Skocz do zawartości

[ok 1400 zł] Cross/góral


PiotrQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam się do kupna nowego roweru bo inwestować w stary mi się nie widzi. Tak on się przezentuje po jednej z moich jazd :)

http://zapodaj.net/96c47011b6a6f.jpg.html

http://zapodaj.net/246d52ead9685.jpg.html

 

Tak więc jestem nastawiony na kupno roweru. Nie wiem jeszcze czy cross czy górski. Mój styl jazdy:

- głównie dynamiczna jazda po mieście

- czasem jakiś wypad na drogi gruntowe poza miastem albo lekki teren

- roweru używam cały rok (z wyjątkiem kiedy pada deszcz)

 

Mam 183cm i 80kg. W sklepach rowerowych doradzali mi ramę 19-20". Teraz tak. W jednym sklepie sprzedawca proponował mi Meridę (trochę ponad budżet)

http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-27-5/rower-merida-big-seven-20-md-2014

 

Na allegro znalazłem w podobnej cenie model wyższy

http://allegro.pl/rower-merida-big-seven-40-md-2014-27-5-najtaniej-i4800178154.html

 

Natomiast w innym sklepie zaproponowano mi rowery crosowe:

Kross evado 1.0 - 1350zł

Hercules jump - 1500zł

Takie nazwy zanotowałem z ramy. Pamiętam jeszcze że sprzedawca powiedział że jeden z nich ma skok amortyzatora 63mm a drugi 70.

 

I teraz nie wiem czy dopłacać do Meridy czy coś do ok 1400zł by się znalazło. Na rowerach się nie znam więc ciężko mi się zorientować w tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego stylu jazdy moim zdaniem najbardziej pasuję cross, choć masa osób może być innego zdania (ogólnie dyskusja cross vs. mtb pojawiała się dziesiątki razy na forum) 

 

z nowych rowerów polecam tradycyjnie trans rower na alivio (kands maestro, lazaro integral, lazaro sanatore, spartacus cross, scud crossline) są też modele mtb tych marek na podobnym osprzęcie (z tym że koła 26" (temat na osobną dyskusję)) 
 

albo rowery używane; jak dobrze trafisz to masz super-tani rower na lata, jak nie to niestety tysiak w błoto... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle Meridy w tych cenach to jakaś kpina. Za tą drugą przemawia tylko napęd 3x9, za to z niskiej półki. Standard kół 27,5' będzie bardzo ograniczał na przyszłość dostęp do wyboru opon - będziesz w przyszłości miał mniejszy wybór i więcej płacił.

Kolega dobrze pisze, że prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem bedzie dynamiczny cross. Mój kosztował w specyfikacji fabrycznej poniżej 1000 PLN, ale z czasem (ponad trzy lata) wpakowałem w niego drugie tyle. Niby duże zmiany, ale mam skrojony rower w 100% pode mnie.  Dodatkowo części wymieniałem na droższe, ale w przypadku i tak koniecznych wymian po zużyciu (w większości, czasem z ergonomi, kaprysu itp.)

Z drugiej strony jazda po mieście to takie zróżnicowanie stylów, że nikt w 100 % nie doradzi ci tak dobrze jak ty sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cross - dobry wybór. Tak generalnie, to uważam, że cross jest najbardziej uniwersalnym rowerem. Da radę szybciej pojechać i w lekkim terenie nie ma problemu (na szlaki turystyczne w góry, spokojnie). Alternatywą jest jeszcze przełajówka - tak jakby w skrócie połączenie crossa z szosą, ale kto co lubi.

Co do budżetu, to wiadomo. Wszystko kwestia tego, co rower ma w sobie. Można za to kupić nowy ze średnim osprzętem, albo używany z trochę lepszym. Ja mam rower na sprzedaż, więc moja opinia nie będzie obiektywna:P (a sprzedaję, bo się przesiadłem z crossa na przełajówkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając neta znalazłem kilka podobnych rowerów które różnią się pewnie szczegółami:

http://allegro.pl/kands-maestro-alivio-suntour-kolekcja-2014-2015-i4845485776.html

http://allegro.pl/super-szybki-cross-kands-maestro-28-alivio-2014-i4817518322.html

http://allegro.pl/szybki-rower-kands-maestro-28-alivio-najtaniej-i4814635622.html

Warto dopłacać do siodełka Kellys?

 

http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-czarny-21-i4819090082.html

http://archiwum.allegro.pl/oferta/nastepca-king-of-the-road-lazaro-senatore-v3-cross-i4405277136.html

Te 2 ostatnie na moje oko różnią się grubością ramy.

 

Wydaje mi się że lepszy by był rower z lepszą ramą a osprzęt to bym wymienił po jakimś czasie jak się zużyje. I teraz mam parę pytań:

1. Który z tych rowerów będzie najlepszy?

2. Czy w cenie do 1500zł znajdę coś lepszego (nówka)?

3. Jest jakaś różnica pomiędzy przerzutkami Shimano ALIVIO FD-412 vs FD-430 vs FD-431?

4. Czy tak do 1400-1500zł złożę lepszy rower?

5. Mam w kroku ok 83cm (183 wzrost) i jaki rozmiar ramy do mnie pasuje? Na tych aukcjach wyżej to są 19 i 21".

4.FD-M430FD-M430FD-M430FD-M430

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ramy, to na 183cm wzrostu, ja bym polecał 19"-20" (sam mam 180 i śmigałem na 19" i było wygodnie).

Co do dopłacania do siodełka, to nie koniecznie. Siodełko to indywidualna sprawa, więc lepiej kupić rower z gorszym/tańszym i dokupić sobie siodełko pod siebie.

Co do osprzętu, to nie powiem ci dużo, bo nie mam wielkiego doświadczenia z wyższymi i niższymi klasami osprzętu. Generalnie im wyższy, tym łatwiej wyregulować, precyzjniej i lżej chodzi. Czy amator odczuje dużą różnice? Ciężko mi powiedzieć, bo jak na razie mam za sobą tylko Deore z mojego crossa i w tej chwili użytkuję Sore w przełaju. Ale co mogę powiedzieć to to, że nigdy nie miałem problemu ze zmianą biegów w crossie, i w przełaju jak na razie też elegancko działa wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Który z tych rowerów będzie najlepszy?
Kands czy Lazaro są od jednego producenta różnią się nie wiele, przede wszystkim komponentami Zoom v Uno. Te drugie bardziej firmowe :icon_question: 

 

2. Czy w cenie do 1500zł znajdę coś lepszego (nówka)?
NIE

 

3. Jest jakaś różnica pomiędzy przerzutkami Shimano ALIVIO FD-412 vs FD-430 vs FD-431?

 FD-412 dedykowana jest pod napęd 3x8, dwie pozostałe dedykowane do napędu 3x9 - jakością pracy różnić się nie będą.

 

4. Czy tak do 1400-1500zł złożę lepszy rower?
NIE

 

Mam w kroku ok 83cm (183 wzrost) i jaki rozmiar ramy do mnie pasuje? Na tych aukcjach wyżej to są 19 i 21".

 Według mnie 19" rama powinna być dobra. 

gallery_119344_3169_64485.jpg

gallery_119344_3169_88026.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam się do kupna nowego roweru bo inwestować w stary mi się nie widzi. Tak on się przezentuje po jednej z moich jazd :)

http://zapodaj.net/96c47011b6a6f.jpg.html

http://zapodaj.net/246d52ead9685.jpg.html

Typowy tzw. "makrokesz" więc w sumie nie ma się co dziwić. Co byś nie kupił z normalnych rowerów to powinieneś odczuć diametralną różnicę względem tego "psełdo-fóla".

Jak to ma być rowerek do codziennej jazdy głównie po mieście z okazajonalnymi wypadami na proste trasy w terenie to cross będzie aż nadto. Jeśli po prostu chcesz jeździć cały rok i nie wchodzić w żadne specjalne modyfikacje i tylko wymieniać zużyte elementy to te Kandsy/Lazaro powinny być ok w tym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za nakierowanie.
Uściślając to rower będzie mi służył do jazdy do pracy i uczelni ale też lubię poszaleć po mieście. Nie jakieś akrobacje na hopach ale agresywna/szybka jazda (jak to w mieście trochę asfaltu, trochę robót drogowych i pełno krawężników). Czasem też wypad za miasto np trasa Wrocław-Trzebnica (ale nie wybudowaną ścieżką rowerową tylko szlakami. Jak na wycieczce zaczynam się nudzić to czasem zbaczam z kursu żeby się zmęczyć na jakiś piaskach czy wertepach.). Na rowerze to najczęściej jeżdżę pochylony.
W sumie to jak by się udało znaleźć crossa na osprzęcie alivio z wzmocnioną ramą i obręczami i blokadą amorka to byłbym wniebowzięty :)
 
Zauważyłem że te rowery mają inne amorki (SR SUNTOUR NVX SF-13 lub NEX SF-13)
i obręcze (dwukomorowe-wzmacniane lub trzykomorowe).

Czy są różnice jakościowe/wytrzymałościowe między tymi komponentami?
Też się zastanawiam czy ta rama AL6061 wytrzyma moje użytkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zauważyłem że te rowery mają inne amorki (SR SUNTOUR NVX SF-13 lub NEX SF-13) i obręcze (dwukomorowe-wzmacniane lub trzykomorowe) oraz się zastanawiam czy ta rama AL6061 wytrzyma moje użytkowanie
NEX jest klasę wyżej w hierarchii Suntour-a od NVX ale jakość pracy będzie na podobnym poziomie. Obręcz dwukomorowa wzmacniana czyli oczkowana czy trzykomorowa bez oczek będą miały podobną wytrzymałość z lekka przewagą oczkowanych. Jak ważysz ok. 100 kg to rama spokojnie da radę, nie jest ona jakoś specjalnie cieniowana - jak w ogóle jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nie róbmy znów paranoi z "hardkorowymi warunkami jazdy po mieście". Starsze panie radzą sobie w takich warunkach na sztywnych damkach z siatkami z zakupami w obu rękach ;)

Póki nie robisz jakichś trików itp. to każdy normalny rower to wytrzyma. Naprawdę nie trzeba jeździć (pseudo)góralem z szerokimi kapciami i amortyzowanym widelcem o niebotycznym skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z powrotem. Jeszcze jestem w trakcie kupna tylko teraz mam pytanie odnośnie amortyzatorów. Przeglądam stronkę srsuntour i tam jest że modele NEX mają skok 63 lub 50mm a NVX 75mm. Czy występują te amorki z innymi skokami? Bo jeden sprzedawca powiedział że ten NEX co jest u niego w sklepie to ma skok 80mm. Czy któryś z tych amortyzatorów jest bardziej "miękki"? Znalazłem 1 wątek na tym forum ale jeden wolał NEX inny NVX więc nie wiem.

Dzisiaj przymierzałem sobie rowery w sklepie i na ramie 19" z amorkiem 100mm to mam 1cm luzu. Natomiast na ramie 21" z amorkiem 63mm mam tak z 1-2cm luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przeglądam stronkę srsuntour i tam jest że modele NEX mają skok 63 lub 50mm a NVX 75mm. Czy występują te amorki z innymi skokami?
podstawowe modele amortyzatorów crossowych mają skoku 50-63 mm, niektóre mają 63-75 mm skoku. Suntour-y crossowe nie posiadają amortyzatorów z większym skokiem.

 

Bo jeden sprzedawca powiedział że ten NEX co jest u niego w sklepie to ma skok 80mm.
Sprawdź tu czy Suntour ma widły z takim skokiem do crossów <_<.

 

Czy któryś z tych amortyzatorów jest bardziej "miękki"? Znalazłem 1 wątek na tym forum ale jeden wolał NEX inny NVX więc nie wiem.
Według mnie te obydwa widły będą pracować podobnie i różnica w miękkości między nimi nie będzie odczuwalna.

 

Dzisiaj przymierzałem sobie rowery w sklepie i na ramie 19" z amorkiem 100mm to mam 1cm luzu.
To był rower crossowy :icon_question: Zdaje mi się że dosiadałeś "górala" :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link coś nie działa. To teraz się będę zastanawiać czy brać rower 21" z amorkiem 63mm (jeśli się okaże że NEX tyle ma) czy 19" z większym amorkiem.

 

W sumie to nie patrzyłem co oni mi dali tylko wsiadłem i się spytałem o amortyzator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Link coś nie działa.
Suntour  

 

W sumie to nie patrzyłem co oni mi dali tylko wsiadłem i się spytałem o amortyzator
nie patrz się na skok amortyzatora tylko na ramę czy ci pasuje. Zapewne zaproponowali Ci "górala" na 26" kołach. Pomyśl trochę nad tym co Ci proponują abyś nie kupił kota w worku :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-czarny-21-i4819090082.html'>ten rower ma amortyzator 80mm (chociaż na stronie suntour występują w wersji tylko 50 i 63mm) a http://allegro.pl/super-szybki-cross-kands-maestro-28-alivio-2014-i4817518322.html'>ten ma NVX co na stronie producenta pisze że występuje tylko w wersji 75mm. Rower 21" z 75mm będzie dla mnie troszkę za duży. Teraz tak myślę że się zdecyduję się chyba na rower 21" z 63mm jeżeli z takim amorkiem będzie miał ten pierwszy sprzedawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatecznie kupiłem sobie Kands Scud (chyba to jest to samo co Kands Maestro) bo nie było Lazaro Integral z ramą 19". Po kilku dniach używania stwierdzam że rower jest bardzo sztywny i cały czas jeżdżę z odblokowanym amortyzatorem, trochę minie zanim się przyzwyczaję. W porównaniu do starego roweru to jeżdżę jakieś 5km/h szybciej a mamy zimę i aktualnie u mnie słabo z formą. Jeszcze muszę wyregulować tylną przerzutkę bo jak dam na 1 bieg to ona mi wchodzi w szprychy. Z roweru jestem na razie zadowolony. Jedynie co to nie mogę znaleźć optymalnego ustawienia siodełka pod siebie. Niby jak siedzę na rowerze to palcami dotknę ziemi i w najniższym położeniu pedała mam lekko zgięte kolano ale podczas jazdy mam wrażenie że kolana mam za bardzo zgięte.

 

Jak to jest z tymi biegami w rowerach? Kiedyś w serwisie powiedzieli mi że mam uważać żeby łańcuch nie był za bardzo wykrzywiony i tam mam dobierać sobie biegi (przód) P1  (tył) T1-3, P2  T3-5, P3 T5-7. Jak to jest jak teraz mam 8 zębatek z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mam dobierać sobie biegi (przód) P1  (tył) T1-3, P2  T3-5, P3 T5-7. Jak to jest jak teraz mam 8 zębatek z tyłu?
Każdy powie co innego. Jeden będzie zalecał przełożenia równie rygorystyczne jak te Twoje powyżej, inny (ja :P) powie, że jazda na 1x(1-5), 2x(2-7), 3x(4-8) też napędowi nie zaszkodzi, byle wyregulowany był prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...