Skocz do zawartości

[Amortyzator] Jaki widelec do ramy Giant Reign 2008


Kawior

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zostałem dumnym posiadaczem owej ramki i teraz pojawia się zasadnicze pytanie. Jakiego sztućca wsadzić? Chciałbym utrzymać możliwość podjeżdżania wymagających podjazdów, równocześnie nie marnując potencjału jaki ta rama ujawnia poddając się działaniu grawitacji.

Jak napisałem w temacie skok w granicach 150-160mm, nie ukrywam że widelec z możliwością skrócenia byłby wręcz wskazany. Istotne też czy wybrać powietrze czy sprężynę czy może sprężynę z asystą, itd. itd..........

Póki co nie przymierzam się do zakupu z braku gotówki. Na Alledrogo już widziałem kuszące propozycje.

Chodzi mi głównie o wasze doświadczenia, opinie, sugestie apropos widelców lub jeżeli ktoś posiada to całego frameset'u (współpraca ramy z danym widelcem). Dodam tylko, że rama buja się na Fox Float RP2.

Jakieś swoje typy mam np.:

-Marzocchi Allmountain (właściwie cała rodzina)

-Marzocchi Z1 Sport ETA 2006 (dostępny ku..wa właśnie teraz kiedy nie mam pieniędzy :P)

-Marzocchi 55 (w zależności od wariantu)

-Fox'a bym chciał ale to już dosyć wysoki przedział cenowy

Pod uwagę biorę głównie widelce używane, ewentualnie nowe ale tylko w wypadku niskiej ceny.

Napisano

Mam Allmountaina 2sl z tst2 i atą. I jakoś zachwycony nie jestem. ATA to dla mnie porażka. Zeby zmniejszyć skok to trzeba obrócić pokrętło kilka-kilkanaście razy co mnie strasznie irytuje. W praktyce wygląda to tak, że 80% podjazdów nauczyłem się wyjeżdżać na 160mm skoku, a pozostałe 20% wyprowadzam bo i tak jestem szybciej na górze niż przy próbie skręcania. Znajomy ma ten widelec z Etą i to już zupełnie inna bajka. Jeden ruch wajchą i obniża skok.

Dodatkowo Ata (przynajmniej u mnie) często szwankuje. 3 komory powietrzne i uszczelki padają, jak muchy... Efekt taki, że widelec gorzej pracuje niż mój poprzedni bomber "mx pro eta" ze 100mm skoku :wallbash:

A ostatnio sama z siebie na zjazdach zaczęła skracać skok...

Tst2 póki co działa aczkolwiek szału nie ma. Blokady nie używam.

Zasadniczo widelec jest ok ale z Etą, a nie z Atą. Takie przynajmniej są moje odczucia.

 

Przez zimę z nim jeszcze powalczę ale planuję zakup jakiegoś Rock Shoxa (Revelation lub Lyrik).

Napisano

Domain w dostępnych wersjach miał 180mm skoku a to za dużo, co do Sektora to szczerze powiedziawszy sam jestem ciekaw tego widelca. Apropos 55 to słyszałem, że TST jest bardzo awaryjne ale czy to się tyczy każdego rocznika??

 

beardman - no właśnie jak Marcok to z ETĄ by mi najbardziej pasował. Co do Rock Shoxów to tylko Liryk przykuł moją uwagę (solidne golenie 35mm).

 

To jest to co mi pasuje:

http://allegro.pl/marzocchi-z1-sport-eta-150mm-20mm-i1822069984.html

Napisano

A Domain 318 u-turn? Do 800zł spokojnie znajdziesz używkę, skok regulowany 115-160, masz MC więc kompresje sobie regulujesz. Do tego też ma golenie 35mm co daję mega plus dla sztywności i wytrzymałości w porównaniu do standardowych 32mm.

Napisano

Tą Z1 to sam bym chętnie przygarnął ale póki co funduszy brak niestety ... :(

 

Nowe bombery (od 2011 roku) ponoć odzyskały wcześniejszą trwałość. Dla mnie bombery zawsze były wyznacznikiem amorów niezawodnych do katowania. Mimo ostatnich doświadczeń z atą nadal twierdzę, że są to dobre amory. TST miały jakąś wadę konstrukcyjną. Z tego co wiem to któryś o-ring puszczał olej. Szczegółów nie znam ale czytałem, że to naprawili.

Aczkolwiek chciałbym wypróbować coś innego. Chociażby dlatego, żeby mieć potem punkt odniesienia. Ja będę celował początkiem sezonu w coś takiego:

http://allegro.pl/nowy-amortyzator-rock-shox-sektor-u-turn110-150mm-i1810521730.html

http://allegro.pl/widelec-rock-shox-revelation-rl-maxle-lite-i1813119931.html

 

Lyrik też by mi siadł ale są niestety dość drogie. A używek jest mało. Revelation-y są bardzo chwalone za wytrzymałość mimo niskiej wagi. Sektor-y z kolei to chyba następca Revelation-a, więc pewno to to samo. Ale póki co opinii na necie jest mało bo to względnie nowy model.

Domain'y to już wyższa półka: większy skok, cięższe i masywniejsze do mocniejszego katowania. Nie wiem, jak u Ciebie ale dla mnie to już za dużo.

Napisano

Ja mam znowu mieszane odczucia do U-Turna. Już nie raz słyszałem, że się potrafi skracać samoistnie podczas jazdy. Poza tym U-Turn do ETY się nie równa. Oczywiście mówię o sprężynowym bo o Air U-Turn się nie mogę wypowiedzieć. Domain jak na mój gust to za ciężki kloc. Inną kwestią jest fakt jaki typ sprężyny w amorze będzie lepiej pasował charakterystyką ugięcia do Fox'a Float RP2.

A co byście powiedzieli o Fox'ach serii 36 ??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...