Skocz do zawartości

cichy202

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Bartek
  • Skąd
    Łódź - Górna

Osiągnięcia użytkownika cichy202

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki wszystkim za pomoc. Widzę że kasety w jednym kawałku to droga impreza, ale przy cenie bębenka koło 60-70zł to chyba jednak nastawie się na jego ewentualne wymiany co 4000-5000km i kosztowo wyjdzie to lepiej.
  2. No dobra są w ogóle 11 rzędowe kasety w jednym kawałku? I jaki stalowy bębenek?
  3. Zwracam honor, ruszyłem tylek i faktycznie nakrętka się poluzowała. Dokręcilem trochę mocniej, może teraz będzie trzymać. Pytanie co z tym zrobic że zębatki się odciskają, na bębenku? Nigdy wcześniej tego nie widziałem na żadnym poprzednim rowerze.
  4. Przeciez napisałem, że jest dokręcona poprawnie.
  5. Jesteś pewny że to na silniku? U mnie co prawda z Volspeedem, tez się pojawia przeskok, ale nie na silniku a potrafi przeskoczyć łańcuch, nawet całkowicie nowy na nowej kasecie.
  6. Cześć, Prawdopodobnie potrzebuję wymienić bębenek na tylnej piaście. Zauważyłem że ostatnich kilka zębatek zaczyna ruszać się niezależnie od reszty. Wideo poglądowe: https://streamable.com/422lp1. Już przy poprzedniej wymianie kasety zauważyłem że na wypustkach bębenka, w miejscu gdzie mniej więcej są zębatki 8 do 11, są uszkodzenia tak jakby zębatki za mocno napierały na wypustki mimo, że kaseta dokręcona jest poprawie kluczem dynamometrycznym. Podejrzewam, że bębenek znosi nie najlepiej duży moment obrotowy z silnika Bosch CX, a jako że do wymiany mam łańcuch, przednia zębatke i pare innych rzeczy to może warto by było zamówić też bębenek i zrobić to wszystko za jednym zamachem. Teraz pytanie: piasta to FH-M6000, kaseta jest 11 rzędowa, ale nie jestem pewny który bębenek kupić. W manualu Shimano https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-M6000-4196.pdf jest to część numer Y3SW98060 ale manual jest niby do 8/9/10 rzędów. Czy do 11 rzędowej też będzie pasował? Czy jakiś inny może byłby lepszy, bardziej wytrzymały? No i w sumie najważniejsze, czy dobrze kminie, że problem jest w prawdopodobnie z bębenkiem czy coś pominąłem?
  7. Mały update, jest sporo lepiej. Zdjęte koło, wyzerowane tłoczki, od góry w klamce założony lejek i duuuuużo pompowania klamką. Później założone koło i pompowanie jeszcze raz. Wyleciało kilka bąbelków ale znacznie mniej niż się spodziewałem. Klamka jest bardziej sprężysta, jest lepszy skok i zdecydowanie mniej gąbczasta - jest ok. Dzięki wszystkim za pomoc!
  8. Robiłem odpowietrzanie na stojaku, przewod wychodzil tak pod katem 45 stopni do gory, ale odkrece go dzisiaj i zobacze jeszcze raz
  9. Dzięki za odpowiedzi. Odnośnie skoku to moje podejrzenie własnie jest takie, że pojemność zacisków jest różna i dlatego skok jest różny. Teoretycznie te klamki są do 2 i 4 tłoczkowych zacisków ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy jest/powinnabyć wyczuwalna różnica przy "mieszaniu" 2 i 4 tłoczkowych. Spodziewam się że różnica może być jestem zaskoczony tylko że jest tak duża. Zrobiłem przelewanie zarówno wg Shimano (od góry) jak i tego co Szajbajk wrzucał na YT (wpychanie płynu od dołu). Trochę powietrza wyszło. Później właśnie założyłem koło i "burping" tak jak pokazuje ParkTool z przechylaniem klamki o -/+ 30 stopni. Ale może podejdę do tematu jeszcze raz. To co mnie zastanawia to to że przedni chodzi idealnie, tylny, meh, miałem lepsze Vki kiedyś. Ten tylny od nowości działał tak sobie. A że miałem klocki do wymiany to próbowałem to poprawić. Trochę powietrza wyleciało, ale gumowatość jest ta sama, no może nawet trochę mniejsza. Za to skrócił się skok. A i jeszcze płyn: czerwony shimano. Co ciekawe od nowości był jakis przezroczysty? Bo chyba nie stracił koloru przez 2 lata.
  10. Takie pytanie o hamulce hydrauliczne. Przód: klamka MT401, zacisk MT420 (4 tłoczki), przewód BH90 Tył: klamka MT401, zacisk MT400 (2 tłoczki), przewód "ten zwykły" Problem jest taki że przednia klamka ma ~3cm skoku i łapie tak super sztywno, tylna ~2cm skoku i niby czuć wyraźnie moment łapania, ale jest taki mniej "twardy", gorszy niż w przedniej. Hamulce zalane na nowo, odpowietrzone i dodatkowo zrobiony "burp" więc powietrza nie ma, klocki są ok. Czy to jest możliwe że różnica wynika z różnych zacisków i przewodów? Strasznie mnie to irytuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...