Skocz do zawartości

[Licznik] Sigma 16.12 STS CAD vs ATECH MCX-438SF


kristofer123456

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.
Przymierzam sie do zakupu licznika do 200zł.
Mieliście może jakieś doświadczenia związane z licznikami zawartymi w temacie, bo nie wiem na który się zdecydować.

Sigma chyba wydaje się lepszym rozwiązaniem, bo o tym Atechu nie wiele można znaleźć informacji :P
Chyba, że macie jakieś inne propozycje w tej cenie ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nam jedno zastrzeżenie.

Możliwe że to sprawa mojej niewiedzy, ale...

... mam licznik Sigma 16.12 STS od ponad tygodnia.

Chodzi o to że dystans km dziennych kręci się na równo z km roweru.

Gdzieś była wzmianka o tym problemie ma forum, ale znaleźć nie mogę :(

7d7ebc2940f7dda0d55948e698d6f5fb.jpg

fb553a2b5afef9057b5da82e9c357990.jpg

Reset nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie bo posiadam oba (co prawda 16.12 w wersji kabelkowej)

 

Generalnie wybor sprowadza sie do tego czego oczekujesz od licznika - funkcjonalnie ATECH to bardziej do Sigmy ROX 6.0 jest podobny (pulsometr, wysokość npm)

 

Ogólnie Sigma ma przyjemniejszy wyglad (choć to kwestia gustu) bo ATECH z wygladu przypomina tandetny plastik (a wbrew pozorom jest calkiem trwaly).

Funkcjonalnie Sigma zostaje daleko z tylu - wiecej funkcji ogolnie no i tez wiecej wyswietla naraz na wyswietlaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby licznik oparty o czujnik barometryczny prawidlowo wskazywal wysokosc musi miec aktualne informacje o panujacym cisnieniu atmosferycznym. W samolotach kontroler lotu podaje pilotowi wartosc cisnienia a pilot te wartosc ustawia na wysokosciomierzu. W liczniku rowerowym powinno robic sie tak samo aby wskazania byly miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadzet moze nie bo roznice wysokosci poda prawidlowo ale warunek jest taki, ze miedzy poczatkiem trasy a jej koncem cisnienie atmosferyczne nie ulegnie zmianie co przy kilkugodzinnych trasach jest raczej malo prawdopodobne. W Atechu 438 mozna posrednio wprowadzic cisnienie, podajac wysokosc n.p.m. Nalezaloby wiec znac wysokosc punktu startu i przed kazda trasa ja wprowadzic albo jesli wystarczy pomiar wzgledny to po prostu wprowadzic 0. Nie rozwiazuje to jednak problemu zmian cisnienia atmosferycznego w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...