Skocz do zawartości

kitaxc

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Bydgoszcz

Osiągnięcia użytkownika kitaxc

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Patrząc e jeździsz na XTR-ach to tak zgadzam się ze ciężej jest je dobić lecz jest to możliwe. Obręcze ZTR to zupełnie inna bajka mowa w temacie na początku byłą o obręczą z normalną rawką, a nie ZTRy które maja ją obniżoną przez co stosowanie tych szerokości to zupełnie inna bajka i zgadzam się z masą rotorową, lecz zmniejszona masa obręczy to spora stratę na wytrzymałości. Jazda po piaskach tutaj również trzeba się wykazać dużymi umiejętnościami technicznymi i opona 1,5cala wcale przy tym nie pomaga, inaczej pomaga jeżeli się tych umiejętności nie ma. Fakt twoja masa 80kg jak podałeś na pewno nie jest sprzymierzeńcem w jeździe po piaskach i w twoim przypadku szerzej oznacza nieco lepiej, używam opon maksymalnie 1,9cala a głównie jeżdżę na IRC semi Slick, w każdych warunkach i terenie, piaski faktycznie są obecnie zmorą ponieważ mam 75kg i ciśnienie średnie 3,2-3,5 bara i idzie gorzej. Jeżdżę przynajmniej od kilkunastu lat, obecnie mam jakieś 12kompletów opon w domu, a jako osoba z branży rowerowej mam możliwości przetestowania również nowości w oponach w praktyce nie tylko teoretycznie i po opiniach na forach.
  2. rzymo a o czym Ja pisałem?? przeczytaj ze zrozumieniem mojego posta. poza tym w jak to określiłeś MTB/XC czym się różni od MTB tego nie wiem, więc jak to określiłeś opona ma przepływać po przeszkodach zapraszam do takiego Kościeliska gdzie na zjazdach masz coś pod osiemdziesiatkę i utrzymaj się na 2,2 a 1,5bara nawet przy szerokości obręczy 24mm dobicie przy pierwszej okazji. Patrząc na to że w MTB/XC nie używa się obręczy o szerokości 24mm to świetnie dobrałeś je do stylu MTB/XC W swojej karierze rowerowej zajeździłem wiele opon, przetestowałem jeszcze więcej, na różnych rowerach w rożnych warunkach i stwierdzam ze stosowanie opon szerszych niż 2 cale (normalne) do MTB/XC jest maksymalną szerokością jaką powinno się stosować. Na maratony nieco szersze dla większego komfortu. Poza tym zamiast iść w komfort opon to zalecam zimę spędzić na siłowni wzmacniając organizm, na pewno lepszy będzie efekt niż 1,5bara w kołach na maratonie czy XC, i technika jazdy również odgrywa tutaj znaczącą rolę, bez techniki za daleko się nie zajedzie.
  3. Jeżeli chodzi o szerokość opony w stosunku do ciśnienia to: na oponie węższej można pompować wyższe ciśnienia maksymalne, na szerokiej sporo większe: przykładowo obręcz CXP22: szerokość opony 28mm ciśnienie maksymalne 8 barów 116psi szerokość opony 19mm ciśnienie maksymalne 10barów 146psi przykład podany dla koła szosowego w MTB jest również zalecane stosowanie się do niego, chodzi o to iż opona szeroka choć wytrzyma wysokie ciśnienie to na wąskiej obręczy może ją rozsadzić, obręcz może się rozejść pod wpływem wysokich ciśnień a jak dochodzą do tego nierówności kamienie, korzenie to chwilowe ciśnienie wzrasta jeszcze kilka/kilkadziesiąt PSI przez co obręcz nam niszczy. Na węższej oponie nie ma tego aż tak bardzo widocznego ze względu iż przeważnie mają inne oploty i kwestia druga na oponach węższych typu IRC slick 1,15cala o którym pisał poprzednik nie wjedziemy w teren na korzenie itp. Producenci nie biorą pod uwagę naszych dziurawych dróg wiec z stosowaniem zaleceń jest jeszcze potrzebne trochę praktyki goliniak Mam dwie takie przerzutki w stanie idealnych, napisz mi na pw lub maila to tobie prześle, sam nie będę z nich korzystał.
  4. Odnośnie dociskana klamki do kierownicy i małej reakcji hamulca na hamowanie w większej ilości przypadków wadą jest zatłuszczenie klocków, W takim wypadku zalecam wymianę klocków i wielokrotne odtłuszczenie tarczy. Aby uniknąć zatłuszczenia tarczy polecam odtłuszczać ją (w zależności ile jeździmy i gdzie wozimy rower (dach samochodu, bagażnik tylny, itp)) raz/dwa razy w miesiącu. W przypadku wyżej wymienionego transportu, po każdym transporcie a przez jazdą.
  5. Przeczytałem iż zima klamka się Tobie Wojtek zapadła, faktycznie to zapowietrzenie, czasem się to w Deorce zdarzą nie wiem czemu się tak dzieje, mogę podpowiedzieć abyś dobrze sprawdził membranę w zbiorniczku, niska temperatura mogła spowodować iż guma straciła swoją sprężystość i się nieco zmniejszyła przez co dostało się powietrze pod kapę i do całego układu. Przeważnie klamka z niskich temperaturach puchnie i w ogóle jej nie można nacisnąć tak pisali poprzednicy i to rzecz normalna. Posiadałem dwa zestawy hamulców BR M775 (spostrzeżenia poniżej) miałem kultowe hamulce MPH które były niezawodne (jak miały klocki) w pełni manualne itp. Aktualnie mam Avid Juicy 7. Z pierwszy komplet hamulców Shimano BR M775 sprzedałem przed zimą jako mało używane (kupiłem we wrześniu w październiku sprzedałem) Chciałem na wiosnę zakupić BR M975 lecz zabrakło trochę funduszu i padło po raz kolejny na BR M775. Z drugiego kompletu hamulców Shimano BR M775 zrezygnowałem ponieważ po wielokrotnym odpowietrzaniu, przelewaniu itp, klamka byłą nieprzewidywalna, walczyłem z tymi hamulcami przez 3 tygodnie zakładając na rower zdejmując walcząc na warsztacie, nie przynosiło to efektów w końcu moja frustracja osiągnęła maximum i hamulce sprzedałem, do dziś dnia jeżdżą i się z nimi nic nie dzieje. I kupiłem Avid Juicy 7 (używany od kumpla) do dziś dnia jeżdżą (z wyłączeniem zimy) Teraz kilka moich wywodów: Tarcza tarczy nie równa, jeżdżę na hamulcach Avid Juicy 7 z tarczami SM RT97 160mm (XTR) siła hamowania jest duża. z Tarczami SM RT79 160mm (XT) te tarcze mam na drugich kołach, siła hamowania jest nieco mniejsza, przy tych samych hamulcach. Na trzecim komplecie kół mam tarcze Avida 160mm (tył) siłą hamowania jest większa niż przy tarczach XTR-a, na przednim kole mam tarcze Magury 160mm i o hamowaniu mogę zapomnieć, to tylko spowalnia rower. Tarcze zawsze odtłuszczone klocki te same. (oryginalne Avida, obecnie czerwone Kool Stopy żywiczne) Porównanie z hamulcami BR M775 (XT) i tym samym kompletem tarcz hamulcowych, Avid ma mniejszą modulację na klamce przez co wydaje się być hamulcem mocniejszym. Shimano ma dużo dłuższy skok klamki, można było praktycznie klamkę dociągnąć do kierownicy ale to różnica w płynie hamulcowym i różnica w przewodach hamulcowych. Przewody Shimano są bardziej sprężyste. (z wyłączeniem Saintów i nowych XTRów) W przewodach XTR zastosowano mniejszą średnicę wewnętrzna i coś czuję że to będzie mój kolejny hamulec to przestawania. Jeżeli chcecie to mogę o nich powiedzieć nieco więcej z praktycznej i technicznej strony (ze zdjęciami) Pozdrawiam kitaxc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...