Po przejechaniu około około 350km postanowiłem napisać kilka słów o tym rowerze.
Troche teorii:
Rama: Felt Hydroform 6061 Double cieniowany Aluminum, Hydroform górna rura, Projekt Monostay, Półzintegrowana górna rura Oversized, Wymienny hak przerzutki
Amortyzator - przód / Widelec: RockShox Dart 2 z TurnKey Lockout, Aluminum Dolne golenie, Aluminum Korona, Rura sterowa stalowa, 28mm 4130 Cr-Mo Górne golenie, Regulacja tłumeinia odbicia , 80mm Skok
Stery: Półzintegrowane 1-1/8" stery--stalowe miski
Mechanizm korbowy: Truvativ "Blaze", 3-częściowa z wskładem suportowym Howitzer M15 Oś, kute na zimno Aluminum, 42/32/22T stalowe tarcze, z osłoną.
Oś suportu: Truvativ Howitzer M15 Cr-Mo Oś z zewnetrznymi łożyskami
Pedały: MTB Alu/Alu
Łańcuch: Sram PC-951 (9-Speed) Srebrny
Kaseta: Sram PG-950
Przerzutka przednia: Sram X-7
Przerzutka tylnia: Sram X-9
Manetki: Sram X-7 Trigger
Kierownica: Aluminum, Zero Podniesienia, 6 stopni Gięcie, z Felt Laser Logo.
Wspornik kierownicy: KCNC jednocześciowy kuty na zimno 6061 Aluminum, 4-śruby, 1-1/8" Ahead Aluminum 5 Stopni
nachylenia, Czarne śruby.
Chwyty kierownicy: Felt Extra-Miękkie, 130mm Długości
Hamulce: Avid Single Digit 3, V-Brake
Klamki hamulcowe: Avid FR-5
Piasta - przód: KK z kutego na zimno Aluminum, 32H, gumowymi uszczelkami & AL. Zaciskiem
Piasta - tył: Shimano FH-RM60, 9 Speed Kaseta 32H, z zaciskiem
Szprychy: Czarne Nierdzewne DB 14/15G, Mosiężne Nyple
Opony: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 60TPI Kevlar Zwijane, z dętkami Superlight 115g
Obręcze: WTB Dual Duty XC dwuścienne, 26 x 1.5 x 32H, 22mm szerokość, Presta wentyl, 430 g, Czarne Anodowane ze ściankami bocznymi Srebrnymi obrabianymi CNC Maszynowo
Siodło: Felt "Facade" , Double-Density, Satynowe Stalowe Pręty
Wspornik siodła: HL SP-123, AL. Mikroregulacja, 100% Czarny, 27.2mm x 350mm
Obejma podsiodłowa: Felt , kuta na zimno + CNC, 6061 Aluminum, 31.8mm
A teraz z perspektywy jeżdżącego :
Model, który posiadam ma ramę 21,5"; górna rura jest dosyć długa, rower ma sportową goemetrię, która mi jak najbardziej pasuje lakier wydaje się dosyć trwały (jak na razie tylko kilka małych zadrapań) a sama rama sprawia wrażenie dosyć porządniej (niestety nie mogę nigdzie znaleźć jej wagi).
Jeżeli chodzi o amortyzator, to oprócz tego że waży tyle co małe kowadło (~2,5kg), sprawuje się całkiem dobrze. Na początku działał dosyć opornie, ale po kilku wycieczkach po Lasku Wolskim i krakowskich dziurawych ulicach jego praca wyraźnie się poprawiła. Blokada skoku działa super, regulacja trwardości i tłumienie powrotu z resztą też Jak na razie udało mi się go wbić na jakieś 72mm (amortyzator ma 80mm).
Korba nie ugina się, również wtedy gdy staję na pedałach i dosyć mocno przyspieszam; w suporcie nic nie strzela
Jeżeli chodzi o napęd to myślę, że dużo pisać nie trzeba; jak na razie jestem pod wrażeniem pracy Sramowskich przerzutek(p. x7, t. x9) i manetek(x7).
Hamulce działają ok, klamki nie mają większych luzów, ogólnie jestem w pełni zadowolony z całego "układu hamulcowego"
Jedynie koła nie wydają mi się specjalnie trwałe i mocne; po spotkaniu z asfaltem (gleba koło rozkopanego ronda mogilskiego na mokrych szynach tramwajowych...), dostały minimalnej centry; a prędkość nie przekraczała 25km/h, o mocnym uderzeniu kołami nie ma więc mowy, biorąc pod uwagę że większość siły "poszła" w uchwyt od kierownicy pedał i siodło.
Jeżeli chodzi o wygodę, to zarówno rączki jak i siodło mi pasują, jeżdżąc (na razie) w spodniach bez pampersa nawet po przejechaniu jednorazowo 70km tyłek nie boli, ręce z resztą też
Moge jeszcze dodać, że rower wygląda "na żywo" dużo lepiej niż na zdjęciach, a kilka fotek z terenu postaram się wrzucić jak najszybciej.
Z czystym sumieniem mogę więc polecić ten rower wszystkim, którzy celują właśnie w ten pułap cenowy
Teraz tylko pozostaje uzbroić się w kask (mam nadzieję że jak najszybciej...) i w kolarskie ubranko ;-)
Do zobaczenie na trasie krakowscy rowerzyści