krzych0 Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Witam Otóż mam taki problem z formulami. Podczas dłuższego hamowania lub wielokrotnego wciskania na postoju klamka zapada się coraz bardziej, aż dochodzi do końca swojego skoku, podczas gdy tłoczki w zacisku są w położeniu początkowym (koło obraca się swobodnie). Podczas jazdy na szczęście jeszcze takiej sytuacji nie miałem ale w domu jest to bez problemu do osiągnięcia. Dodam że problem występuje zarówno w przednim jak i tylnym hamulcu. Jakieś pomysły co może być tego przyczyną i jak to naprawić?
Andrew Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Winne są zużyte tłoczki w klamkach. Tylko wymiana wchodzi w grę. Całkowity koszt naprawy - około 160zł.
krzych0 Napisano 20 Maja 2011 Autor Napisano 20 Maja 2011 Andrew, dzięki za odpowiedź. Wysłałem maila z zapytaniem do Gregorio. Zestaw FD40065-20 kosztuje 53 zł. Myślisz że jest to do zrobienia dla przeciętnej osoby z jako takimi zdolnościami manualnymi, czy konieczne jest oddanie do serwisu?
Sonix Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Wszystko zależy od Ciebie. Musisz jeszcze mieć zestaw do odpowietrzania i odpowiedni płyn.
Andrew Napisano 20 Maja 2011 Napisano 20 Maja 2011 Myślę, że poradzisz sobie z tym bez problemu. Potrzebujesz zestaw do odpowietrzania, torxa 10, torxa 8 lub imbus 2mm, zestaw naprawczy i delikatne ręce.
krzych0 Napisano 20 Maja 2011 Autor Napisano 20 Maja 2011 Zestaw do odpowietrzania własnej konstrukcji posiadam, więc z tym nie ma problemu. Teraz mam tylko dylemat co zrobić. Te Formule kupiłem używane z allegro ("w pełni sprawne") jako wymianę dotychczasowych Juicy 3. Obecnie mam oba komplety i zastanawiam się czy bawić się z tymi Oro czy wrócić do Avidów. Na pewno napiszę maila do sprzedawcy co on na to że sprzedał felerny sprzęt. Tak z ciekawości: co może być przyczyną zużycia tych tłoków? Zaraz po zakupie profilaktycznie rozebrałem zaciski i złożyłem na nowo. Pamiętam tylko, że płyn w układzie był strasznie brudny, chyba długo nie zmieniany, to mogłoby być przyczyną? BTW. Znalazłem dzisiaj to: http://thesurlybikemechanic.blogspot.com/2011/01/k2418-master-cylinder-piston.html Rzeczywiście nie wygląda na strasznie skomplikowane. Jeszcze raz, dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.