Skocz do zawartości

[motoryzacja] silnik gun engine


soliner

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wg. mnie, a motoryzacją interesuje się nie od dziś, w tym silniku zastosowano starą metodę tuningowania silników zwiększając stopień sprężania, a jeżeli chodzi o silniki benzynowe, mamy pewną granicę stopnia sprężania, która zależna jest od typów silników i ich parametrów, np. ilości cylindrów i ich ukł. Po przekroczeniu danej granicy, otrzymujemy samozapłon, który przy nie przystosowaniu silnika,a konkretnie komory spalania i jej elementów, może doprowadzić do bardzo silnej eksplozji mieszanki paliwowo powietrznej i spowodować zniszczenie elementów komory, ale też osprzętu silnika. Co prawda metoda GUN , może być rewelacyjna jeśli chodzi o spalanie i osiągi, jednak potrzeba dużo czasu, aby jednostka ta była na tyle nie zawodna i trwała, żeby wprowadzić ją do seryjnej produkcji. A jak już mówiłem zwiększając stopień sprężania, tym samym zmniejszamy żywotność silnika.

Może to być przełomowy silnik, ale nie wykorzystano jeszcze pełnej sprawności innych silników spalinowych, ówczesne osiągają ok. 40-50%, i przypomnę, że największą sprawność wśród silników spalinowych ma silnik wankla, zwany też rotacyjnym, osiąga on obecnie ponad 50% sprawności. Wg. mnie, do póki ludzkość nie wykorzysta pełnej sprawności silnika spalinowego, nie ma co liczyć na inne rodzaje silników, a wiemy że jeszczę parę lat i osiągniemy max sprawność silników elektrycznych, których sprawność obecnie osiąga ok. 80% .

Napisano

Elektryczny ma tak mała sprawność? Z tego co sie orientuje to elektryczne dochodzą do około 95% tam są naprawde niewielkie straty.

A wankel to jest rewelacja, nie wiedziałem że to aż taka sprawność ale sam fakt że to całkowicie inna zasada działania, wankel działa cuda. Choć niewiele firm inwestuje w ten silnik przez co jest okropnie paliwożerny.

Ta kanonierka z silnika suzuki to cos to nie do końca jest w porządku. Zmienił stopień sprężania, więc musiał zwiększyć wykorbienie wału, a gdzie ma tyle miejsca w przestrzeni korbowej? Piszą że silnik wzięli ze złomu a wygląda jak nówka ale mniejsza z tym.

Napisano

Jest tu pewne przekłamanie, ale żeby dowiedzieć się jak to naprawdę pracuje i w jaki sposób. Trzeba to poznać od trony praktycznej i najlepiej na żywca .

No właśnie stopień sprężania, przecież w nie których konstrukcjach wystarczy zwiększyć stopień o 1 i mamy już samozapłon, albo eksplozje w cylindrze, dzięki czemu możemy zobaczyć jak wygląda głowica w locie :icon_mrgreen:, oczywiście w rozrządzie OHC

 

Co do elektrycznego to może się trochę pomyliłem, ale uważam, że wcale się aż tak bardzo do samochodów nie nadaje, przeciętnych polaków mieszkających w blokach, nie będzie stać na ich utrzymanie, a tym bardziej ładowanie. Jest tu pewne przekłamanie, ale żeby dowiedzieć się jak to naprawdę pracuje i w jaki sposób. Trzeba to poznać od trony praktycznej i najlepiej na żywca .

No właśnie stopień sprężania, przecież w nie których konstrukcjach wystarczy zwiększyć stopień o 1 i mamy już samozapłon, albo eksplozje w cylindrze, dzięki czemu możemy zobaczyć jak wygląda głowica w locie :icon_mrgreen:, oczywiście w rozrządzie OHC.

W ogóle czemu oni piszą, że w silnikach spalinowych nie ma postępu, przecież cały czas się je udoskonala, nowe systemy wtrysków, ukł. wydechowe, moc w stosunku do pojemności, napędy ukł. korbowych. Postęp jest, ale trzeba zagłębić się w motoryzacji i mechanice. One są udoskonalane od powstania, po drugie w silniku wankla, mamy od 60 lat, nie wykorzystany, chociaż w połowie, jego ogromny potencjał.

Fakt spalanie i zużycie oleju, nas przeraża, ale gdzie znajdziemy silnik który z 1300 cm3 wypluwa 230KM i to z dwóch cylindrów, a mówiąc po prawnie z dwóch rotorów. Silnik ten świetnie współpracuje z nowymi ogniwami paliwowymi, na co dowodem są, stację wodorowe, w stanach i Japonii , gdzie już od 2 lat śmigają RX-8 na wodorze, i to bez wielkich ingerencji w pracę silnika. wszytko pracuje jak na Pb, ale ciszej :icon_mrgreen: no i ekologicznie. Wiele marek kupiło licencje na produkcje silnika, ale tylko Mazda go udoskonala, patrząc też na historię motoryzacji pierwszym autem Japońskim, które wygrało 24h wyścig Le Mans, była Mazda 787B z silnikiem wankla, spisywał sie on tak dobrze że nie było na niego mocnych, dlatego też zakazano jego używania. Albo Rx-7 FB3S z dakaru, również auto demon.

Jestem Wielkim, Naprawę Wielkim miłośnikiem tego silnika , i mam plany zawodowe, związane z tym silnikiem. :icon_cool:

Napisano

No właśnie, więc dlaczego piszą, że te silniki się nie rozwijają. Prawdą jest, że koncerny chcąc zaoszczędzić ulepszają przez wiele lat silniki, np. Fordwskie 1300 , czy 2.3 diesel , nawet w oplach jeździł , początkowo ok. 70 Km ostatnie 125 Km , ale to wciąż był ten sam silnik. Tylko z coraz to nowocześniejszym osprzętem. A produkowany przez ponad 20 lat, podobnie było z ich DOHCekami i jednostkami EFI .

Napisano

Z tego co udało mi sie wydedukować kanonierka ma "zapłon" gdy korbowód z tłokiem są pozycji pionowej, czy tu chodzi o górny martwy punkt albo zewnetrzne skrajne położenie? Czy tam nawet pisze że w poziomej pozycji

Nie mogę sobie wyobrazić jak to wogóle działa, a żadnego filmu czy chociażby dźwięku pracy nie ma

Napisano

No moja wyobraźnia, też głupieje, jak próbuje wyobrazić sobie zasadę działania silnika i pracę. Co do GMP , jeżeli zapłon jest w tym momencie to raczej ten silnik nie różni się niczym innym od obecnych, tylko ma większy stopień sprężania, rzekomo, ale i tu jest jakieś przekłamanie, ori konstrukcja nie jest w stanie wytrzymać tak wielkiego stopnia, po pierwszym samozapłonie rozwaliło by silnik, nawet przy minimalnej dawce, siła zapłonu, była by ogromna, tym bardziej, że jest w zamkniętej komorze.

Ten cały silnik to jakieś bagno, wg mnie, cały jego opis, jest cholernie nie jasny.

Napisano

Może i to będzie rewolucyjna jednostka, ale musi trochę lat upłynąć, polecam za to silniki w obiegu millera Miller engine , bardzo ciekawy silnik, spotykany w mercedesach i mazdzie milenii, w europie xedos 9 , jednak silniki milera montowali tylko do aut w USA, Kanadzie, Japonii i chyba w Australii. Proponowałbym zacząć rozważania o innych typach silników, np. wankla, w.w. miller itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...