Wloczykij1 Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Jest to mój pierwszy temat tutaj więc kłaniam się wszystkim Dopiero wchodzę w świat "poważnego" majstrowania przy rowerze więc pewnie jeszcze kilka tematów założę a tymczasem proszę pomoc ze sterami. Sytuację ukazuje poniższe zdjęcie: Remontuję cały rower ale tylko z tym mam poważny problem - rura sterowa jest stabilna na dole główki ale na górze jest spory luz (rzędu 5mm). Wygląda to tak jakby górna miska przesunęła się trochę do góry po rurze sterowej i nie jest już usadowiona w ramie. W dodatku łożysko chyba szlag trafił bo jest ona nieruchoma względem rury steorwej (nie mogę jej obrócić, przynajmniej nie palcami). Chcę wymienić zarówno amortyzator jak i stery ale nie sposób wybić amortyzatora - waliłem młotkiem średniej wielkości (naturalnie po zdjęciu wspornika) i ani drgnął. Mogę walić mocniej i większym młotkiem ale pytanie czy nie uszkodzę w ten sposób ramy. Jest co prawda "makrokeszowa" ale jednak aluminiowa i nie chciałbym rozwalić główki. Na nową mnie w tej chwili nie stać więc na razie rama musi zostać Ponadto - jakie kupić stery zamienne? Budżet jest bardzo niski (jakieś 50 zł na same stery, najlepiej mniej), rower był kupiony łaaadnych parę lat temu za zawrotną kwotę 800 zł ale chcę w niego włożyć te ~500 zł żeby nadawał się do jazdy po asfalcie/leśnych ścieżkach. To mało ale tyle mam i bardzo długo więcej mieć nie będę na ten cel a chcę mieć sprawny (i ładny ) rower. Za wszelką pomoc już teraz dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Masz luzy, bo sterówka wystaje ponad mostek. Częścią sterów znajdującą się tuż pod górną pokrywą powinien być ścięty pierścień. Wyjąłeś go zanim zabrałeś się za demontaż sterówki? Jeśli dobrze widzę, to stery 1"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wloczykij1 Napisano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2014 nie wyjąłem :/ Z tego co oglądałem na YT to po odkręceniu wspornika wszystko powinno gładko wyjść - tak nie jest. Nawet górnej pokrywy nie ruszyłem bo wszystko jest zbite i ani drgnie. Spróbuję odwrócić ramę do góry nogami i postukać w spód klapy - może odskoczy... ? Co do rozmiaru - walnąłem gafę bo nie zmierzyłem. W takim razie jutro zmierzę i podam wymiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wloczykij1 Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 rozmiar sterów - 1 1/8" (średnica rury sterowej - niecałe 29 mm) Próbowałem również nieśmiało stukać młotkiem w górną pokrywę ale ani drgnie. Jutro włożę w to trochę więcej siły a jak nie pójdzie to chyba sięgnę po środki dość niekonwencjonalne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Kapsel sterów jest na chama dokręcony i musisz najpierw jego się pozbyć. Najpierw wykręć śrubę kapsla, potem odkręć śruby mostka i popukaj od dołu gumowym młotkiem w mostek, żeby wybił kapsel. Możesz do tego popukać tym młotkiem od góry w koronę widelca. Po czyszczeniu albo wymianie sterów zaopatrz się w podkładkę 8 lub 10 mm pod kapsel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.