Skocz do zawartości

[korba] Sens używania narrow-wide w crossie z kasetą 8 rzędową


ScudAtlantic

Rekomendowane odpowiedzi

W moim rowerze crossowym Scud Atlantic nadszedł czas na wymianę kasety (aktualnie: Alivio CS-HG51 8 rz.11-30) i łańcucha (aktualnie: Connex 808).

Sporo jeżdżę i cenię sobie niezawodność oraz jak najrzadsze serwisowanie osprzętu, więc zainteresowałem się usunięciem przedniej przerzutki z roweru.

Nie mam pojęcia czy taki zabieg w moim rowerze ma w ogóle sens i chciałbym poznać opinie bardziej doświadczonych osób.

A jakby to nie był głupi pomysł to oprócz zakupu nowej kasety, łańcucha i oczywiście tarczy narrow wide coś musiałbym dokupić / zmodernizować / na coś zwrócić uwagę?

Czy lepiej to sobie odpuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrócić uwagę na to jakich przełożeń używasz. Żeby się nagle nie okazało, że nie masz czym dokręcić, albo odwrotnie - nagle jest za twardo pod górkę. Wybór wielkości zębatki będzie kluczowy, tym bardziej że z tyłu będziesz miał mało do wyboru jeśli chodzi o stopniowanie, czy zgoła nic.

Ja mam w bułkowozie 1x9 oparte o blacik 32T i kasetę 12-36 i o ile w lekkim terenie jest git, to na asfalcie bywa mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niższe przełożenia są dla mnie bez większego znaczenia.

Na wyższych zaś jeżdżę na tylko na dwóch:

-średnia prędkość (do około 20-25km/h) 6 blat z tyłu (15 zębów) i 2 blat z przodu (38 zębów)

-większa prędkość (do 40km/h) 6 blat z tyłu (15 zębów) i 3 blat z przodu (48 zębów)

 

Na 7 mam 13 zębów, na 8 mam 11 zębów. Aktualnie z nich nie korzystam, bo jest mi na nich ciężko. 6 (15z) tył z 3 (48z) przód wystarcza mi do szybszej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zacznij zapinać te 13 i 11t z tarczą 38t z przodu i zobacz jak Ci się jeździ. Jak będzie to wystarczające, a młynka w ogóle nie używasz, to zaryzykowałbym zostawienie tylko tej tarczy z przodu.

Możesz pójść dalej z eksperymentem a bez wchodzenia w koszty - demontujesz przednią przerzutkę, lewą manetkę i linkę, demontujesz młynek i największy blat, pod kominy dajesz podkładki bo bedą za długie bez tego, dorabiasz prosty trzymacz do łańcucha (poszukaj sobie na forum tematu rambolbambola - będzie potrzebny plastikowy uchwyt do rur, śrubą m6 i k8lka podkładek i nakrętek, koszt z 10zł łącznie) i cieszysz sie (albo nie, wyjdzie w praniu) z napedu 1x8 :)

Jak to bedzie to, kupujesz zębatkę nw czy tam nawet owala i wywalasz trzymacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem około dwóch godzin po swoich trasach na 13t i 11t z 38t i pomijając kwestie techniczne (ocieranie się łańcucha o prowadnicę itp.) to całkiem dobrze mi się jechało. 

Nie mam zbyt sporych wymagań, bo jeżdżę dużo ale amatorsko. Do tej pory wystarczała mi jazda 15t z 38t oraz 15t z 48t.

A różnica 36t a 38t jest jakaś znacząca? Bo na 11t z 38t mam minimalnie zbyt ciężko. To wtedy chyba wziąłbym narrow wide 36t, jakby ta różnica była bardzo mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na najniższych przełożeniach nie jeżdżę.

W ogóle nie korzystam z młynka, a do startowania i podjazdów wystarcza mi 3 a nawet 4 blat z kasety na drugim blacie korby.

Może to nietypowa praktyka z mojej strony, ale już tak się wprawiłem i jest mi z tym dobrze.

Więc zostałbym przy tym modelu kasety co mam teraz.

 

I podbijam poprzednie pytanie: jest znacząca różnica pomiędzy 38t a 36t z przodu? Tak aby było odrobinkę lżej na 11t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem teraz jeszcze więcej i jednak zdecyduję się na narrow wide 38t, a kasetę pozostawię na tych samych zakresach (11-30t).

Na zjazdach spokojnie ogarniam 11t, a na prostych choć muszę robić troszkę więcej obrotów to i tak ładnie śmigam na 13t.

 

No i teraz napotkane problemy:

 

Okazało się, że moja korba ma nitowane blaty, więc będę musiał zakupić nowe ramiona.

 

Poza tym nie mogę znaleźć tańszych nw38t. Wszędzie gdzie szukam cena waha się w okolicach około 200zł.

Dla mnie jest trochę za dużo, biorąc pod uwagę, że to tylko sama zębatka, a inne wersje można dostać za połowę ceny.

Do tego dochodzi mi koszt korby, kasety, łańcucha i pewnie podkładek...

 

A co myślicie nad zwykłą korbą z zębatkami 38t? Za około 50zł idzie to dostać.

Nadaje się to do obsługi całej kasety? Czy są one tylko po to, żeby zamontować kolejne blaty?

Często miałbym problemy ze spadającym łańcuchem? Musiałbym zamontować prowadnicę, nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie na razie odpuszczę. Nie mogę znaleźć nw38t w przystępnej cenie (200zł to trochę dużo jak na samą tarczę + do tego zakup ramion korby)

A raczej nw36t nie będzie dla mnie dobrym wyborem, choć jest tego więcej i taniej.

 

http://olx.pl/oferta/zebatka-argon-components-transalp-pro-narrow-wide-38-zebow-CID767-IDgTXYD.html#64180de272

Tu podobno ma przejechane 30km. Choć po wyglądzie zębatek wydaje mi się, że ktoś na tym jeździł więcej...

 

 

A jakby zastosować zwykły blat 38t + prowadnicę do łańcucha? Wyszłoby to znacznie taniej.
To musiałby być osobny blat (aby zastosować wymagany dystans) czy może być wbudowany w ramię korby?

Np. coś takiego http://allegro.pl/k-alu-1-rz-suntour-scx-38t-170-175-mm-3-kolory-i6449042097.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NW jest teraz "na czasie", więc i ceny jak za złoto.

Jak już zmienisz korbę to możesz do niej wrzucić dowolny blat nie NW (Dartmoor, itp.), czy nawet po taniości taki z korby 2 czy 3-rzędowej.

O prowadnicy a takim przypadku pisałem już wyżej. Bez niej raczej trudno liczyć żeby łańcuch co jakiś czas nie spadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...