Skocz do zawartości

[do 2000zł] rower crossowy, miasto/okolice/las


rufjan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mamdylemat z wyborem roweru, większość moich tras to wątpliwej jakości asfalt, szuter i drogi leśne, wszytsko okolice Bolimowskiego Parku Krajobrazowego, mam 194 cm i ok 105kg, koło wolałbym większe, niż mniejsze, jazda w 80% rekreacyjna po wytyczonych trasach

interesuje mnie tylko i wyłącznie zakup NOWEGO roweru, kwota to MAX. 2000zł + - 10%, nie chcę dozbierać i kupować wyższej półki ;)
W tych widełkach udąło mi się znaleźć na razie:
Medano Vanity V.3 (1850zł), Unibike Crossfire i Viper gts (1650 i 1890zł), Staiger Daytona 28 (2100zł), Kross Seto 2013 (1699zł, sztywniak, zastanawiam się czy moze wstawic mu pozniej amortyzator, jedyny z tarczówkami w zestawie :P  ..i lekki! :D), i Kross evado 3.0 (1990zł), Cube ltd cls (1690zł, brak blokady amortyzatora)

 

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat, ew. inne propozycje są mile widziane.

 

Zależy mi głównie na możliwie niskiej wadze roweru, dobrej , rozwojowej ramie i w miarę ogarniętym amrotyzatorze, rower chcę sam ulepszac z czasem, mam fajne, lekkie koła i korbę na hollowtechu, które pewnie od razu zamontuję, więc na te elementy bym zwracał najmniejszą uwagę. Jest coś takiego jak DMC, ale nie zamierzam jezdzic w wielodniowe trasy a max 120km dziennie (dom-praca-dom)

i to rzadko, a największym bagażem aki zabiorę to bidon i kanapki :P

 

Hamulce raczej V-ki, bo chcę robić przy rowerze wszystko samemu, nie zamierzam też jeździć w niepogodę, tym bardziej ścigać się,  :P

Nie wiem czy chcę mtb29" ze względu na wagę średnio o 1-1,5 kilo większą w tym przedziale cenowym, ale moze coś ciekawego ktoś podsunie?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tarcz hydro zapominasz o regularnym podciąganiu linki i spadku sprawności hamulca wraz z powiększaniem się bicia koła. Generalnie na ten temat toczono na forum niejedną wojnę. Porównując - każdy hamulec obręczowy wysiada przy tarczach. Jedynie, gdzie tarcza hydrauliczna przegrywa to wyprawa, gdzie ryzyko poważnej awarii (a taka jest wyciek) należy zminimalizować do absolutnego minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli w tym przedziale cenowym jestem "skazany" na crossfire disc? naprawdę tyle się nasłuchałem o jakości M395, że mam wątpliwości... :D poza tym waga 15 kilogramów jest wręcz odstraszająca, w porównianiu z 13,1-13,6 kg innych modeli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli w tym przedziale cenowym jestem "skazany" na crossfire disc? naprawdę tyle się nasłuchałem o jakości M395, że mam wątpliwości... :D poza tym waga 15 kilogramów jest wręcz odstraszająca, w porównianiu z 13,1-13,6 kg innych modeli...

 

To kup, sprzedaj te M395 OEM na allegro i dokup Tektro Draco/SLX/Deore/co chcesz/na co masz $$$. Jaki problem ?

 

Co do wagi się nie wypowiem, bo po primo się nie znam, po secundo mnie to nie obchodzi, bo dołożę u siebie u-locka, butelkę z piciem, pompkę, jeszcze jakieś pierdoły i ta waga jest różna, a mi w niczym nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki ze nie mam $$$ i nie chce się w to bawić, bo chce jeździć, nie mam czasu na zabawy w allegro. Szukam na ta chwilę gotowego rozwiązania. Ten unibike raczej odpada ze względu na swoją wagę, dla mnie to jest istotny parametr. Jest cos jeszcze godnego uwagi w tych widelkach, a co pominelismy?

Viper gts jest u mnie w zyrardowie w rowerowym dostepny, taka cena "dla znajomego". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Okej, czyli w tym przedziale cenowym jestem "skazany" na crossfire disc?

 

Skazany - nie skazany. Przy jeździe z sakwami moja łączna masa czasami przekraczała wyraźnie 100kg. Żeby przy takiej masie V pracowało na akceptowalnym poziomie klocki muszą być dobrej jakości. Żeby taką masę zatrzymać trzeba bardzo wyraźnie nacisnąć na klamkę, co w jeździe miejskiej czy też terenowej jest dość "męczące" po dłuższej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niebezpieczne. Jeździec o masie 50-70 kg w sytuacji awaryjnej ciśnie klamkę po prostu mocno w sytuacji awaryjnej, a 'waga ciężka' (100kg) musi niemal równie mocno tą klamkę nacisnąć żeby w ogóle zauważalnie wytracić prędkość, ale w sytuacji kryzysowej nie da rady wytracić całej prędkości na małym dystansie w krótkim czasie.

 

Tylko hydraulika i to najlepiej jak wspomniałem - Tektro Draco/Shimano Deore albo lepsze - żeby nie było strzelających uszczelek, wycieków etc. jakie mają miejsce w najtańszych hydraulikach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...