Skocz do zawartości

[Koło] Tylne koło do trekkinga pod V-ki


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Już niedługo będę musiał wymienić koło w mamy trekkingu.

Potrzebuje MOCNEGO tylnego koła żeby szprychy nie pękały przy nyplu ani przy piaście.

Z tego co pisze w swojej książce ZINN potrzebuje:
-Piastę tylną minimum 36 szprych-( nawet nie wiem czy większe są robione)
-Obręcz 36 oczek w kształcie litery V- Mam już taką- Remerx Grand Rock

 

Cytuje Zinna:

 

 

 

Przekrój obręczy:
Im głębsza obręcz tym większe i wytrzymałość a  dokładnie sztywność i wytrzymałość w płaszczyźnie poziomej. Bardzo głębokie stożkowe obręcze o przekroju w kształcie litery V mogą działać przy użyciu małej liczby szprych.

-Mosiężne Nyple.

 

I teraz pytanie do was:
Zinn pisze żeby z jednej strony (lewej) koła zastosować zaplot na słoneczko a drugą strony na (3 krzyże?).

Jak myślicie jest to dobry sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Już niedługo będę musiał wymienić koło w mamy trekkingu.

Potrzebuje MOCNEGO tylnego koła żeby szprychy nie pękały przy nyplu ani przy piaście.

Z tego co pisze w swojej książce ZINN potrzebuje:

-Piastę tylną minimum 36 szprych-( nawet nie wiem czy większe są robione)

-Obręcz 36 oczek w kształcie litery V- Mam już taką- Remerx Grand Rock

 

Cytuje Zinna:

 

-Mosiężne Nyple.

 

I teraz pytanie do was:

Zinn pisze żeby z jednej strony (lewej) koła zastosować zaplot na słoneczko a drugą strony na (3 krzyże?).

Jak myślicie jest to dobry sposób?

 

Proszę spojrzeć tutaj - są koła tylne jak i zestawy:

http://www.rosebikes.pl/produkty/czci-rowerowe/koa/trekking/standardowe/?order=aprice#anchor_products

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@marcinek1992, Jeżeli pękają szprychy, to koło jest źle zaplecione lub szprychy przeciągnięte. Miałem ten sam problem dawno temu. Kumpel wycentrował mi koło "na oko" i szprychy zaczęły strzelać jedna po drugiej.

Nie wiem w jakim sklepie stołuje się ZINN, ale w ogólności nikt nie robi piast gęstszych niż 36 szprych. Odkąd jeżdżę na centrowanie do dobrego serwisu, to nie strzeliła mi ani jedna szprycha, mimo że jestem zawodnikiem wagi ciężkiej. Koło na 36 szprych nie jest panaceum. Ogumienie ma ZNACZĄCY wpływ na żywotność koła i interwały serwisowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...