Skocz do zawartości

Zergonyac

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Zergonyac

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Zergonyac

    [BB5] dobór tarczy

    Panowie spokojnie... . Nie wybieramy tarczy do Bugatti Chirona. Dziękuję za wpisy. Pozdrawiam!
  2. Cześć : ). Doradziłby mi ktoś dobór tarczy do Avida BB5? Piasta Novatec, 6 śrub, w razie czego mogę podesłać zdjęcie. Czym się kierować? Fajnie gdyby nie kosztowała więcej niż 80-100 zł. Tarcza na tył, więc 160 mm starczy. Z góry dziękuję.
  3. Co do bagażnika - słuszna uwaga. Na szczęście w moim przypadku to jest najmniejsze zmartwienie, nie wiem czy cokolwiek i kiedykolwiek na nim spocznie :)... Generalnie zależy mi na geometrii roweru (w miarę wyprostowana pozycja), dobrym osprzęcie i akceptowalnej wadze. PS: jestem negatywnie zaskoczony wagą opon w tych Tourray'ach. 950 g sztuka, to strasznie dużo. Sam jeżdżę na Piraniach 26' 2.0, które ważą ok. 470 g. Przy dwóch sztukach to już kilogram różnicy. No nic, dziękuję wszystkim za wpisy i dyskusję. Jak coś wybiorę to dam znać, o ile to kogokolwiek będzie interesowało :)...
  4. Eziemniak, dzięki za opinię. Generalnie niepokoi mnie fakt, że jak coś się stanie z tą piastą, to kosztuje ona grubo ponad 1000 zł. Tymczasem w razie problemów z tradycyjnym napędem przerzutkę XT można dostać za niespełna 300 zł, nie wspominając o pozostałych komponentach napędu, które są jeszcze tańsze. Coś za coś. Ponadto spodziewałem się, że napęd na pasku będzie znacznie lżejszy, a jest porównywalny z tradycyjnym. Nie mamy kasety i przerzutki z tyłu oraz na korbie zamiast trzech tarcz jest jedna, ale sama piasta Alfine waży ok. 1,7 kg (sic!), w porównaniu do ok. 350-400 g przy normalnej piaście Deore. BTW: designersko fajny jest Cube Touring EXC (mówię o zielonym modelu 2021), jednak osprzęt przy tej cenie nie powala na kolana (Alivio, 3999 zł).
  5. Podobnie cena 4249 zł za 2020 r. v ok. 6200 zł za 2021 r. (1500 franków) :)...
  6. Szy opierałem się na Tourray 6.0, ale w wersji 2020, a ta ma 8 biegów.
  7. @Szy, dziękuję za głos w dyskusji. Rozumiem, że uciekną trzy wysokie biegi (tj. najlżejsze)? Z przodu mamy bowiem tyle zębów ile w normalnych napędach jest właśnie na biegu trzecim, czyli najcięższym. Więc możemy założyć, że z przodu jest trzeci bieg na stałe, a z tyłu mamy skalę 1-8. Kwestia ile zębów jest na tych biegach w piaście? Czy moje rozumowanie jest zbyt uproszczone?
  8. Widziałem ten rower. Trochę się obawiam paska, bo nigdy nie miałem z nim do czynienia. O ile się nie mylę, to 6.0 ma przełożenia tylko w piaście, a z przodu jeden bieg na stałe? Jak wygląda eksploatacja takiego napędu?
  9. Dzięki. 5.0 wypada lepiej, bo prawie cały na XT, ale jest ok. 300 zł droższy. 4.0 wypada z kolei gorzej (w zasadzie bez porównania), ale jest ok. 300 zł tańszy. Unibike jest więc sensowną alternatywą. Kwestia czy przypadnie do gustu : )...
  10. Cześć! Przymierzam się do zakupu roweru dla mojej drugiej połowy. Rower ma służyć do jazdy na co dzień, do pracy i na weekendowe wycieczki (max. 50-60 km). Dobrze gdyby miał ramę typu low-entry, napęd przynajmniej klasy Alivio, choć skłaniałbym się ku Deore, koła koniecznie 28', rama alu, hamulce obojętnie, choć skłaniałbym się ku v-brake'om, bo nie potrzeba ekstremalnej siły hamowania, a są znacznie lżejsze. Co byście polecili? Czy są jakieś sensowne alternatywy dla Raymon TourRay EXC 4.0 lub 5.0, o których nie wiem (przejrzałem Kross, Meridę, Authora, Kellys, Unibike)? PS: wzrost 177 cm. Z góry dzięki : )!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...