Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Giant Terrago 3


andbeam

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Odchudzanie twojego roweru zacząłbym od kół. Za około 1200/1500zł można poskładać już coś w okolicach 1500g. Piasty Novatec, obręcze ZTR, szprychy revolution, alu nyple. Do tego zamontowałbym jakieś lekkie opony w okolicach 450-500g np. rocket ron, karma, coś z continental - jest tego naprawdę sporo. Stawiam, że na tej operacji straciłbyś ponad kilogram jak nie lepiej. W następnej kolejności wymieniłbym amortyzator na coś powietrznego. Masz hamulce vbrake w związku z tym wybór zawęża się albo do używanego starszego SID'a albo do Epicona. Ten pierwszy będzie na pewno lżejszy. Lub zostawić amortyzator w spokoju i wymienić hamulce na tarczowe. Zysku wagowego żadnego, ale za to odczujesz poprawę hamowania, a i w przyszłości będziesz mógł pomyśleć o lepszym amortyzatorze. Kolejne do wymiany to rurki: kokpit, sztyca ... Nie wiem jak twój napęd teraz się prezentuje w jakiej jest kondycji. Jeżeli jest już na wykończeniu, to on jest priorytetem i powinien zostać wymieniony jako pierwszy. Celuj w bardzo dobrą nie najdroższą grupę slx.

Z takich tanich a często rentownych zmian:

- dętki

- zaciski sztycy, kół na imbusy

- chwyty na piankowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Koła polecałbym raczej na szprychach sapim laser - mam do nich znacznie większe zaufanie niż do revo a wagowo niema takiej aż znowu takiej różnicy.

W znanym sklepie internetowym (jak chcesz podam ci linka na pw żeby nie było że robię reklamę) można kupić koła w takiej konfiguracji Novatec NT-A741/742/Sunringle Equalizer 21/Sapim Laser/ 1476gramów za 780zł i myślę ze taki zestaw spokojnie da radę. Sam śmigam na kołach 1560g. i nie czuje dużej potrzeby lżejszych. Za 1200zł można nabyć 1386gramowy zestaw na Novatec NT-A741/742/Notubes ZTR 355/Revo/Sapim. Do tego jak już inni mówili jakieś lżejsze opony, dętki i zaciski na imbus. Różnica w jeździe będzie ogromna i do zyskania od 1 do 2,5kg zależnie od tego ile waży twój obecny zestaw.

W giantach producent montuje zwykle bardzo kowadlaste sztyce, mostki, kierownice, siodełko też wygląda na ciężkie - smica, boplight to marki które powinny zwrócić twoją uwagę, tak aby było stosunkowo tanio i lekko. Myślę ze tu do urwania jakieś maksymalnie jakieś 0,35kg

Trochę więcej przeznaczyłbym na amorek bo przy zmianie na jakiegoś SID'a/Rebę/R7 poczujesz ogromną różnicę w pracy w stosunku do tego co masz. Myślę ze tu przytniesz mniej więcej 0,5 do 0,7kg ale na komforcie zyskasz baardzo.

Na wymianie korby może nie zyskasz jakoś strasznie wagowo, może z 200-300g ale za to jeśli przejdziesz z suportu na kwadrat na Hollowtech II/GXP poczujesz różnicę w sztywności co oczywiście przekłada się bezpośrednio na wydajność jazdy.

Sądzę że już same koła i amor nieco przekroczą twój zakładany budżet więc na tym bym się głównie skupił. Drobiazgi wymienisz sobie kiedyś po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak możesz to daj link do tego sklepu. Ale hamulce muszę wymienić przy zmianie amortyzatora na tarczowe bo niema tam mocowania pod v-braka. Co do kierownicy, sztycy i mostka wybrałem skłaniam się ku truvativ stylo. A jeżeli chodzi o przerzutki też zmieniać czy zostawić i dopiero jak zaczną się sypać to wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Truvativ stylo z tego co pamiętam to chyba trochę kowadlaste części, myślę ze rozsądne granica wagowa jeśli ma być lżej to 130g mostek, 130kiera, 220g sztyca - niezmiennie polecam boplight'a i pochodne. A koła masz na bikestacji.

Hamulca nie musisz wymieniać koniecznie, może znajdziesz starszą rebę lub starszy model sida, R7 też chyba jeszcze robią z piwotami albo do zeszłego roku były przynajmniej.

Pozdro

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Mavic crossride dają radę nawet przy 120kg ale lekkie to one nie są. Ogólnie za tą cenę ciężko znaleźć coś lepszego, jedyny ich mankament to bębenek który wymaga troski, ogólnie bywają lepsze rozwiązania.

Ja bym składał coś na piastach w stylu DT 370, może Xt? (najlepiej pod tarcze, będziesz miał rozwojowy komplet) coś sobie wybierz, na 32szprychy d-light , tył nawet na 36 jak chcesz być pewien że będzie sztywne a felga coś typu mavic x717 i jakieś mocniejsze nyple. Cenowo wyjdzie trochę więcej niż crossride ale sądzę że zestaw będzie na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

R7 MRD jest wyczynową wersją R7 - lżejszą, z innym tłumikiem kompresji- a co za tym idzie charakterystyka pracy wersji MRD jest nieco bardziej wyścigowa niż wersji PRO. Jeśli się nie ścigasz kup R7 PRO , a resztę dołóż do porządnych hamulców- ok. 800 pln wystarczy na nowe XT

http://www.bike-center.pl/index.php?p5843,shimano-deore-xt-br-m785-f03c-srebrne-hamulce-tarczowe-przod-i-tyl

 

Wracajac do amorków - wychodzi ,ze 160 gram kosztuje 400 pln- chyba nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O tych kołach z bikestacji wcześniej pisałem hehe szybko je znalazłeś niema co. Koła powinny dać radę ale przy tej wadze możesz być zmuszony co jakiś je centrować.

W tej cenie z amorków masz jeszcze czasami Sid'a, powinien być sztywniejszy bo ma golenie 32mm a nie 30mm jak R7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...