Skocz do zawartości

[Wolnobieg, Korba] - Stopień zużycia


dawid9999

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Mógłby ktoś ocenić stopień zużycia tych komponentów, nadają się jeszcze czy koniecznie do wymiany ?

 

Wolnobieg: (jakiś Shimanowski 7-rzędowy)

http://imageshack.us/photo/my-images/42/dsc00091jz.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/14/dsc00092gw.jpg/

 

Korba: (Truvativ Five-d)

http://imageshack.us/photo/my-images/809/dsc00093q.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc00094l.jpg/

 

Jak sprawdzić stan łańcucha domowym sposobem bez ściagania jego ? troche o tym czytałem ale mało zrozumiałem

 

Z góry dziękuje :)

Napisano

Strasznie ta korba jest brudna ale przynajmniej widać, że praktycznie nie korzystasz w niej z największego blatu. Środkowy blat mocno zjechany, wolnobieg nawet nie wygląda tragicznie ale najpierw bym to wszystko porządnie wyczyścił. :)

 

Co do łańcucha to można się bawić w zmierzenie wszystkich ogniw, pytanie tylko po co jak nowy kosztuje z 20 zł a i nowy wolnobieg nie jest drogi. ;)

Napisano

Wolnobieg widac ze jest w dobrym stanie powinna przyjac nowy lancuch ale w korbie nalezy sie juz wymiana srodkowej zębatki , masz to szczescie ze mozesz ja wymienic a nie tak jak w nie których korbach jak pujdzie jedna zebatka to cala korba do wymiany .

Napisano

Dokładnie to ci nie powiem bo niewiem, ale korba jest naprawdę wytrzymała ma już jakieś 6 lat, a poprzedni wolnobieg miał 5 lat teraz musze sprawdzić czy łańcuch jest zjechany bo na poprzednim wolnobiegu strasznie łańcuch skakał.

Ps: Próbowałem też przed zmianą wolnobiegu zetrzeć pilnikiem nieco te blaty od korby mam nadzieje że już nie bd skakał łańcuch

Napisano

A ja mam taki przykład: Unibike evo, jeździ nie cały rok, przejechane ok 1500 km i.. brak ząbka na piątym biegu. Szczegół: bardzo rzadko jeżdżę na tym trybie, na ogół używam 6 i 7, szczegół nr 2:czasami przeskakiwał mi łańcuch na tej 5-tce, bardzo epizodycznie,ale w serwisie coś podkręcili i w sumie jest ok, a właściwie było..Rowerek jako całość spisuje się dobrze,przerzutki pracują gładko i gdyby nie dokładniejszy przegląd to nawet nie zauważyłabym tej zmiany...

Ząbki najczęściej używane- też jakieś mniejsze od tych prawie nie używanych ( 4-1)To mnie dziwi negatywnie. Rower prawie nowy, nie z makrokeszu,ledwo rok użytkowania, systematycznego doglądania itp ,a tu braki w uzębieniu?!

Mam porównanie do starszego modelu tej marki,leciwego 11-letniego trekkinga uni,który pomykał 10 lat na jednej tarczy ,ani raz nie skoczył mu łańcuch, ani nie zawiodła przerzutka czy cokolwiek, czyszczony od święta i smarowany jakimś WD-40. Nowego tej samej firmy kupiłam ze wzgl. na chęć zmiany na inny typ, lżejszy i dlatego ,że dotąd byłam zadowolona z tej marki. Niestety obawiam się, że te nowe modele raczej nie dorównają żywotnością starszej generacji prócz tego ,że mają fajoskie dodatki..Coś jest na rzeczy. Można skwitować, co ja chcę od roweru za 1600 zł? A czemu rower za 800 zł.( uni trekking stalowy) jest sprawny nadal? Chyba nowsze i droższe winno być lepsze? Na szczęście młodziak jest na gwarancji.

Napisano

Też jestem tego zdania że pare lat wstecz produkowali dużo lepsze części niż teraz.

Poskładałem wszystko i jednak pojawił się problem mianowicie niewiem jak to nazwać pykanie ? trzaski ? z zębatek wolnobiegu, naszczęście nagrałem to i tak jest na każdym biegu podejrzewam 3 kwestie:

- nienasmarowany łańcuch ( w co wątpie )

- kaseta musi się dotrzeć na tym łańcuchu

- łańcuch nie pasuje do tej kasety poprostu się nie przyjął

next sprawa beskid pisał że najwiekszy blat nie jest zużyty a gdy przerzuciłem łańcuch na największy blat to łańcuch co mocniejsze nacisnięcie na pedał przeskakuje i niewiem czy to wina blatu czy łańcucha chodź bardziej stawiał bym na łańcuch ktory wyjąłem z jakiegoś roweru ktory leżął ale nie był on za długo jeżdżony. Na najmniejsze tarczy łańcuch w ogóle nie skacze ale za to na środkowej strasznie skacze i to na wszystkich biegach z tyłu zreszta wspomniał o tym też beskid że jest mocno zjechany odrazu mam pytanie czy ten blat musi być od tej samej firmy co korba tzn od tego samego modelu, czy bd pasować też z innych firm ? jak coś to prosiłbym o linki z allegro bo jakoś niemogłem znaleźć blatu od truvativa.

To by było na tyle :)

Nagranie

Napisano

dawid9999 tak myślałem, że ciężko to będzie współpracować zwłaszcza z jakimś przeszczepionym łańcuchem :whistling: Nie wiem jak u Ciebie jest z finansami ale nowy napęd pod 7rz. nie wyjdzie cię drogo (góra do 200-220 zł) a płynność jazdy będziesz miał zapewnioną. Blat musi być taki sam bo inne nie będą pasowały a szukanie i jego koszt moim skromnym zdaniem nie ma sensu zwłaszcza, że całkiem nowa i nie droga korba ALIVIO FC-M410 spokojnie Ci wystarczy i posłuży długo. Nie wiem tylko jakie masz mocowanie do suportu (domyślam się, że kwadrat) tej starej korby bo jeśli na kwadrat to nie będziesz musiał ewentualnie zmieniać suportu. A jeśli chciałbyś wymienić i suport to lepiej zakup Alivio na Octalink Alivio M410 OCTALINK.

Do tego koniecznie nowy niedrogi łańcuch HG40. Dla świętego spokoju wymienił bym też ten wolnobieg na nowy MF-TZ21 i masz całkiem nie śmigany nowy napęd :thumbsup: Wybór należy do Ciebie.

 

A w temacie dzisiejszej jakości Shimano nie będę się rozpisywał bo szkoda czasu a jeszcze bardziej zdrowia :laugh:

Napisano

No ale nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie czym spowodowane są te trzaski, pykanie ? możliwe że poprostu łańcuch nie pasuje do tego wolnobiegu ? jak się przyjrzałem z bliska to widać że te ogniwa są za długie i nie mieszczą się w tych zagłębieniach między zębami wolnobiegu. A jak jest z tym przyjęciem łańcucha do wolnobiegu powinny takie odgłosy dochodzić i ile to mniej więcej może trwać bo wczoraj troche pojeździłem na 7 biegu i coraz mniej to tak pyka, a na razie ciężko u mnie z finansami żeby coś wymieniać. Dodam jeszcze że kolega ma łańcuch od 6-rzędowego wolnobiegu a wolnobieg ma 7-rzędowy i nic mu tak nie pyka.

Pozdrawiam :)

Napisano

No ale nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie czym spowodowane są te trzaski, pykanie ? możliwe że poprostu łańcuch nie pasuje do tego wolnobiegu ?

 

Takie trzaski czy ślizganie się łańcucha to jest objaw jego zużycia. Kup nowy i jeśli nadal tak będzie się działo to konieczna stanie się wymiana tylnego wolnobiegu o może i nawet całej korby.

A jeśli jest sukcesywna poprawa na tym co masz teraz to powinno się wszystko z czasem ułożyć.

Napisano

No ok dzięki za pomoc :) Pojeżdże jeszcze troche na tym co mam i jeśli te stukanie, pykanie nie ustąpi to wymienie łańcuch i ten środkowy blat korby mam nadzieje że to pomoże bo wolnobieg nie jest aż tak w złym stanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...