Aro666 Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Witam serdecznie forumowiczów. Jak w temacie - planuję przejście z 8s na 10s. Obecnie posiadam kasetę Sram PG-820 11-32T, przerzutkę X5 (średni wózek) i manetkę X4. Przód to korba Samox AF15-ISIS, zębatka 36T. Zmiana bierze się z chęci zamontowania manetki z systemem mocowania MatchMaker oraz przerzutki z krótkim wózkiem. Nie ma dużego wyboru, dlatego najpewniej zdecydowałbym się na manetkę x7 Trigger ZeroLoss oraz przerzutkę x7 Type 2.1 lub nową GX Type 2.1. Kasetę oczywiście dobiorę pod kątem możliwości przełożeń krótkiego wózka. Piasta to Dartmoor Revolt Cassette 150x12 i z tego co zdążyłem się rozeznać, to kaseta 10s powinna pasować do bębenka tej piasty. Całość uzupełniłbym łańcuchem pod 10 biegów. Wszystko ładnie, pięknie jednak mam do Was kilka pytań związanych z takimi zmianami: -Czy piasta którą posiadam będzie odpowiednia pod kasetę 10s? -Czy blat w korbie (brak informacji co to za model, pewnie jakiś Samox), który obecnie pracuje pod łańcuchem 8s będzie kompatybilny z łańcuchem 10s? -Są jakieś istotne różnice pomiędzy X7 i XG? -Jaka będzie najbardziej odpowiednia kaseta do takiego zestawu, biorąc pod uwagę krótki wózek? Na chwilę obecną to wszystkie pytania, jakie przychodzą mi na myśl. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i porady. Pozdrawiam. A666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 2 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Witam ponownie. Na większość pytań znalazłem już odpowiedzi poza forum. Jest tylko jedna rzecz, która nadal mnie nurtuje. Korba to bliźniaczy model Dartmoor Rock tylko z innym mocowaniem suportu. Blat jest identyczny, choć brak jakiegokolwiek info poza ilością zębów - 36T. Jak już pisałem chcę wrzucić łańcuch pod 10s. Najprawdopodobniej będzie to Sram PC-1031. I stąd pytanie, czy duża jest różnica w łańcuchach pod 8 i 10? Czy różnią się jedynie szerokością, a rozmiar ogniw jest taki sam? Obecny blat wygląda na solidny i szkoda by było go zmieniać. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam. A666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Różnią się szerokością, dla blatu nie ma to znaczenia w twojej sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Dzięki bardzo Modrzew . Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Podepnę się bo temat o 8-sp. Czy w obecnej chwili warto kupować nowy rower MTB z takim napędem ? Miałby służyć do delikatnego XC dla początkującego. Potem ew. zmiana na 9-sp. Czy dostępność części do "ósemek" jest jeszcze duża ? Domyślam się, że będą to raczej niskie grupy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Co to niby jest „delikatne XC dla początkującego”? Realnie patrząc to obecnie najbardziej rozpowszechniony jest napęd 10s, ceny są normalne i jest od groma części ze średnio-wyższych grup. Co to za nowy rower można dostać w 2016 roku z napędem 8s, coś z Transroweru (Kands, Lazaro)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Kolega chce rozpocząć przygodę z MTB a, że tu gdzie mieszkamy gór na lekarstwo więc przewaga płaskiego na początek. Szukamy budżetowego MTB do max. 2000zł i pod uwagę brany jest właśnie taki Spartakus http://allegro.pl/27-5-rower-spartacus-marathon-sh-alivio-blokada-i6306360243.html oraz Giant Talon: https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.4/24528/92084/#specifications I właśnie w tym drugim jest napęd 3x8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Na 8 biegów nie uświadczysz dobrej manetki, nowej. Resztę można modyfikować ale manetkę będzie ciężko zastąpić. Ale jak chcesz się przesiąść na 9 sp po jakimś czasie, to tylko wymaga zmiany kasety i manetki właśnie, a 9tki można jeszcze dobre kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 W sumie racja. A z tych dwóch rozważanych to jednak Giant oferuje chyba bardziej renomowaną (lepszą?) ramę a to najważniejsza baza do modów ;-) Zmiana kasety czy manetki to już kosmetyka praktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 4 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Pukulus słusznie zauważył, że Na 8 biegów nie uświadczysz dobrej manetki To jest właśnie główny powód, dla którego sam postanowiłem zmienić napęd. Posiadam Sram X4 i nie ukrywam, że jest trochę toporna w działaniu i wizualnie wygląda jak plastikowa zabawka przy moich obecnych klamkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Giant oferuje chyba bardziej renomowaną (lepszą?) ramę a to najważniejsza baza do modów ;-) IMHO błędne rozumowanie. Budżetowy rower to budżetowa rama, niezależnie od napisu na niej. Wykonanie będzie ok, ale należy spodziewać się starych rozwiązań a nie "bazy do modów". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Pisząc "mody" miałem na myśli proste tematy: zmiana na 9sp, lepsze manetki i hamulce, ew. amor. Na początku zaznaczyłem, że rower dla początkującego i raczej na razie budżetowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Amortyzator to dobry przykład - w taniej ramie masz główkę pod 1 1/8" a nie taper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Jak najbardziej zdaję sobie z tego sprawę. Budżetowość projektu oznacza m.in. branie pod uwagę rozwiązań opartych na używanych częściach i podzespołach ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezz Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 IMHO błędne rozumowanie. Budżetowy rower to budżetowa rama, niezależnie od napisu na niej. Tylko ta rama Talona to chyba nie taka budżetowa skoro występuje w rowerze za 2200zl i za 6000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 A tego nie wiedziałem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Skoro występuje w rowerze za 2200 to jest budżetowa, co najwyżej widać ile liczy sobie Giant za obwieszenie jej "biżuterią" Niemniej nie zdziwiłbym się gdyby w najwyższym modelu była np. lżejsza albo miała główkę pod rurę tapered. Kwestia sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Żaden Talon nie ma główki tapered. Do niedawna nie było nawet tak drogich Talonów, mam wrażenie że ktoś na Tajwanie po prostu znalazł kontener starych Foxów z prostą sterówką i pożenili to że starymi ramami. Tak samo w tym roku pojawiły się nagle wysokobudżetowe Scotty Aspecty, ta sama zasada, przestarzała rama z dawniej budżetowego MTB za 3k a tu nagle w tym roku za grubą kasę "wypasiona wersja" z Foxem i ciągle prostą sterówką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 No tak, to coś jakby nagle pojawił się Hexagon za 6 koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.