Skocz do zawartości

[Northtec] Cayon czy warto?


w_l_o_c_h

Rekomendowane odpowiedzi

na temat northteca moge powiedziec tyle, ze jest ok. w ciagu lat 2 dwukrotnie centrowalem kola i tylez razy regulowałem przerzutki. kolo 29 jest mniej zwrotne od 26. ale wieksze predkosci na nim osiagam, gdy juz zlomka rozpedze, to latwiej jest mi wieksza predkosc utrzymac. pod xcr 29er mam tarcze 180mm, jakos nie dzwonia. amor jest stosunkowo miekki. zeby byla jasnosc, sam waga okolo 100 kg sie szczyce. co do samej jazdy, warunkow jej, to nie testowalem tego roweru nigdzie w gorach. tylko jakiesc sciezki , lesne, polne, waly nadodrzanskie, szutry, asfalt, ddr, i kocie lby. 

 

 

pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek, ja jeżdżę podobnie, więc problemu być nie powinno. Dzięki za podzielenie się wrażeniami z jazdy.

kporys, faktycznie ciekawa oferta, ale nie wiem czy w moim przypadku dobrym pomysłem jest kupno bez przymierzania. Złożony jest faktycznie fajnie. Poza tym jak wygląda ewentualna reklamacja? Muszę do nich wysłać rower? Czasem koszt przesyłki może przekroczyć usunięcie ewentualnej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo atrakcyjnej oferty Canyona niestety nie skorzystam. Rower bardzo ciekawy, ale niestety sporym minusem jest ewentualna reklamacja i jej koszty, które to w przypadku zakupu pośredniego nie istnieją. Nauczony doświadczeniem wolę mieć "pomoc" na miejscu. Coraz bardziej skłonny jestem do zakupu niższej wersji wyposażeniowej, tzn. http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-al Wydaje mi się, że do jazdy rekraacyjnej wystarczy. Natomiast jeżeli wciągneło by mnie bardziej rowerowe życie to i tak szukałbym czegoś ciekawszego. Northtec jest dość ciekawym rowerem, a w porównaniu do tego czy jeżdżę teraz to jak niebo i ziemia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może taki a może inny, sam musisz zdecydować czego właściwie oczekujesz od roweru, jedno jest pewne Northtec z Raidonem i osprzętem XT to nie snobizm ponieważ nie ma tam znanego napisu na ramie, pytanie czy amortyzator jest ważny, jest dla każdego, nawet amator doceni działanie dobrego amortyzatora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam właściwie nie trzeba będzie niczego modyfikować, jeśli oczywiście rozmiar będzie pasował, rama 21" nie jest długa jak na ten rozmiar, przy 193 jednemu pasować, ale obawiam się, że może być za krótka ... owszem, można szukać czegoś ze sztywnymi osiami, ale nawet bez nich można założyć lżejsze koła z lepszymi piastami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mmisiek9612, rozmawiałem telefonicznie z ludźmi z tej montażowni i gość powiedział mi, że mogą od razu włożyć inny widelec. Dopłacam tylko różnicę. Także miało by to sens.

Jeszcze jedno-żeby kupić rower musze go przymierzyć. Zaprzyjaźniony sklep oferuje Kelly's, Kross, Rock Machine, Unibike i Northtec. Dlatego biorę głównie tych producentów pod uwagę. Chociaż np. GT i Scott również mi się podobają.

 

Potwierdzam, wczoraj dostałem info od producenta z Czechowic że dopłata do amora z wersji XT czyli RAIDONA jest ok 300 PLN do rowerów CAYON z wersji Al lub DR. Uważam, że to dobra sprawa. W tej półce cenowej (np. wersja DR z amorem powitrznym kosztuje 3,0tys - 2700+300 tys) zapomnijecie o podobnym sprzęcie. Tylko czy rama nie TAPPERED jest tu dużym problem? Niektórzy piszą że jest "nierozwojowa" ale czy taki rower kupujemy na 10 lat? W tchnologii tak się szybko wszystko zmienia że po 7 trzeba i tak będzie wymieniać cały rower.

 

Pozwolę się podłączyć pod temat ponieważ mam tylko jedno pytanie:

Czy 2399pln za model Cayon AL ale z amortyzatorem SR Suntour Raidon-XC-RL-R-29 Air z wersji XT to dobra cena?

 

Jak wyżej mam tą samą inormacje. Tylko myślę o wersji DR. Przeglądam neta od dawna i nic nie kupimy w lepszej cenie. Czy ktoś się orientuje może jaką renomą cieszą się te obręcze TrilogyDisc oraz piasty RM66?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu możliwości rozbudowy. Dla ludzi jeżdżących rekreacyjnie można proponować model na pełnym Alivio M4000 2015, które to zbliża się do Deore i jest bardziej wyczyczynowe niż do tej pory. Inni producenci rozwerów mają w swojej ofercie podobne modele ale czesto ma podzespołach Alivio zeszłorocznych co nie jest tą samą technologią co 2015.

 

Dlatego np. model Cayon Al może szłużyć jako dobra baza do rozbudowy i kwestie hamulców i kół moża poddać pod wymianę wg własnego uznania - z drugiej strony nie sądzę żeby rekreacyjnym te podzespoły sprawiały problemy.

 

http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-2015-nowe-alivio,5932.html 


a jak wyglądają Wasze opinie o TrilogyDisc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noto ciekawa opcja ale rozkładając go na detale to:

- Jest Alivio ale stare - jeśli ja miałbym brać to tylko 2015 M4000 z technologią Shadow itp. inaczej wolę sprawdzone dotychczas przez lata Deore

- Manetki Acera a nie Alivio jak w Canyon

- Amor niby powietrzny ale nie wiem jak sie sprawdza ten w porównaniu np do tego RAIDONa? Bo moza do niego dopłacić w CAYONie.

- Hamulce Tektro 300 VS  BR-396 - rozumiem że 396 to grupa altus/alivio? Nie wiem jak się mają do siebie.

- Czy koła lepsze? nie wiem Czy RODI lub TrilogyDisc zrobi różnicę dla amatora ścieżek rowerowych i szosy...

może się ktoś wypowie kto miał do czynienia z powyższymi podzespołami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj canyon zlapal luzy w przednim kole po przejechaniu ~2000km , cos z piastą jest nie tak :/ poza tym moge polecić, wszystko inne chodzi jak w dniu zakupu :)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...