Skocz do zawartości

[napęd] Współpraca korby, przedniej przerzutki z kasetą.


Kalahari

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jeżeli niedoczytałem to z góry przepraszam i proszę o przekierowanie.

 

Chodzi mi wyłącznie o współpracę korby i kasety.

1) wiem, że system 10-cio rzędowy (Dyna Sys) nie jest kontatybilny jeżeli chodzi o przerzute, kasete,manetki, łańcuch ale czy korba dedykowan do napędy 10-cio rzędowego będzie dobrze współpracowała z kasetą 9 i 8 rzędową?

2)czy korba 9-cio rzędowa będzie współpracować z kasetą 8 i 7 - rzędową?

 

Odwrotnie:

Czy kaseta 9-cio rzędowa a korba dedykowana do napędu 8- rzędowego będzie wspólpracować?

 

Bo kaseta 10 a korba pod napęd 9- rzędowy nie będzie działać, różnica w ilości zębów, prawda?

 

Oraz współpraca przedniej przerzutki i kasety.

3) Czy przerzutka przód pod 9 będzie działac z kaseta 8- rzedową?

4) Czy przerzutka przód pod 10 będzie działać z kasetą 9- rzędową?

 

I odwrotnie:

Czy kaseta 9- rzędowa będzie działać z przednią przerzutka pod zwykły napęd 8- rzędowy?

 

Odnośnie współpracy przedniej przrzutki z kasetą o mniejszej liczbie zębatek problem leży tylko w dokładniejszej regulacji ze względu na obcieranie łańcucha o przerzutkę?

 

 

Trochę masło maślane, ale słyszalem już tyle opini a chciałbym mieć to poukładane. Z góry dziękuje za wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, ten temat. Czytałem go i pare razy wracałem do niego. Nie ma tam 100% odpowiedzi na moje pytania. Na niektóre są owszem ale mnie interesuje współpaca korby i przerzutki przód z pozostałym napędem. Można prosić o odpowiedz w tym temacie? z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korby nie interesuje ile biegów jest z tyłu. Przerzutkę przednią - odrobinę. Jeśli jest dedykowana pod większą ilość biegów, to i pod węższy łańcuch. A zatem jest nieco węższa. Działać będzie zawsze, co najwyżej może wymagać staranniejszej regulacji. Przykładowo sam jeżdżę na przedniej przerzutce dedykowanej pod 8 biegów, a napęd mam 3x9. Działa perfekcyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tutaj dodawać, @@Shiryu, wszystko wytłumaczył. Ja Sam jeżdzę podobnie jak On tylko że mam korbę i manetke mam z 10-io rzędowego systemu, przerzutkę z systemu na 9 biegów tak samo jak tył pod 9-tkę i wszystko hula jak marzenie pomimo pomieszania systemów (DynaSys i MegaDrive) :) Korba ma mało do gadania jeżeli chodzi o tył ;) Napędy 9,8,7 rzędów można mieszać dowoli uważając żeby łańcuch nie był za szeroki. Co do 10tki to róznie bywa ale też da się trochę pokombinować. Wiem że manetki DynaSys nie pracują z przerzutkami 9s bo mają inny ciąg linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dodawać?

Jak sami widzicie już wiedza się powiększa, każdy dorzuci swoje 3 grosze i uzbiera sie kompletna wiedza na ten temat. Dziękuje za każdy dodany nowy post. Już wiem, że podczas sporu o korbe ALIVIO miałem racje. A mianowicie mówiono mi, że do napędu 8 rz. musi buć koraba 8 rz. a ja chciałem założyć nowe ALIVIO 9rz., ponieważ miałem w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. korba- obojętnie ile z tyłu
2. przerzutka tył- jeśli mamy dyna sys to jedyną opcją jest kupno manetki srama i kasety 9/8 rzędów i wtedy to działa. jeśli mamy klasyczną przerzutke to działa ona od 7-9 biegów czyli nie ma się o co martwić. Wtedy ważne jest to aby dopasować manetke ( 7 i 8 mają taki sam ciąg linki więc można zastosować 7 rz. do 8 rz. kasety i wtedy nie mamy któregoś przełożenia)
3. przerzutka przód- jeśli mamy 3 rzedową korbe np. 22-32-44 to wybieramy klasyczną przerzutkę, a jesli 2 blaty np. 22-36 to lepiej wtedy kupić dedykowaną np. slx, xt (nie pamietam numerków) , ale nawet klasyczna jako tako będzie działać. Prowadnicę zwężają się wraz z dedykowaną ilością biegów w kasecie ale miesiąc 8/9 rzędów nie będzie problemów, 9/10 też, a znajomy ma 10 rz. przerzutke i lata z 8 rzędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wspołpracy korby z przednią przerzutką oprócz ilości blatów 2 czy 3 ważne jest także ilość zębów, prawda?

Rozróżniamy przerzutki pod troche starsze korby 48z. i inne pod korby z 42z. prawda? pomijając oczywiście szose.

Przerzutki pod korby z mniejszą ilością zębów mają krótszą prowadnice, prawda?

Niech mnie ktoś poprawi jesli pisze głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozróżniamy przerzutki pod troche starsze korby 48z. i inne pod korby z 42z. prawda?
Właściwie to nie :P Rozróżniamy różnice zębów między blatami. Korba 48-38-28 ma taką samą różnicę jak korba 42-32-22 i będzie pracować z przerzutką dedykowaną pod pojemność 20T. Korba 48-36-26 z taką przerzutką działać będzie... jakoś. Tak samo korba 44-32-22. Dwie ostatnie będą za to poprawnie pracować z przerzutką dedykowaną pod pojemność 22T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, korba 48 z. stosowana jest w trekingach czy crossach. Mi chodziło o MTB, gdzie przynajmniej u mie było tak, że nowy rower kolegi miał już mniej zębów a my jeżdziliśmy na tradycyjnych rowerach "GRAND". Mniejsza z tym. Chciałbym podsumować wątek:

 

>> współpraca korby z przerzutką przednią zależy od pojemności przerzutki, którą nalezy dobrać do korby

>> ilośc zębatek na kasecie wogóle nie interesuje korby i nie ma na nią wpływu

>> przerzutka przód i ilość zębów na kasecie już oddziałują na siebie al enie w jakimś dużym zakresie, idzie przerzutke przód 8 rz, wyregulowac pod 9 rz. napęd

 

Jeżeli wszystko dobrze napisałem problem uważam za rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...