Przeczytałem iż zima klamka się Tobie Wojtek zapadła, faktycznie to zapowietrzenie, czasem się to w Deorce zdarzą nie wiem czemu się tak dzieje, mogę podpowiedzieć abyś dobrze sprawdził membranę w zbiorniczku, niska temperatura mogła spowodować iż guma straciła swoją sprężystość i się nieco zmniejszyła przez co dostało się powietrze pod kapę i do całego układu.
Przeważnie klamka z niskich temperaturach puchnie i w ogóle jej nie można nacisnąć tak pisali poprzednicy i to rzecz normalna.
Posiadałem dwa zestawy hamulców BR M775 (spostrzeżenia poniżej) miałem kultowe hamulce MPH które były niezawodne (jak miały klocki) w pełni manualne itp. Aktualnie mam Avid Juicy 7.
Z pierwszy komplet hamulców Shimano BR M775 sprzedałem przed zimą jako mało używane (kupiłem we wrześniu w październiku sprzedałem)
Chciałem na wiosnę zakupić BR M975 lecz zabrakło trochę funduszu i padło po raz kolejny na BR M775.
Z drugiego kompletu hamulców Shimano BR M775 zrezygnowałem ponieważ po wielokrotnym odpowietrzaniu, przelewaniu itp, klamka byłą nieprzewidywalna, walczyłem z tymi hamulcami przez 3 tygodnie zakładając na rower zdejmując walcząc na warsztacie, nie przynosiło to efektów w końcu moja frustracja osiągnęła maximum i hamulce sprzedałem, do dziś dnia jeżdżą i się z nimi nic nie dzieje.
I kupiłem Avid Juicy 7 (używany od kumpla) do dziś dnia jeżdżą (z wyłączeniem zimy)
Teraz kilka moich wywodów:
Tarcza tarczy nie równa, jeżdżę na hamulcach Avid Juicy 7 z tarczami SM RT97 160mm (XTR) siła hamowania jest duża.
z Tarczami SM RT79 160mm (XT) te tarcze mam na drugich kołach, siła hamowania jest nieco mniejsza, przy tych samych hamulcach.
Na trzecim komplecie kół mam tarcze Avida 160mm (tył) siłą hamowania jest większa niż przy tarczach XTR-a, na przednim kole mam tarcze Magury 160mm i o hamowaniu mogę zapomnieć, to tylko spowalnia rower.
Tarcze zawsze odtłuszczone klocki te same. (oryginalne Avida, obecnie czerwone Kool Stopy żywiczne)
Porównanie z hamulcami BR M775 (XT) i tym samym kompletem tarcz hamulcowych, Avid ma mniejszą modulację na klamce przez co wydaje się być hamulcem mocniejszym.
Shimano ma dużo dłuższy skok klamki, można było praktycznie klamkę dociągnąć do kierownicy ale to różnica w płynie hamulcowym i różnica w przewodach hamulcowych.
Przewody Shimano są bardziej sprężyste. (z wyłączeniem Saintów i nowych XTRów)
W przewodach XTR zastosowano mniejszą średnicę wewnętrzna i coś czuję że to będzie mój kolejny hamulec to przestawania.
Jeżeli chcecie to mogę o nich powiedzieć nieco więcej z praktycznej i technicznej strony (ze zdjęciami)
Pozdrawiam
kitaxc