Skocz do zawartości

[rama / rower] Jaguar + nowe części


bartman111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio w moje ręce wpadł rower Romet Jaguar. Zamierzam zrobić z niego OK za w miarę rozsądne pieniądze.

Rower, a w szczególności rama i widelec są w całkiem niezłym stanie.

Niestety, raczej nie obędzie się bez nowych części. Obecnie robię rozeznanie, czy warto

brnąć w temat dalej. W związku z tym mam kilka pytań:

1.

Widełki mają niestandardowe rozstawy:

122 mm tył, 90 mm przód. Czy można dobrać do nich obecnie produkowane piasty?

Myślałem o zaklejeniu tyłu, a w ostateczności wymianie na torową.

2.

Stery są niestandardowe:

średnica wewnętrzna główki ramy - 30.5 mm, gwint widelca: 25.7 mm.

Czy obecnie produkowane stery 1" będą pasować?

3.

Obecnie rama jest już "goła" i gotowa do malowania. Została jeszcze tylko

dolna miska sterów (ryflowana, srebrna). Nie wiem, czy powinienem ją wykręcić tak jak górę, czy może wybić?

4.

Jeszcze jedno pytanie ;]

Czy ktoś dał radę wymienić kierownicę dla oryginalnych sterów Rometowskich (znowu dziwne wymiary)?

Obecna wygląda kiepsko i w miarę możliwości zmieniłbym ją.

 

Z góry dziękuję za cierpliwość i pomoc :] Będę informował o postępach prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - easy peasy, torowe piasty maja wlasnie 120 mm

 

2 - raczej nie beda pasowac:] mam prawie 40 letnia rame favorit i nie moglem za cholere dojsc dlaczgo po godzinie wbijania sterow na widelec one nie chca wejsc:] na szczescie mialem stara proadnice i jej uzylem na widelec. na sama rame o diwo weszly 'normalne' stery 1". generalnei jest sposob zeby albo upilowac troche widelca, albo troche rozpilowac same stery - mi to ne wyszlo;]

 

3 - miseczke wybijamy ladnie wybijakiem, tudziez czymkolwiek co mamy pod reka (tylko ostroznie). jakeis 5 min roboty

 

4 - nie kleje pytania;]

 

 

ad.2 - a nie masz starych sterow? mozesz uzyc prowadnicy od starych sterow, a lozyska i reszta od nowych. w czasie jazdy nie bedzie roznicy.

 

ogolnie klawa bryka moze Ci wyjsc z tego jaguara;)

 

pozder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zwyklych piast, niech sie ktos wypowie. ja bym bral (i wzialem) najtansza torowke novatecka i jest git.

 

a z kiera - a co ma kiera do roweru?;] zmierz jaka masz srednice i pod nia dobierz mostek (ale moim zdaniem to bedzie cos okolo 25.4mm). poza tym takie old schoolowe baranki sie juz nie trafiaja, to istny skarb:] sam wyluskalem ze strychu od znajomka takie dwa - dla mnie i mojej kobiety i nie zamienilbym sie na nic innego;] wyczysc, daj nowa owijke i bedzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mały update jako że znalazłem czas żeby w końcu wziąć się za rower.

Ramę i widelec oddałem do piaskowania, później był podkład + malowanie proszkowe.

Z efektu jestem bardzo zadowolony, sprzęt wygląda jak nowy ;]

Z ciekawości go zważyłem:

- widelec 814g

- rama 2460g ;)

Co do ramy spore zaskoczenie - chyba można było się spodziewać

mniejszej wagi po osławionym Reynoldsie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem :

Jaguar - Reynolds.

Jaguar Special, Romet Super - Columbus (gołębie na rurach).

Znalazłem informacje na broszurach tej i takiej, że ramy na niższych wersjach 5xx nie przeznaczone dla zawodowców np. 531st ważyły 2300-2400g więc to by się zgadzało ;].

Dodam tylko że rury zachowują się jak stal dobrej jakości - szybko się nagrzewają i głośno dzwonią. Rower pochodzi z końca lat 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...