Kalahari Napisano 5 Lutego 2015 Napisano 5 Lutego 2015 Witam, Jeżeli niedoczytałem to z góry przepraszam i proszę o przekierowanie. Chodzi mi wyłącznie o współpracę korby i kasety. 1) wiem, że system 10-cio rzędowy (Dyna Sys) nie jest kontatybilny jeżeli chodzi o przerzute, kasete,manetki, łańcuch ale czy korba dedykowan do napędy 10-cio rzędowego będzie dobrze współpracowała z kasetą 9 i 8 rzędową? 2)czy korba 9-cio rzędowa będzie współpracować z kasetą 8 i 7 - rzędową? Odwrotnie: Czy kaseta 9-cio rzędowa a korba dedykowana do napędu 8- rzędowego będzie wspólpracować? Bo kaseta 10 a korba pod napęd 9- rzędowy nie będzie działać, różnica w ilości zębów, prawda? Oraz współpraca przedniej przerzutki i kasety. 3) Czy przerzutka przód pod 9 będzie działac z kaseta 8- rzedową? 4) Czy przerzutka przód pod 10 będzie działać z kasetą 9- rzędową? I odwrotnie: Czy kaseta 9- rzędowa będzie działać z przednią przerzutka pod zwykły napęd 8- rzędowy? Odnośnie współpracy przedniej przrzutki z kasetą o mniejszej liczbie zębatek problem leży tylko w dokładniejszej regulacji ze względu na obcieranie łańcucha o przerzutkę? Trochę masło maślane, ale słyszalem już tyle opini a chciałbym mieć to poukładane. Z góry dziękuje za wyjaśnienia.
topol Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 Juz jest na naszym forum obszerna gadanina na ten temat. http://www.forumrowerowe.org/topic/128950-kompendium-kompatybilnosc-napedow-6-11s/?hl=kompatybilno%C5%9B%C4%87
Kalahari Napisano 6 Lutego 2015 Autor Napisano 6 Lutego 2015 Widziałem, ten temat. Czytałem go i pare razy wracałem do niego. Nie ma tam 100% odpowiedzi na moje pytania. Na niektóre są owszem ale mnie interesuje współpaca korby i przerzutki przód z pozostałym napędem. Można prosić o odpowiedz w tym temacie? z góry dziękuje.
Shiryu Napisano 9 Lutego 2015 Napisano 9 Lutego 2015 Korby nie interesuje ile biegów jest z tyłu. Przerzutkę przednią - odrobinę. Jeśli jest dedykowana pod większą ilość biegów, to i pod węższy łańcuch. A zatem jest nieco węższa. Działać będzie zawsze, co najwyżej może wymagać staranniejszej regulacji. Przykładowo sam jeżdżę na przedniej przerzutce dedykowanej pod 8 biegów, a napęd mam 3x9. Działa perfekcyjnie.
Kalahari Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Dziękuje za odpowiedź. Jeżeli jest osoa która chce dorzucić jeszcze swoje spostrzeżenia to zapraszam.
Kaczorak Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Ale co tutaj dodawać, @@Shiryu, wszystko wytłumaczył. Ja Sam jeżdzę podobnie jak On tylko że mam korbę i manetke mam z 10-io rzędowego systemu, przerzutkę z systemu na 9 biegów tak samo jak tył pod 9-tkę i wszystko hula jak marzenie pomimo pomieszania systemów (DynaSys i MegaDrive) Korba ma mało do gadania jeżeli chodzi o tył Napędy 9,8,7 rzędów można mieszać dowoli uważając żeby łańcuch nie był za szeroki. Co do 10tki to róznie bywa ale też da się trochę pokombinować. Wiem że manetki DynaSys nie pracują z przerzutkami 9s bo mają inny ciąg linki.
Sagitt77 Napisano 13 Lutego 2015 Napisano 13 Lutego 2015 Dodam tylko, że przerzutka przednia FD-M675 (do napędu 2x10) działa bardzo dobrze z napędem 2x9, czyli również z kasetą 9rz. Nie wymagała żadnej starannej regulacji, a pozwala na obsługiwanie całej kasety SLX 11-34 z blatu 38T.
Kalahari Napisano 13 Lutego 2015 Autor Napisano 13 Lutego 2015 Co dodawać? Jak sami widzicie już wiedza się powiększa, każdy dorzuci swoje 3 grosze i uzbiera sie kompletna wiedza na ten temat. Dziękuje za każdy dodany nowy post. Już wiem, że podczas sporu o korbe ALIVIO miałem racje. A mianowicie mówiono mi, że do napędu 8 rz. musi buć koraba 8 rz. a ja chciałem założyć nowe ALIVIO 9rz., ponieważ miałem w dobrej cenie.
Bejker Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 1. korba- obojętnie ile z tyłu2. przerzutka tył- jeśli mamy dyna sys to jedyną opcją jest kupno manetki srama i kasety 9/8 rzędów i wtedy to działa. jeśli mamy klasyczną przerzutke to działa ona od 7-9 biegów czyli nie ma się o co martwić. Wtedy ważne jest to aby dopasować manetke ( 7 i 8 mają taki sam ciąg linki więc można zastosować 7 rz. do 8 rz. kasety i wtedy nie mamy któregoś przełożenia)3. przerzutka przód- jeśli mamy 3 rzedową korbe np. 22-32-44 to wybieramy klasyczną przerzutkę, a jesli 2 blaty np. 22-36 to lepiej wtedy kupić dedykowaną np. slx, xt (nie pamietam numerków) , ale nawet klasyczna jako tako będzie działać. Prowadnicę zwężają się wraz z dedykowaną ilością biegów w kasecie ale miesiąc 8/9 rzędów nie będzie problemów, 9/10 też, a znajomy ma 10 rz. przerzutke i lata z 8 rzędami.
Kalahari Napisano 14 Lutego 2015 Autor Napisano 14 Lutego 2015 Odnośnie wspołpracy korby z przednią przerzutką oprócz ilości blatów 2 czy 3 ważne jest także ilość zębów, prawda? Rozróżniamy przerzutki pod troche starsze korby 48z. i inne pod korby z 42z. prawda? pomijając oczywiście szose. Przerzutki pod korby z mniejszą ilością zębów mają krótszą prowadnice, prawda? Niech mnie ktoś poprawi jesli pisze głupoty.
Shiryu Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 Rozróżniamy przerzutki pod troche starsze korby 48z. i inne pod korby z 42z. prawda? Właściwie to nie Rozróżniamy różnice zębów między blatami. Korba 48-38-28 ma taką samą różnicę jak korba 42-32-22 i będzie pracować z przerzutką dedykowaną pod pojemność 20T. Korba 48-36-26 z taką przerzutką działać będzie... jakoś. Tak samo korba 44-32-22. Dwie ostatnie będą za to poprawnie pracować z przerzutką dedykowaną pod pojemność 22T.
modrzew Napisano 14 Lutego 2015 Napisano 14 Lutego 2015 troche starsze korby 48z Typowa korba do rowerów treking/cross, a nie "starsza"...
Kalahari Napisano 16 Lutego 2015 Autor Napisano 16 Lutego 2015 Prawda, korba 48 z. stosowana jest w trekingach czy crossach. Mi chodziło o MTB, gdzie przynajmniej u mie było tak, że nowy rower kolegi miał już mniej zębów a my jeżdziliśmy na tradycyjnych rowerach "GRAND". Mniejsza z tym. Chciałbym podsumować wątek: >> współpraca korby z przerzutką przednią zależy od pojemności przerzutki, którą nalezy dobrać do korby >> ilośc zębatek na kasecie wogóle nie interesuje korby i nie ma na nią wpływu >> przerzutka przód i ilość zębów na kasecie już oddziałują na siebie al enie w jakimś dużym zakresie, idzie przerzutke przód 8 rz, wyregulowac pod 9 rz. napęd Jeżeli wszystko dobrze napisałem problem uważam za rozwiązany.
fryz Napisano 11 Czerwca 2015 Napisano 11 Czerwca 2015 jesli mam korbe 42 zeby do 8rz. achcem zalozyc 44 zeby dedykowano do 3x9 czy przerzutke musze wymienic i lancuch pod 8 czy 9 rz.?
chudeusz09 Napisano 12 Czerwca 2015 Napisano 12 Czerwca 2015 Tak przy okazji zapytam, bo będę zmieniał zębatki w korbie, czy to sprawdzone organoleptycznie, że liczy się tylko pojemność przerzutki? Mam alivio 430 i w opisie jest, że to przerzutka do 44/48t, poj 22t. Zębatkę 42 zamiast obecnej 48 mogę założyć, czy co najwyżej 44?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.