Skocz do zawartości

[opony] Pytanie od początkującego.


Sugalak

Rekomendowane odpowiedzi

W wakacje sporo jeździłem na starym rowerze, lecz mi się zepsuł, więc postanowiłem postawić na szosówkę. W poniedziałek najprawdopodobniej kupię Tribana 500. Nie chcę trenować zawodowo kolarstwa, ale zauważyłem po swoich wyprawach, że bardziej ciągnie mnie do wypraw "dalekich", niż leśnych. Wyjeżdżając z domu nie mam na celu zwiedzenia okolicznego parku krajobrazowego, a dojechanie do jakieś konkretnej miejscowości. Stąd mój wybór. Rower ten będzie przeznaczony do jazdy w 95% po asfalcie. Będzie to również mój środek komunikacji w Gdańsku. I tutaj pojawiają się moje pytanie. Tak jak pisałem będą to bardziej rekreacyjne wyjazdy, a nie śrubowanie rekordów. Co za tym idzie? Bardzo mi zależy na bezawaryjności i komforcie jazdy.Nie chcę spędzać kolejnych 20 minut na wymianie ogumienia. Wpadłem na pewien plan. Czynniki, które mną kierowały to: moja waga (100 kg), częste poruszanie po mieście i to, że jadąc gdzieś czasem wpadnę na pomysł skręcenia nad jezioro i chciałbym, żeby kilometrowa polna droga nie zrobiła na mnie wrażenia. Czy wybór szerszej opony z lekkim bieżnikiem jest dla mnie dobrym wyborem? Myślałem o tych: http://www.decathlon.pl/opona-rubino-pro-tech-700x25c-id_8314710.html Gdyby była taka możliwość najchętniej założyłbym opony 28c, ale jest ich strasznie mało. Może Wy polecicie mi jakieś do 100 zł za sztukę, ale spełniające moje warunki? Zastanawia mnie też inny fakt. Na innym forum odpisano mi, że bez problemów do Tribana włożę 28c. Ja z kolei wyczytałem, że w tych rowerach szerokość obręczy wynosi 13 mm, a według tej tabelki: http://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg takie opony do takich obręczy nie wchodzą. Jakie jest Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli 95% trasy to asfalt to 25c będzie odpowiednie. Jeżdżę na 23c i też mi się zdarza wjechać w polną drogę, w takich warunkach nie zauważam między 23c a 25c. Bieżnik który pokazałeś to raczej symboliczny jest, dla wyglądu.

A jeśli rzeczywiście chcesz zasuwać po lasach to kup przełaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z głównych argumentów za 28c był również moja waga i to, że jednak jest to mój codzienny środek komunikacji w mieście. Wiele osób poleca te opony jako kompletnie nieawaryjne i chroniące przed gumami, a na tym mi głównie zależy. Pojawia się jeszcze oczywiście pytanie czy 28c wejdą w obręcz 13mm?  Niestety, przełaje kosztują od 3000 zł w górę, Triban i tak rozciągnął troszeczkę mój budżet, ale fakt, rower który mi się marzy to Giant Anyroad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, im szersza tym wygodniejsza, ale nic Ci nie będzie jak polatasz na 23/25, nie musisz od razu kupować. Czy wejdą - nie wiem. Argument wagi odrzucam, też ważę stówę i też latam po Gdańsku. A jeśli upierasz się przy 28c to wiedz, że nie da Ci takiego komfortu przy przelatywaniu po nierównościach jak jakaś opona terenowa.

 

PS: na szosie chyba sie nie da złapać snejka. Ja przynajmiej nie potrafię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, namówiłeś mnie do zostania przy 23/25, ale te opony oryginalne z Tribana wydają się być tak bardzo delikatne, że przy pierwszej wycieczce złapię gumę. Do tego od czasu do czasu muszę wskoczyć na krawężnik, więc zmiana na jakieś trwalsze to chyba dobry wybór. Jeszcze jedno pytanie: czy tracę coś poza prędkością na trasie zmieniając na 25 bądź 28? Są to chyba tak małe różnice, że dla amatora tak właściwie żadne czy nie?

 

Co do przełaja, którego wysłałeś to niestety, ale budżet na tribana został maksymalnie rozciągnięty i nie mogę dołożyć już nawet 100 zł :( Jak taki przełaj zachowuje się na szosie w stosunku do kolarzówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rubino i tylko Rubino. Dodam że przy twojej wadze, 25 nie będą dobrym wyborem. 28mm dadzą więcej komfortu i beda bezpieczniejsze na nie ciekawym asfalcie.

 

 

W wakacje sporo jeździłem na starym rowerze, lecz mi się zepsuł, więc postanowiłem postawić na szosówkę. W poniedziałek najprawdopodobniej kupię Tribana 500. Nie chcę trenować zawodowo kolarstwa, ale zauważyłem po swoich wyprawach, że bardziej ciągnie mnie do wypraw "dalekich", niż leśnych. Wyjeżdżając z domu nie mam na celu zwiedzenia okolicznego parku krajobrazowego, a dojechanie do jakieś konkretnej miejscowości. Stąd mój wybór. Rower ten będzie przeznaczony do jazdy w 95% po asfalcie. Będzie to również mój środek komunikacji w Gdańsku. I tutaj pojawiają się moje pytanie. Tak jak pisałem będą to bardziej rekreacyjne wyjazdy, a nie śrubowanie rekordów. Co za tym idzie? Bardzo mi zależy na bezawaryjności i komforcie jazdy.Nie chcę spędzać kolejnych 20 minut na wymianie ogumienia. Wpadłem na pewien plan. Czynniki, które mną kierowały to: moja waga (100 kg), częste poruszanie po mieście i to, że jadąc gdzieś czasem wpadnę na pomysł skręcenia nad jezioro i chciałbym, żeby kilometrowa polna droga nie zrobiła na mnie wrażenia. Czy wybór szerszej opony z lekkim bieżnikiem jest dla mnie dobrym wyborem? Myślałem o tych: http://www.decathlon.pl/opona-rubino-pro-tech-700x25c-id_8314710.html Gdyby była taka możliwość najchętniej założyłbym opony 28c, ale jest ich strasznie mało. Może Wy polecicie mi jakieś do 100 zł za sztukę, ale spełniające moje warunki? Zastanawia mnie też inny fakt. Na innym forum odpisano mi, że bez problemów do Tribana włożę 28c. Ja z kolei wyczytałem, że w tych rowerach szerokość obręczy wynosi 13 mm, a według tej tabelki: http://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg takie opony do takich obręczy nie wchodzą. Jakie jest Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...