Skocz do zawartości

[1000-1400] Cross lub MTB - damski, męski


artunek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Szukam 2 rowerów (wersja damska i wersja męska). Najtrudniejsza jest decyzja w wyborze, dlatego liczę że jakoś zostanę tutaj naprowadzony:)

Rower będzie głównie używany na weekendowe wycieczki (asfalt+ściężki leśne, względnie dróżki polne) więc pewnie skłaniałbym się ku wersji Crossowej. 

Pytanie w którą stronę iść Unibike Flash, czy może Lazaro Integral lub Kands Maestro. Macie jakieś propozycje? Czy są jeszcze gdzieś modele z 2013 roku może coś taniej się kupi. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@PjeseczeQ, przecież to wychodzi ponad 300 zł za napis na ramie. Nawet jeśli uwzględnić eBon, to rower (bez ewentualnego rabatu) wychodzi za ponad 1500 zł, a tyle to ja dałem za Kandsa z bajerami typu licznik, błotniki, porządne gripy itd.

 

@@artunek, bierz Kandsa Maestro albo Lazaro Integral V3. Jeśli chodzi o konkretny model i rocznik (2013 vs 2014) to spokojnie możecie wybierać te, które będą się Wam bardziej podobać. Różnice są pomijalnie małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gwarancję, to dają rok na ramę i dwa lata na osprzęt.

Jeśli zaś chodzi o wykonanie, to jest przyzwoicie. Można ponarzekać na jakość lakieru, bo łatwo go porysować. Fabryczne chwyty w modelu 2013 nadają się tylko do szybkiej zmiany, a i na siodełko sporo osób narzeka (choć ja już nie). I... chyba tyle. Wiadomo, że nie jest to rower z górnej półki, ale w przedziale do 1500 zł po prostu nie ma lepszego crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozszerzenie wiedzy. A jakbyśmy chcieli rozszerzyć o jakiś jeszcze model? Nie mówię o takim samym osprzęcie ale co warto byłoby wziąć pod uwagę? Coś z 2013 roku jeszcze może się znajdzie? A w kwestii lazaro / kands ramy 17 cali się znajdą? Jest jakaś różnica w modelach kands/lazaro 2013/2014 które lepiej brać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakbyśmy chcieli rozszerzyć o jakiś jeszcze model? Nie mówię o takim samym osprzęcie ale co warto byłoby wziąć pod uwagę?

Jest jedno kryterium, może nawet ważniejsze niż osprzęt i cena. I jest to wygoda. Jeśli rower polecany ze względu na dobry osprzęt Ci nie pasuje, to bierzesz taki, na którym czujesz się lepiej. No ale to już trzeba przymierzyć i samemu decydować. Unibike i np ten Author sprzed kilku postów mogą mieć lepszej jakości lub wygodniejsze elementy takie jak podpórki siodeł, same siodełka, gripy, koła czy opony. Sęk w tym, że czasem trudno w ogóle ustalić, jakie dokładnie komponenty są tam zastosowane (np Kellys wszystko branduje po swojemu), nie mówiąc o obiektywnym porównaniu i wyborze. Napęd jest łatwo porównywalny, bo większość producentów korzysta z podzespołów Shimano, które są czytelnie podzielone na klasy. No i nie zależą od indywidualnych preferencji.

 

 

A w kwestii lazaro / kands ramy 17 cali się znajdą? Jest jakaś różnica w modelach kands/lazaro 2013/2014 które lepiej brać?

Ramy się znajdą. Napisz, ile macie wzrostu, to ktoś Ci podpowie, w jaki rozmiar powinniście celować. Co do wyboru modelu już się wypowiedziałem całkiem serio. Jak mi nie wierzysz, to rozejrzyj się po forum. Przeczytasz tą samą radę jeszcze z 10 razy :P Największe różnice byłyby między Lazaro 2013 a Kands 2014, ale tego pierwszego już od dawna nie ma na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz dzięki za wskazówki, które powoli kształtują mój kierunek i mam nadzieję że cel zostanie wkrótce osiągniety, ale tak jak piszesz najważniejsza jest wygoda:) Swoją drogą całkiem ciekawie cenowo wyglądają MTB - Kellys Viper 40 z 2013, ale wracając do tematu  wzrost około 172-175 cm. Myślałem o ramie 17 19ka to max. chyba że się mylę :) Btw. jak długo użytkujesz Kandsa i co wymieniałeś już w nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przy tym wzroście na 19" nawet nie patrz. Ja mam 182 cm i rama 19" pasuje idealnie.

 

O MTB się nie wypowiem, bo za słabo się orientuję ;)

 

Mój pierwszy rok z Kandsem minie w połowie maja ;) Wymieniałem tylko to, co mi z jakichś powodów nie pasowało, czyli podpórkę (nie cierpię centralnych), chwyty (na ergonomiczne z rogami) no i dołożyłem sobie spinkę do łańcucha. Po kilkunastu kilometrach trzeba też było dokręcić korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@PjeseczeQ, przecież to wychodzi ponad 300 zł za napis na ramie. Nawet jeśli uwzględnić eBon, to rower (bez ewentualnego rabatu) wychodzi za ponad 1500 zł, a tyle to ja dałem za Kandsa z bajerami typu licznik, błotniki, porządne gripy itd.
 

 

No to gratuluję. Ja wolę mieć napis na ramie za którym stoi przedłużona gwarancja i serwis...  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedłużona gwarancja? Nooo... to byłby argument, gdyby nie dwa drobiazgi, wynikające pewnie z mojej niezbyt rozwiniętej wyobraźni. Primo: wydłużona o ile? Trzy/pięć lat na ramę? Czy jakoś bardziej przekonująco? Secundo: cross służy do jazdy po asfalcie i utwardzonych szlakach i nie potrafię sobie wyobrazić, co w takich warunkach mogłoby się przytrafić ramie i nadawać do naprawy (czy raczej wymiany) gwarancyjnej. Z osprzętem to samo, tylko bardziej - o ile wiem, to normalne zużycie naprawom gwarancyjnym nie podlega?

 

Nie neguję tego, że dla niektórych serwis i gwarancja są istotne. Dlatego podałem po prostu konkretne informacje, jak to wygląda w polecanych przeze mnie rowerach, żeby artunek mógł świadomie wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...