Ostatnimi czasy dokonałem kilku zmian:
1. Mostek: fabryczny Zoom -> FORCE 30621 100mm/5°(25,4mm).
2. Kierownica: fabryczna gięta -> Author ACO-XC 600mm (prosta).
3. Chwyty: fabryczne -> Velo PRO-X.
4. Rogi: Acent Arrow białe (lakierowane).
Początkowo miałem zamiar wymienić chwyty oraz dokupić rogi. Z czasem idea nieco ewoluowała, co zaowocowało kupnem kierownicy oraz mostka. Kierownica na próbę. Poprzedni rok przejeździłem na giętej, więc czemu by nie sprawdzić jak spisze się prosta? Rogi polecił walus24, natomiast chwyty wziąłem na czuja. Fabryczny mostek o dużym kącie nachylenia miał polecieć w odstawkę w następnej kolejności, ale stwierdziłem, że właściwie można by to wszystko łyknąć na jeden raz.
Mostek założyłem najniżej jak to tylko możliwe (podkładki poszły na górę). Montaż wszystkich niezbędnych elementów na kierownicy to dosłownie chwila roboty. I wszystko byłoby ok, gdyby nie brak opasek zaciskowych, przydatnych do pewnego umocowania licznika (ale już po kilku dniach trafiły do mnie zamówione paczki z opaskami w liczbie 2 x 100, więc podejrzewam, że na jakiś czas starczy:-)). Chwyty Velo są skręcane, co znacznie ułatwiło 'wciągnięcie' ich na kierownicę. Co do rogów, początkowo obawiałem się, że mogą być nieco za krótkie, ale moje obawy szybko zostały rozwiane. Na podjazdach jest znacznie wygodniej. A i na bardziej płaskich trasach możliwość zmiany ułożenia rąk jest bardzo przydatna. Po kilku dłuższych bądź krótszych wycieczkach moja opinia na temat zakupionego zestawu jest bardzo pozytywna.Udało się dość znacznie obniżyć pozycję kierownicy i poprawić komfort jazdy. Na niewielki minus jedynie chwyty Velo, które co prawda zapewniają solidny chwyt, ale wydają się być trochę za twarde. Przynajmniej dla mnie. W następnej kolejności wypróbuję coś gąbkowego.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany - zdjęcia roweru po modyfikacjach wrzuciłem do garażu.