Skocz do zawartości

[tylne koło] 29 calo do około 1000 + opona


Raddoli

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym odchudzić rowerek... Wiadomo ze najlepiej zacząć od kół. na razie wymienię tylko tylne, bo w ramie mam 12qr, a przód 9, więc wolę poczekać, aż się amor lub dolne lagi zmienią:) Aktualne setup: obręcz dt swiss 466D, piasta deore 615, opony x king zwijane i szprychy Black stainless. Moja waga z osprzetem max 90kg, styl jazdy maratony w Wielkopolsce. Chcialbym jak najmniejszą wage z oponami do 1000zl:) (sam tyl) myślę o piastach dt, bo chcialbym kiedyś kupic xt m8000 i przerobić kasetę dzieki systemu oneup'a. Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta dt350 brzmi sensownie :) ile jaka cena jest dobra z cl i 12qr? Co do obreczy to nie wiem czy da rade bo się nie znam. Dawno się też nie wazylem i nigdy z osprzetem rowerowym, dla tego podalem okolo 90kg max :) jeśli chodzi o oponki, to moje tylne x kingi po okolo 2,5tys km wyglądają na zjechane:( 650-700 to lepsza waga niz x kingi? Tyl chyba lepiej dobrac mniej agresywny, te dwie opony takie sa? Ile mniej moge zyskac wagowo na samym kole?

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecę dt350. jeżdżę na takich drugi sezon i jestem zadowolony. Obręcze mam 533d, ogólnie też ok ale stosunkowo wąskie (niespełna 22,5mm). Opony tylko Vittoria tnt (mam sprawdzone geax y, teściowi zamontowalem barzo tnt i stwierdzam że super oponka, jak się u mnie skończą to sam wyprobuje ). Masa stosunkowo wysoka ale za to bardzo wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super, ale jaką wagę wytrzymają te obręcze? Gdzieś znalazłem info o maksymalnej wadze bikera 85kg... może lepiej wybrać jakąś inna obręcz? Nie znam też gramatury swojej obręczy, czy powinienem brać pod uwagę wymianę samej piasty? W przypadku szprych... jest masa cieniowanych... które dadzą mi najniższa wagę, przy odpowiedniej wytrzymałości? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj Dawida, jak obręcz bardziej pancerna, a cięższa to np DT M442.

Co do szprych to odpowiednie powinny być Pillar PSR TB 2016, około około 60g zyskujesz vs zwykłe szprychy przy 28.

Przy DT 350 masz ten plus ze kupisz je pod 28 szprych, a Novatec 772 są tylko dostępne 32 i tracisz z 24g bo 4 szprychy więcej.

 

No i jak jak od razu kupujesz oponę i chcesz żeby było lekko to tubeless obowiązkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tubeless mam juz teraz wiec to na pewno bedzie. Piasta DT 350 tez na pewno, bo Novatec nie pasuje do oneup'a :) dla obreczy moze troche przekrocze budżet. Zejdze w tej cenie do okolo 800g na tylne koło?

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, miedzy 80-85 bliżej mi do 80 :) Kuszą mnie te obręcze ZTR Crest MK3 niby max waga bikera to 85, ale to dobra firma, więc waga powinna byc podana z nadmiarem. Czy 28 szprych nadaje się do XC? Nie osłabi to wytrzymałości koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeże troche temat. Jeździłem ostatnio sporo na rowerze kolegi, ktory ma DT SWISS XR 1501 SPLINE ONE, w cykloturze cena 1,5k za koło. Warto za taką cenę, czy lepiej cos samemu składać?

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...