Mirooooooox Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Witam, Chciałbym zmodernizować mój rower. Jest to typ "rowr z komunii" - ma chyba już z 10 lat. Zawsze służył mi i nie miałem z nim problemu, ale ostatnio mam z nim problem, bo podczas ruszania ze świateł przy mocnym naciśnięciu pedału potrafi mi się łańcuch z zębatek ześlizgnąć (zębatka się przekręci, a łańcuch stoi w miejscu co jest bardzo niebezpieczne). Wiem, że łańcuch jest na pewno do wymiany ale zastanawiam się jeszcze nad przednią zębatką, a może i tylną. Proszę o info czy obie zębatki muszę wymienić, a jeśli tak to proszę o jakieś linki które części polecacie. [foto : http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=8473 ] Dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirooooooox Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam, przesyłam jeszcze kilka zdjęć : Proszę o pomoc. https://plus.google.com/photos/110596481937602363855/albums/6005020590481594545?banner=pwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Zmień status na publiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirooooooox Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Dzięki za sugestię. Upubliczniłem album. Pomoże ktoś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Z przodu tylko najwieksza tarcza - blat mógłby jeszcze być, reszta zużyta. Tył również do wymiany, więc czeka Cię całkowita wymiana napędu: korba, wolnobieg i łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirooooooox Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 No i o taką odpowiedź mi chodziło. Proszę jeszcze o: nie mogę odkręcić śruby z korbowodu. Jest to zwykła śruba z łbem, a wszędzie widzę filmiki i porady z imbusem. W moim przypadku muszę użyć zwykłego klucza oczkowego, ale żaden nie wchodzi aby móc go nasadzić na łeb śruby. Czy potrzebuję jakiegoś narzędzia które "najdzie" na łeb śruby i je "obejmie" i będzie się dało je odkręcić ? Czy powinienem mieć większą wiedzę jeśli chcę zmienić korbowód ? Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Przydałaby się jakaś cienkościenna nasadka. A z takich chałupniczych metod, szlifowałem kiedyś płaski klucz i też działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Klucz rurkowy powinien wejść, lub faktycznie cienka nasadka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirooooooox Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Klucz rurkowy powinien wejść, lub faktycznie cienka nasadka. Głupie pytanie, jaki to może być rozmiar klucza : 14-15 ? Drugie pytanie: wszędzie widzę w klepach mechanizmy korbowe z mocowaniem osi kwadratowym, czy ja też mam mocowanie kwadratowe ? Czy dopiero będę mógł zobaczyć mocowanie jak odkręcę korbowód ? Głupie pytanie, jaki to może być rozmiar klucza : 14-15 ? + dodatkowe pytanie, czy do odkręcenia korbowodu jest potrzebny taki sam rozmiar klucza co do odkręcenia wolnobiegu ? Z nim też mam problem Powoli zaczynam tracić nadzieję na samodzielną regenerację roweru. Dzięki za odp w dwóch powyższych postach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Nie dam sobie ręki obciąć, ale śruby korb z sześciokątnym łbem występowały chyba zarówno pod klucz 14 jak i 15mm. Tak więc miarka w dłoń. Natomiast nie spotkałem się nigdy z taką śrubą w przypadku suportu innego niż kwadrat. To tak w kontekście drugiego pytania. Do korby potrzebujesz w sumie trzech narzędzi - jednego do odkręcenia śrub, drugiego do zdjęcia ramion i trzeciego do demontażu suportu. Klucz do wolnobiegu ma zupełnie inne wymiary. Z narzędzi, które mogą przydać się w obu przypadkach co najwyżej piastę można odkręcić kluczem nr 1, jeśli jest mocowana nakrętkami, oczywiście o ile są w odpowiednim rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.