ekogroszek Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 Witam! W sumie to nie wiem czy to wina amortyzatora. Ale po kolei: Kupiłem niedawno używany rower bergamont, z przodu amor RST 381 TL, piasta chyba joytech albo deore. Zrobiłem ze 200 km i nic się nie działo. Rower postał jakieś 2 tyg i dzisiaj przed wyjazdem nie wiem po co czepiłem się tych śrub na amorku. Odkręciłem i dokręciłem niby tak jak było, ale jak jadę to słychać dziwne pukanie, a raczej pykanie co jakieś 3-4 sek. Na początku myślałem że może coś z piastą ale później sobie przypomniałem o tych śrubach, także nie wiem. Czy może być tak że jeden jest sztywniej ustawiony od drugiego i coś takiego się dzieje?? Czy może to rzeczywiście coś z piastą?? Ogólnie to jestem zielony w te klocki. A i mam jeszcze pytanie, jak go usztywnić?? tzn + to twardszy czy miększy?... Proszę o pomoc.
Michal93 Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 To "pykanie" występuje niezależnie od prędkości co 3-4s?
ekogroszek Napisano 18 Czerwca 2011 Autor Napisano 18 Czerwca 2011 To pykanie nie ma związku z prędkością... Nie występuje też tak dosłownie cały czas, tzn. raz stuka co 3-4 sek, raz wcale... Pierwsze co mi przyszło na myśl to może że koło ma jakieś luzy ale niby nie ma... a jak piasta pada to jaki wydaje dźwięk?? No i w sumie tak pomyślałem że może coś z amorkiem bo kręciłem tymi śrubami. Jeszcze jedno może ważne: ostatnio przestawiłem siodełko i wydawało mi się że mam trochę większy nacisk na przednią oś, ale nic nie stukało jeszcze.
krzysztofsi81 Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 Sprawdz czy sruby imbusowe( na dole goleni dolnych przy hakach) sa dobrze dokrecone. Spotykalem sie ze sklepanymi sprezynami w tych kultowych RST, moze wystarczy korki regulacyjne podkrecic albo cos podlozyc na sprezyne i ebdzie ok? Widelec jest prosty jak budowa cepa. Rozbierz go na czynniki pierwsze i obadaj srubka po srubce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany