Skocz do zawartości

[obręcz] jeśli nie mavic xm 317 (26'', 32 szprychy) to co?


Bajkownik

Rekomendowane odpowiedzi

Czy warto brać Mavic xm 317 czy może jednak lepiej coś innego w tych pieniądzach?

 

Polećcie coś. Straciłem orientację w firmach nie wiem co warte jest uwagi a co nie.

W jednym z rowerów mam powyższe obręcze na piastach XT, ale może jest coś fajniejszego.

Obręcze potrzebuję pod v-brake, w miarę lekkie i wytrzymałe. Wydaje mi się, że do moich stosowań mogły by być trochę węższe niż 317.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę WTB nie ma zbytnio w ofercie obręczy pod v-brake, a Accent dość ciężkawy jest. Moje koła i tak już zbyt lekkie nie są gdyż opony dowalają.

Mam też taką sytuację, że uszkodziła mi się jedna 317 i zastanawiałem się nad wymianą obydwu na coś innego. Pod tarcze jest gigantyczny wybór obręczy, z v-brake już jest gorzej.

 

Widzę też, że zmieniła się kolorystyka naklejek na 317.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mavic mx 317 kuszą też wagą 440g kontra 580g w przypadku Alexrims DH19.

 

Przyznam, że długo jeździłem na tych Mavicach i nieraz dość ostro i nigdy nie uległy scentrowaniu. W rowerze brata również mam 317. Niestety u siebie przywaliłem tylnym kołem przy przeskakiwaniu przeszkody i źle mi tylne koło siadło i to spowodowało scentrowanie i lekki niewidoczny ale wyczuwalny pod palcami ślad na obręczy, który objawia się biciem hamulca v-brake przy hamowaniu. Być może dobry fachowiec od kół wyprowadziłby ten problem jakimiś narzędziami ale samo centrowanie nie rozwiązuje problemu bicia. Szkoda bo w głupi sposób załatwiłem sobie obręcz i pojawił się koszt.

 

Przyznam, że na niskiej wadze mi zależy, a pod v-brake jest coraz mniejszy wybór obręczy.

 

Ostatnio mam też tendencję do jazdy ulicami co za tym idzie opony raczej wąskie. Czyli i obręcz zbyt szeroka być nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety u siebie przywaliłem tylnym kołem przy przeskakiwaniu przeszkody i źle mi tylne koło siadło i to spowodowało scentrowanie i lekki niewidoczny ale wyczuwalny pod palcami ślad na obręczy, który objawia się biciem hamulca v-brake przy hamowaniu.

 

Też swego czasu źle wskoczyłem na krawężnik i koło oprócz bicia bocznego dostało też w pionie - skutek, obręcz do śmietnika. Po tym zdarzeniu zmieniłem na cięższe Vuelty Airline 3 (2001 r. dość pancerne - wagi niestety nie znam) i od tamtej pory do dziś czyli jakieś 15 lat nic się z nimi nie dzieje. Mój rower nie jest super lekki więc odrobina większa waga mi nie zaszkodzi tym bardziej chciałbym mieć sprzęt mocniejszy nawet kosztem wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...