Skocz do zawartości

levisik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Bartosz
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika levisik

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Ja jako autor tematu napiszę jakie w końcu złożyłem koła w serwisie Marceli w Warszawie. szprychy poszły jakies francuskie, cieniowane do 1.9, czarne, anodowane piasta tył Deore Xt Piasta przód Novatec 15x100, którą aktualnie zmieniam na Deore XT 15x110, bo wymieniam amortyzator, który jest przeznaczony na boost. Obręcze WTB i23, opony RaceKing RaceSport (nie są tubeless, ale zalałem mlekiem i trzymają). Na zestawie jeździ się świetnie. Ważę 90kg i w marathonach MTB spisują się znakomicie. Dlaczego wziałem piasty Deore XT, a nie DT czy Novatec - powiem tak - przez kilkanaście lat nigdy nie miałem problemów z piastami Deore LX i zakładam, że jak się odpowiednio zakontruje i raz na jakiś czas przeserwisuje piasty XT, to będą służyć latami. Pozdrawiam.
  2. Witam. Tak jak w temacie. Chciałbym mieć pomiar na obie giry, wiem, że są "nakładki" na pająki prawej korby dla systemów 1x11 i 1x12. Ja akurat mam 2x11 i chciałem dopytać, czy da się takie coś zamontować do mojej wersji. Z góry dzięki
  3. Jeszcze mam kolejne pytanie. W obecnym amortyzatorze mam sztywną oś 15x100 i taki dziwny QR od suntoura. Jest on praktyczny, ale ciężki. Patrzyłem sobie na osie aluminiowe, ale wszystkie mają na końcu gwint, a nie ma do nich nakrętek. Da się coś takiego zastosować u mnie ?
  4. dzięki. Co sądzicie o przedniej piaście Novatec D791SB-CL-B15 ? Jest ok, czy warto dołożyć do czegoś lepszego ? Dzięki
  5. Po co daje się te podkładki phr ? one są miękkie czy twarde ? Chodzi o to, że otwór jest większy niż nypel, czy o jakieś lepsze ułożenie nypla ? Obręcze już zamówione. Teraz pozostaje kwestia piast i szprych. Kusi mnie ta tylna piasta Deore XT - jest w miarę lekka, a w sumie luzy to potrafię sam kasować... Na przód wziąłbym już na maszynowych jakąś lekką i wytrzymałą
  6. z tego co czytałem, to koła na łożyskach maszynowych toczą się lżej, są bezobsługowe. Natomiast w tych shimanowskich trzeba kontrolować, kasować luz itd. Nie wiem ile w tym prawdy bo przez 15 lat nic nie robiłem z moimi Deore LX i żaden luz się nie pojawił...
  7. Dzięki za rady. Teraz już wiem, że nie muszę koniecznie szukać straight pulla - myślałem, że jakąś niesamowitą przewagę, ale jak nie ma, to będę szukać piast standardowych. No i teraz kolejne pytania. Wiadomo, że chciałbym koła lekkie, ale i solidne. Wypatrzyłem sobie obręcze w promocji, które mają chyba niezłe opinie i ważą chyba w miarę przyzwoicie: https://allegro.pl/oferta/obrecz-wtb-st-i23-tcs-2-0-32h-29-520g-50-11217548536 Co o nich sądzicie ? Co do piast, to wolałbym pozostać przy center locku, bo obecnie takie mam, ale możecie mnie wyprowadzić z błędu, jeżeli to zła decyzja. Miałem wypatrzoną przednią za około 212 zeta - DT Swiss straight pull, ale była na 28 szprych i wadze 183g, a wypatrzone obręcze są na 32. Jakiej długości szprych szukać na przód i na tył i gdzie dostać te 2.0-1.8-2.0 ? Sporo jeżdżę w beznadziejnej pogodzie czy błocie, to chyba jednak nyple mosiężne będą lepsze... Nie mam pomysłu na piastę tylną - są takie rozbieżności cenowe, że nawet nie wiem na co patrzeć. Wiem, że musi być na 4 łożyskach maszynowych i pasować na kasetę 11s z zestawu 2x11. Do tego dochodzą jakieś adaptery, że można sztywną oś przerobić pod QR9 czy jakoś tak, rachety i inne rzeczy - za dużo tego, nie ogarniam. Z tym "silnym zawodonikiem" to nie żartujmy sobie może jakbym ważył z 10-15kg mniej to wtedy byłoby szybciej Czy te moje obręcze (wewnątrz 20mm) da się przerobić na tubeless i jeżeli tak, to co musiałbym dokupić ? [img]https://images91.fotosik.pl/580/aa0ba0a9ddb9a44f.jpg[/img]
  8. Witam. Niestety mój ulubiony rowerowy zawinął manatki i teraz nie mam z kim przedyskutować kwestii kół. Moje obecne są ok, ale dość ciężkie nie nie są przystosowane pod tubeless stąd decyzja o zmianie. Jeżdżę głównie w dość łatwych warunkach, głównie marathony MTB na mazowszu. Ważę 95kg i mam 193cm wzrostu. Przedni amor jakiś tani Suntour na sprężynie powietrznej z blokadą na kierownicy. Moje ośki to 15x100 przód i QR 9mm tył (wiem, że nie warto inwestować, słyszałem to już dużo razy ) Teraz moje pytania: Czy przy mojej jeździe 28H z przodu i 32H z tyłu to optymalny wybór ? Czy obręcze o średnicy wewnętrznej 22.5-23.5 będą akurat dla opon Race King 2.2 ? Czy warto brać pocieniane szprychy 2.0-1.6-2.0 - jeżeli tak, to jakiej firmy i jak z ich żywotnością w porównaniu do standardowych Sapimów, CN spoke, czy DT o grubości 2.0 ? Czy aluminiowe nylpe nie robią problemów w perspektywie czasu ? Czy warto dopłacić do piasty straight pull, czy dla średnio zaawansowanego zawodnika to nie ma znaczenia ? Jak wygląda sprawa serwisu takich szprych - częściej/rzadziej/tak samo w porównaniu do giętych ? Kolejne pytania pewnie wyjdą w trakcie. Na chwilę obecną wybrałem kilka komponentów, ale poczekam na Wasze opinię zanim je przedstawię. Z góry dzięki.
  9. Witam. Mam do sprzedania rower, który służył mi dzielnie przez ostatnie 6 lat. Wszystkie naprawy i serwis na bieżąco: - nowy napęd (łańcuch + wolnobieg - nowe , korba oraz suport były dobre, więc nie wymieniałem) - klocki hamulcowe - linki i pancerze - koła proste, wycentrowane, szprychy naciągnięte. - ładne opony Schwalbe z wkładką antyprzebiciową rozmiar to 20 cali, myślę, że na osobę 165-180cm - na mnie jest za mały (mam 193cm), ale że to był prezent to twardo jeździłem Na zdjęciach jest trochę pobrudzony, ale po umyciu wygląda bardzo ładnie. Cena to 600 do negocjacji. Rower można obejrzeć w Piastowie bądź Warszawie (Ursus) Zapraszam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...