daropl Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam wszystkich! Kilka miesięcy temu kupiłem rower marki Giant. Jest to model Boulder. Na początku wszystko chodziło pięknie. Wszystkie przerzutki działały bezproblemowo itd. Niestety po pierwszych jazdach w deszczu, bądź po deszczu, gdy na dworze są kałuże zaczęło dziać się coś dziwnego. Jestem raczej początkującym rowerzystą, dlatego nie jestem w stanie dokładnie określić z czym to jest problem, ani skąd dokładnie dobiega. Problem jest taki, że przy większości biegów czasami zawsze, czasami rzadziej słyszę jakieś zgrzytanie. Przeskakuje przy tym minimalnie pedał. Tak mi się zdaję. Na moje amatorskie oko wygląda to na dostanie się piasku do miejsca gdzie obracają się pedały. Na biegach, które używam bardzo często, czyli 2 + 6 nie ma tego problemu. Jedzie się tak jak powinno. Chciałbym zaznaczyć, że rowerem na razie głównie pokonywałem bardzo małe odległości, po drodze rowerowej. Dwa razy byłem na większej trasie, ale to też głównie po asfalcie. Próbowałem wyczyścić łańcuch szczoteczką do zębów, a potem naoliwiłem go olejem, ale problem nie minął, tylko korbki się ubrudziły na czarno (błoto/kurz + olej). Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!
Lucas18 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Może powinieneś wszystko wyczyścić z zabrudzenia i nasmarować. A jak nie pomoże to zobacz może się przerzutki rozregulowały, albo łańcuch jest trochę za długi. Ja tak robię gdy mi coś z osprzętu nie pracuje tak jak powinno.
daropl Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 Tak jak napisałem. Wyczyściłem łańcuch i go nasmarowałem, ale to nic nie zmieniło. No chyba, że polać wężem, małym ciśnieniem wszystko związane z łańcuchem, wysuszyć i nasmarować. Tylko czy ja wiem, czy woda o małym ciśnieniu usunie te oleiste zabrudzenia?