosi o naklejenie w tym miejscu
  6. Dzięki za rady. W wolnej chwili powalczę z tym. EDIT: No i niecała godzina roboty i (chyba) sukces. Jak zawsze najstraszniejszy jest pierwszy raz. Efekt: Cała procedura wykonana zgodnie z Waszymi wskazówkami (w tym temacie, ale także w innych na tym forum). Co ciekawe wydaje mi się, że było trochę powietrza w prawej klamce. Rower kładłem na bok. W przypadku lewej klamki po wyjęciu przewodu od razu widać było olej w tłoku, natomiast przy prawej klamce olej był głębiej. Po dolaniu kilku kropel i zmontowaniu całości klamka jakby trochę twardsza się zrobiła, chociaż może to być autosugestia. W każdym razie operacja przebiegła bez komplikacji. Dzięki wielkie za rady! Piwko się należy Pozdrawiam! do zamknięcia
  7. W razie czego moge uzyc mineralnego od Tektro? Bo mam buteleczke z zestawu do starych hebli.
  8. Do skrócenia samego przewodu obcinarka do pancerzy się nada? Przy dobrych wiatrach nie zapowietrzy się układ?
  9. Witam. Właśnie skończyłem montować zestaw hydrauliki SLX m675. W zasadzie była to wymiana z Tektro Auriga Comp. Niestety człowiek głupi i uczy się całe życie. Zamiast zmierzyć oryginały i zamówić odpowiednie długości to wziąłem stockowe (1000 + 1700), gdyż liczyłem, że różnice nie będą duże. Wygląda to tak: Skracać te przewody? Przód jest 20cm dłuższy niż fabryczny, natomiast tył aż 40cm (Tektro były 1300 na tyle). Czy poza beznadziejnym wyglądem i ewentualnym telepaniem się przewodów zbyt duża długość może mieć jakieś inne skutki? Jeżeli już skracać to macie jakieś porady poza przeczytaniem oficjalnej instrukcji Shimano? Mniemam, że nie obejdzie się bez konieczności odpowietrzenia całego układu... Z góry dzięki za pomoc
  10. Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem już nowy damper, stary idzie w rozliczenie. Stwierdziłem, że zainwestuje w nową wersje, bo w zależności od uszkodzenia naprawa byłaby na pewno kosztowna, o ile w ogóle możliwa. Po dzisiejszych oględzinach zauważyłem, że tłok jest jakby minimalnie wychylony do tyłu względem korpusu, ale jest to prawie niezauważalne. Trochę zwiększone pocenie się dampera ostatnimi czasy mogło być oznaką nadchodzącej awarii? Tak czy siak w tym tygodniu powinienem mieć nowego Epicona z tłumieniem RC2. W związku z tym inne pytanie (głównie do Ciebie Puklus - słyszałem, że dość dobrze ogarniasz tematy damperów): Czy dampery Suntoura wymagają dolewania oleju do komory powietrznej, lub innego sposobu okresowego smarowania? W instrukcjach nie ma żadnej wzmianki na ten temat. Natomiast w przypadku poprzedniego roweru z damperem RockShox Bar 2.1 w instrukcji użytkownika były wyraźne zalecenia dolewania oleju do komory powietrznej przez wykręcony wentyl w określonych odstępach czasu pracy lub dystansu. Z góry dzięki
  11. Witam wszystkich. Posiadam rower Kross Crime 2 - rama 4-zawiasowa, tylny amortyzator to RS7-Epicon z regulacją tłumienia powrotu i blokadą skoku, rozmiar 200x50. W czasie dzisiejszej jazdy zauważyłem, że mój damper nie pracuje poprawnie. Mianowicie przy odblokowanym amortyzatorze przy próbie ugięcia czuć koniec pracy w połowie skoku. Jest to typowe uczucie dobicia amortyzatora (wyraźne utwardzenie z minimalnym zapasem ruchu, jakby na gumie), nie ma natomiast żadnych szczególnych efektów dźwiękowych - nic nie stuka inaczej, jak dla normalnego końca skoku. Z 50mm skoku w chwili obecnej zostało około 23mm + ~4mm do całkowitego dobicia. Wygląda to tak, jakby skok skrócił się o połowę. Blokada hydrauliczna i regulacja tłumienia działają natomiast poprawnie. Czy ktoś z kolegów ma może pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jakieś pomysły na naprawę (gwarancja się skończyła)? Amortyzator nie był dobity (jeszcze w czasie normalnego działania), ani nie był nadmiernie katowany. Ewentualnie jeżeli to już trup czy możecie polecić jakiś inny powietrzny damper w tych wymiarach (200x50) z regulacją i blokadą? najlepiej w kwocie 500-600zl. Z góry dzięki za wszelkie próby pomocy.
  12. ale jakiego roweru bys nie kupowal, to zawsze jest ryzyko, ze ktoras czesc w trakcie uzywania moze okazac sie wadliwa. rower jak byl nowy, to nic nie wkazywalo zeby moglyby byc z nim jakies problemy. swojego czasu pracowalem w sklepie/serwisie rowerowym i uwierz mi.. we wszystkich markach zdarzaja sie wadliwe czesci. poza tym jeszcze jedna kwestia.. poki co masz jedna opinie o tym rowerze, wiec nie mozna obiektywnie ocenic tego modelu. chcialbym aby inni posiadacze tego roweru sie o nim wypowiedzieli i wtedy bedzie mozna wyciagac jakies wnioski.
  13. ja tam nie widze zwiazku problemow konkretnych czesci z calym rowerem. opnona jak i amortyzator moga sie trafic wadliwe w kazdym innym modelu i marce.
  14. Witam wszystkich. W internecie ciezko jest znalezc jakis opis tego roweru, wiec ja sie podziele moimi spostrzezeniami. Zaczne od danych techniczych (mojej konkretnej sztuki. Wyjasnienie nizej): Model: Kross Crime 1 2010 Rama: Kinesis Alu 7005, skok wahacza 120mm, 18" (tylko taki rozmiar dostepny u Krossa, link do strony producenta: link) Amortyzator: SR Suntour XCR 2007 LO 120mm, V-brake/Disc (Post Mount) Damper: RockShox Bar 2.1 SoloAir, 200/50mm, regulacja tlumienia odbicia Korba: Truvativ X-Flow 3.0 Suport: Truvativ (modelu nie znam, producent nie podal, a nie bede demontowal zeby model zobaczyc) Lancuch: KMC Przerzutka przod: SRAM 3.0 Przerzutka tyl: SRAM X-4 Manetki: SRAM X-4 3x8 Kaseta: SRAM PG-830 8-biegowa Hamulce: Tektro Aquila, 160mm przod, jak i tyl Klamki: Tektro ML-570, na lozyskach Piasty: przod - Joy Tech D041DSE, tyl - Joy Tech D142DSE Obrecze: Mach 1 EXE Opony: Schwalbe Albrert 26x2.25 Siodlo: jakies "Active", ale nawet wygodne Wspornik siodla: ZOOM SP-209 (bez napisu) Kierownica: ZOOM MTB-AL198 ALU (na szczescie rowniez bez napisu ;D) Mostek: ZOOM TDS-D407-8 (j/w) Pedaly: VP-559 Waga: katalogowo 15.9kg Cena*: rocznik 2010 i nizej - 2699zl, 2011 - 2999zl Informacje o mnie: Wiek: 21 lat Wzrost: 174cm Waga: ~60kg Styl jazdy: ogolnie mowiac troche agresywniejsza jazda w terenie (ale i na przejazdzki drogami tez jezdze) (*) Rowery roznily sie niewiele miedzy rocznikami. <2010: amortyzator przedni 100mm, kierownica i spornik kierownicy Truvativ, przednia tarcza (z tego co zauwazylem) 180mm, przerzutka i manetki SX-4. 2010: w katalogu jest wieksza tarcza niz montuja w rzeczywistosci, jak sie okazuje, w Krossie chyba zabraklo im napedu SRAM'a i bywaly rowery na Shimano: tyl Deore, przod Altus, manetli Alivio i kaseta taz Shimano, oraz jeszcze drobne szczegoly, np gorszy zacisk wspornika siodelka. 2011: katalogowo identyczny co 2010, ale cena 300zl wieksza. Rower kupilem... w polowie czerwca br. za 1800zl. Bardzo duzo na nim nie jezdzilem, poniewaz do konca lipca mialem prace od rana do wieczora, a pozniej niestety leczylem stawy. Moge jednak juz cos powiedziec ogolnie na temat calego sprzetu, jak i konkretnych podzespolow. Rama: 18" przy moich 174cm jak dla mnie indealna. jest sporo wyzsza w porownaniu ze sztywnymi, wiec kupowanie wg rozmiaru tutaj jest srednim rozwiazaniem. Geometria jest dobra. wystarczajaco dluga zeby nie siedziec jak na taborecie, ale tez na tyle krotka, ze przy skokach mozna sie schowac za tylnym siedzeniem podczas ladowania. Stosunkowo dobrze dziala czterozawiasowy sytem amortyzacji. Calosc na lozyskach maszynowych poza mocowaniem dampera (tam tuleje slizgowe). Amortyzator: Jakbym wazyl jeszcze z 5kg wiecej to byloby idealnie.. Amor ogolnie niezly. Pracuje dobrze. Czuc tlumienie (tlumik olejowy z blokada). Chodzi duzo lepiej niz wersja z 100mm skoku (porownywalem). Anoda sie szybko sciera, ale "wisi" mi to. Niestety chyba trafilem na jakas wade materialu, poniewaz przy dokrecaniu zacisku tarczy zerwal sie gwint, a dokrecalem na krotkim kluczu i wcalnie sie nie przykladalem. Na dniach sie wezme za naprawe tego i zmieniam tarcze na 180mm. Damper: przy mojej wadze pompuje go na minimalne dopuszczalne cisnienie, czyli 100psi, i przy takim cisnieniu SAG jest OK. Praca nienaganna, rowniez wyczuwalne tlumienie, jednak zauwazylem juz jedna wade (w sumie malo znaczaca). Musi ciagle pracowac, zeby mial zapewnione smarowanie. Po kilku kilometrach jazdy na gladkim asfalcie zaczyna wydawac z siebie dziwne dzwieki. Rozwiazanie jest proste. wysiasc, obrocic rower do gory kolami, lub zwyczajnie w czasie jazdy wstac z siodelka i energicznie usiasc aby sie stosunkowo duzo ugial i momentalnie sie ucisza. Dodatkowo wlalem mu jeszcze 2ml oleju do amortyzatorow. Przerzutka przod: jak to SRAM 3.0: precyzyjna praca niezaleznie od warunkow. Bloto samo z niej wypada. Przerzutka tyl: X-4, czyli nastepca SX-4. Czy konstrukcyjnie cos zmienili, to nie wiem. Wizualnie wg mnie ladniejsza od poprzedniego modelu. Praca zgodna z moimi przewidywaniami i oczekiwaniami. Precyzyjne przerzucanie, latwa regulacja. Poporzednio tez na SRAM'ie jezdzilem i na Shimano juz nie wroce Manetki: no niestety X-4 jest wg mnie gorsze niz SX-4. Precyzja moze taka sama, ale obsluga gorsza. SX-4 byl podobny do Shimanowskiego RapidFire'a, tylko ze obie dzwignie byly polaczone (czyli byla tak naprawdę jedna dzwignia). W X-4 naciaganie linki odbywa sie tak samo (kciukiem), jednak zwalnianie linki juz nie palcew skazujacym, ale tez kciukiem. Dzwigienka jest dosc gleboko i jest stosunkowo czula, tzn juz niejednokrotnie zdazylo mi sie w terenie zrzucic wiecej biegow niz chcialem. Spowodowane to bylo drganiami i kilkukrotnym (niezamierzonym) uderzeniem kciuka w w/w dzwignie. Nie jest to IMO nejlepsze rozwiazanie, ale da sie przezwyczaic. Hamulce: To byly moje najwieksze obawy przed zakupem. Jednak po dotarciu klockow sila hamowania jest dobra. Przy tarczy 160mm bez wiekszego problemu da sie zaliczyc OTB. Dobre klamki (na lozyskach), zaciski hamulcowe rozwniez na lozyskach. Wszystko chodzi lekko, gladko. Jednak ja, jak to ja dla wlasnej satysfakcji wole miec zapas mocy w przednim hamulcu, wiec wymienie tarcze na 180mm. Opony: Dobra przyczepnosc w terenie i na asfalcie. Przy 40-45psi nie stawiaja bardzo duzych oporow na asfalcie. Bardzo dobrze sie trzymaja podloza nawet przy jezdzie na dziko przez las. Bieznik niestety zbiera wszystko co sie da i wyrzuca w gore. Bloto lata strasznie, a i kamieniami zdarzylo mi sie dostac w twarz. Tylna opona musi byc wadliwa, poniewaz troche mi ja w jednym miejscu "wybulilo", jednak wyczuwalne jest to jedynie na bardzo gladkim asfalcie i bez pedalowania. Wrazenia ogolne: Rower bardzo dobrze spisuje sie w terenie, latwo go wyczuc. Zawieszenie o duzym skoku powoduje, ze siedzimy wysoko nad ziemia, ale przeswit jest znacznie wiekszy niz w zwyklym sztywniaku, wiec prawdopodobienstwo udzerzenia w cos pedalem lub zebatka korby jest dosc male. Amortyzacja nie jest mistrzostwem swiata, ale dla ludzi zaczynajacych przygode z enduro jest to dobre rozwiazanie na poczatek. Rozniez jest to dobra baza do przyszlej rozbudowy. Rower strasznie ciezki nie jest, ale wiadomo.. moglby byc lzejszy. Przede wszystkim zmiana przedmiego amortyzatora na powietrzny mialaby duzy wplyw na wage sprzetu. Plusy: + Dobry osprzet w rozsadnej cenie + Dobrze spisuje sie w terenie + Duzy przeswit + (bardzo subiektywne) brak czesci Shimano Minusy: - Moglby byc lzejszy - (dla niektorych. dla mnie bez znaczenia) brak mozliwosci wstawienia szerszej opony z tylu (nie zmiesci sie) - rozbieznosci wzgledem danych katalogowych Poki co to tyle, co mam do powiedzenia. Z czasem bede staral sie uzupelniac opis o nowe spostrzezenia. W przypadku checi konkretnej rozmowy o rowerze zapraszam na PW lub GG. Niestety nie mam jeszcze real-foto. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...