Skocz do zawartości

rszturo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    107
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Lubicz Górny pod Toruniem

Osiągnięcia użytkownika rszturo

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Może Kowalski vel. D. Mirosław przed startem dobrze nie przetestował sprzętu i w trakcie niestety wyszła wada fabryczna, która może się zdarzyć w każdym produkcie. Na szosie Di2 chyba się sprawdza? Tam też była wpadka bo rozwalało prowadnicę przedniej przerzutki Ultegra. Myślę, że testowanie sprzętu przez zawodowców powoduje, że konstruktorzy pozbywają się wad "wieku dziecięcego" i nowe XT będzie lepsze w działaniu od obecnego XTR (mocniejsze silniki, inne oprogramowanie itp). Ja jestem bardzo ciekaw nowego XT. To jest ukłon w stronę ludzi którzy lubią się ścigać a nie w stronę turystów.
  2. rszturo

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Już długo nie posłuży Skóra jest ok i nawet farba nie zeszła, z prętami też nie było problemów ale skorupa zaczyna się dezintegrować i pękać . Zdecydowanie nie nadaje się do MTB. Siodło trochę przeszło bo używam go teraz 3 sezon ale w porównaniu do innych to jest słabiutkie. Ja ważę ok 66kg a i tak nie wytrzymuje.
  3. rszturo

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    To jest team edition i rzeczywiście tyle waży. Sztywność - temat rzeka. Jedyne empiryczne porównanie sztywności dla mnie to czy przy nadepnięciu mocno na pedały łańcuch nie ociera o prowadnicę przedniej przerzutki , a mogę porównać do tych rowerów Author sector - rama cromo - przy suporcie na kwadrat łańcuch ocierał, przy korbie xt i łożyskach hollowtech nie ocierał. Cube reaction alu, suport press fit, korba xt - łańcuch nie ociera Flash - suport bb30 z przejściówką na hollowtech - łańcuch nie ociera Nie ma więc tutaj mocnych odszktałceń. Do tego rozszerzana główka sterowa robi swoje i jak dla mnie rower prowadzi się lepiej niż Cube. Jakbyś pomacał ramę to np ścianki dolnej rury pod naciskiem palca się odkształcają - nie wiem jak jest w innych ramach karbonowych, ale to wg. mnie nie wpływa na sztywność konstrukcji, bo przekroje rur są duże. Tylne widełki też są bardzo masywne i wręcz chciałoby się żeby były delikatniejsze, tu się pod naciskiem na siodło nic nie ugina, a np. sprawdzałem KTM Myroon to tam siodło potrafi wychylić się mocno do tyłu pod naciskiem bo górne widełki są płaskie. Warto pogadać z właścicielem karbonowy.pl, na pewno będzie taniej niż na stronie czy allegro. Cena jest bardzo konkurencyjna w porównaniu do innych ram karbonowych.
  4. rszturo

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Może być około 9,6kg. Napisałem tak bo nie każdą część ważyłem tylko brałem wagę z katalogu. Trzeba by kiedyś zawiesić na wadze cały rower. Ale ramę ważyłem i rzeczywiście wynik dobry. Jest to waga razem z hakiem.
  5. rszturo

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Mój chińczyk. Przejechane ponad 2 tys. km i na 26" już bym się nie przesiadł. Specyfikacja: Rama Karbonowa - 1138g Widelec Rock Shox Reba RL 29" 100mm - 1750 g Stery aerozine - 94 g Mostek smica - 100 g Kierownica specialized - 150 g Chwyty piankowe - 40 g Sztyca smica - 230 g Zacisk - aerozine - 9 g Siodło Thoork - 150 g Hamulce xt, klamki, zaciski, tarcze - 898 g Przerzutka tył xtr -178 g Przerzutka przód xt -150 g Manetki xt -300 g Łańcuch xt 10s - 279 g Kaseta xt 11-36 -339 g Wkład suportu aerozine - 83 g Korba slx 38-24 - 730 g Piasty, obręcze, szprychy (xtr+ztr crest +Sapim Laser+Alu nyple+taśmy i mleczko) 1700 g Zaciski do kół accent tytan - 50g Opony ritchey shield wcs 2.1 - 1080g Linki - 150g Razem około: 9598g
  6. rszturo

    rower

    Mój chińczyk. Przejechane ponad 2 tys. km i na 26" już bym nie wrócił. Specyfikacja: Rama Karbonowa - 1138g Widelec Rock Shox Reba RL 29" 100mm - 1750 g Stery aerozine - 94 g Mostek smica - 100 g Kierownica specialized - 150 g Chwyty piankowe - 40 g Sztyca smica - 230 g Zacisk - aerozine - 9 g Siodło Thoork - 150 g Hamulce xt, klamki, zaciski, tarcze - 898 g Przerzutka tył xtr -178 g Przerzutka przód xt -150 g Manetki xt -300 g Łańcuch xt 10s - 279 g Kaseta xt 11-36 -339 g Wkład suportu aerozine - 83 g Korba slx 38-24 - 730 g Piasty, obręcze, szprychy (xtr+ztr crest +Sapim Laser+Alu nyple+taśmy i mleczko) 1700 g Zaciski do kół accent tytan - 50g Opony ritchey shield wcs 2.1 - 1080g Linki - 150g Razem około: 9598g
  7. Ja używam exustarów jakieś 10tys km.(2 sezony) Wgniecenia na korpusie pojawiają się bardzo szybko ale nie wnika to na pracę pedałów. Po takim przebiegu mają już spory luz na ślizgu a łożyska chodzą w porządku. Musiałem nawalić sporo smaru bo strasznie klekotały. Nie wiem czy dadzą radę kolejny sezon.
  8. Po około 4 300 km pedały nadal działają. W korpusach rzeczywiście porobiły się wgnioty od bloków ale to nie przeszkadza. Na osiach porobiły się za to luzy i pedały chlebocą. Chyba muszę je porządnie nasmarować albo jakoś skasować te luzy, może tak jak kolega wyżej zaproponował. Ale i z tym można jeździć.
  9. Amor wrócił z serwisu cały i zdrowy. Za 190 zł zostały zrobione następujące rzeczy: Przegląd czyli czyszczenie, smarowanie, wymiana oringów i oleju. A dodatkowo: wymiana linki i pancerza od blokady, wymiana zaworu powietrznego, wymiana uszczelek kurzowo -olejowych. Sam przegląd kosztował 90zł a zawór i uszczelki 100zł. Do tego ekstra koszty przesyłki 44 zł. Amortyzarot znów chodzi jak należy i oby jak najdłużej.
  10. Chcę się podzielić swoim doświadczeniem z amortyzatorem Skareb Super TPC 80 mm z blokadą skoku przez manetkę, wyprodukowany w 2004 roku, zapewnie niektórzy jeszcze takich używają. Sprzęt kupiłem od znajomego z udokumentowanym niewielkim przebiegiem, regularnie serwisowany w super stanie. Przez około 2 000 km jeździło się fajnie. W pewnym momencie zauważyłem delikatne brudzenie się lewej goleni, wyciekał olej przez uszczelkę kurzową. Pojechałem do serwisu bo akurat miałem po drodze ale że terminy długie a przedemną były zawody to stwierdzili, że jeszcze spokojnie da radę. Na zawodach dał radę ale kilka dni po zawodach podczas jazdy chciałem zablokować amor a tu nic, blokada nie działa. Pomyślałem trudno i tak idzie do przeglądu. Ale przed przeglądem miałem jeszcze 2 tygodniowy wyjazd z rowerem i nie mogłem go szybko oddać do naprawy. Zrobiłem bez blokady ze 2 przejażdżki a potem wyskoczyła kolejna awaria. Amor stracił prawie cały skok, zostało z 20 mm a przy odbijaniu zaczął stukać. Jazda już nie była przyjemna, ale co miałem zrobić. Trasy miałem zaplanowane i tak przemęczyłem się chyba z 200 km. Na ostatniej jeździe Skareb dokonał żywota. W połowie trasy wyskoczyła prawa górna uszczelka, cały olej uciekł. Teraz amor jest już wysłany do serwisu, zobaczymy co trzeba będzie naprawić.
  11. Może trochę was pogodzę. W starej XT łańcuch wciął mi się 2 razy i to na tyle ostro, że pomogło dopiero jego rozpięcie i dosyć brutalne wyciągnięcie, tak więc pająk nic nie pomógł. Niedawno kupiłem nową XT i uważam, że piny są na tyle krótkie, że łańcuch może się z nich ześlizgnąć i wtedy trzeba będzie działać tak jak w starej kasecie - na szczęście jeszcze nie próbowałem. Moje obawy wzbudza ta aluminiowa nakrętka, już raz ją odkręcałem i stwierdzam że trzeba to robić bardzo ostrożnie bo łatwo zerwać zęby do klucza, a wtedy to chyba tylko piłka do metalu da radę - jednak stal w śrubach i nakrętkach ma czasami dużą przewagę, a te kilka gram różnicy chyba nikomu nie sprawi. A co do grubości zębatek to myślę Mentos, że może masz coś źle ustawione w napędzie skoro je gniesz. Przecież wielu zawodników jeździ na XT i jakoś ich nie gną a przecież mają dużą siłę nacisku. Zresztą nie miałoby to sensu bo czas życia łańcucha jest tożsamy z życiem zębatek a jak się zużyje łańcuch to zębatki też idą do kosza.
  12. Opona jest cool i wypas i używam jej już drugi sezon. Ostatnio jechałem zawody XC z całkiem stromymi podjazdami i po niezłym błocku. O dziwo wszystkie podjazdy podjeżdżałem bez uślizgów, jedyny odcinek na którym był Dancing Ralph to był szybki prosty zjazd na którym tylne koło uciekało na boki. Jedno jest prawdą, trzeba uważać w zakrętach, oj lubi toto się uślizgiwać.
  13. Z ciekawością przeczytałem ten opis, bo ja mam zestaw DC z przerzutką shadow XT, która nie występuje z odwrotną sprężyną. Chciałem zapytać jak Ci się atakuje podjazdy kiedy szybko musisz zmienić bieg na bardziej miękie przełożenie? Musisz wtedy popychać palcami dzwignię do góry i za każdym popchnięciem zmieniasz bieg tylko o 1 zębatkę? Czy to nie zajmuje sporo czasu? Przy normalnej sprężynie popycham dzwignię w dół i zmieniam od razu o 2 czy 3 zębatki. Wydaje mi się, że to lepsze rozwiązanie, chociaż z drugiej strony nie używałem nigdy odwrotnej sprężyny i jestem bardzo ciekaw. PozdRower
  14. Przejechałem jakieś 4tyś na nich i żadne luzy się nie pojawiły. Jedyne co się robi to wytarcia (wgniecenia) od bloków w korpusie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...