Skocz do zawartości

[damper] rock shox monarch RT3


Kymakol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Proszę o krótkie wyjaśnienie specyfikacji i charakterystyki ustawień tego dampera.Jakie byłoby najlepsze dla kolarza o wadze ok.90kg, bo komora High Volume raczej dla tych lższejszych? Jaka jest różnica między low-high tune?Jak wygląda sprawa tulejek w przypadku RS?

http://www.sram.com/rockshox/products/monarch-rt3

 

I czy tuninig z Pusha jest naprawdę taki świetny jak piszą? Macie może jakieś doświadczenia?

http://www.pushindustries.com/2009/index.php?menu_id=97&type=products&title=<B><font color=red>NEW!</B></font color> RockShox Monarch RT3&product_id=75

 

Dzięki.

Napisano

nikt ci nie powie jak najlepiej ustawic damoer, bo to zalezy od tylu czynnikow, ze sam musisz do tego dojsc. Ja waze niewiele mniej a jezdze na ok 50 psi (sag 40-50%)

Napisano

low-mid-high tune jest to ustawienie fabryczne uwzględniające przełożenie ramy (ale trzeba brać też pod uwagę wagę rowerzysty i styl jazdy). Rama o większym przełożeniu potrzebuje więcej tłumienia.

blair7 40-50% sagu to za dużo. Jeśli przy mniejszym SAG'u Twój amortyzator nie działa tak jakbyś chciał to znaczy, że jego "tune" jest nieodpowiedni.

Napisano

low-mid-high tune jest to ustawienie fabryczne uwzględniające przełożenie ramy (ale trzeba brać też pod uwagę wagę rowerzysty i styl jazdy). Rama o większym przełożeniu potrzebuje więcej tłumienia.

blair7 40-50% sagu to za dużo. Jeśli przy mniejszym SAG'u Twój amortyzator nie działa tak jakbyś chciał to znaczy, że jego "tune" jest nieodpowiedni.

Nie jest to za duzo do mojego stylu jazdy, a ten amor musi jeszcze wytrzymac do przyszlego roku. Bo jednak powietrzne amory to zamulacze. W drugim rowerze mam fox'a vanilke i nie ma porownania.

Napisano

Heh blair czyli zupelnie inaczej niz u mnie,sprazyna to zamulacz ,ktory nie zbiera malutkich nierownosci..Fakt w ciezszym terenie jak pamietam wrazenie bylo lepsze,ladna linearnosc i "niekonczacy" sie skok,ale ilez teraz jezdze w ciezkim.Mimochodem dodam,ze bardzo interesuje mnie Monarch Plus R badz RC3.

Napisano

blair7 efekt zamulenia to zbyt silne tłumienie kompresji. Amortyzatory, które używają dużo tłumienia wymuszają bardziej miękką sprężynę (i tu nie ma znaczenia czy to jest powietrze czy stalowa sprężyna) ale 40-50% to za dużo do każdego stylu jazdy. Do DH gdzie daje się najwięcej SAG jest to wartość 33-40%.

 

Po to jest "tune" aby dobrać odpowiednie tłumienie do sprężyny.

Napisano

Wracając do właściwego tematu...to jakie są właśnie przełożenia dla low, a jakie dla high? I jaki bylby wskazany dla mnie, znając dwie stałe - moją wagę i model ramy (Giant Trance X3 2010), a styl jazdy określając jako bez szaleństw, wielkich skoków, ale stawiając na wygodę i wybieranie przy szybkich prędkościach. Tak łopatologiczne wyjaśnić te ustawienia i kwestię większej komory, bez szczegółów z sagiem i własnych preferencjach jezdnych, bo to sam z wiem z racji uzywania fulla.

Napisano

blair7 efekt zamulenia to zbyt silne tłumienie kompresji. Amortyzatory, które używają dużo tłumienia wymuszają bardziej miękką sprężynę (i tu nie ma znaczenia czy to jest powietrze czy stalowa sprężyna) ale 40-50% to za dużo do każdego stylu jazdy. Do DH gdzie daje się najwięcej SAG jest to wartość 33-40%.

 

Po to jest "tune" aby dobrać odpowiednie tłumienie do sprężyny.

 

Daje sie....nastepny teoretyk, pewnie nie miales nigdy stycznosci z fullami, tylko czytasz na forum. SAG w moim damperze jest wynikowa 2 lat jego uzywania. Druga sprawa to moj damper to RS MC 3.1 z 2006 roku.

 

Co do nie wybierania malych nierownosci, to wg mnie miales zbyt twarda sprezyne.

Napisano

Wracając do właściwego tematu...to jakie są właśnie przełożenia dla low, a jakie dla high? I jaki bylby wskazany dla mnie, znając dwie stałe - moją wagę i model ramy (Giant Trance X3 2010), a styl jazdy określając jako bez szaleństw, wielkich skoków, ale stawiając na wygodę i wybieranie przy szybkich prędkościach. Tak łopatologiczne wyjaśnić te ustawienia i kwestię większej komory, bez szczegółów z sagiem i własnych preferencjach jezdnych, bo to sam z wiem z racji uzywania fulla.

Przeanalizuje tabele, która jest dostępna na stronie bike-components.de (sklep) Jakie jest przełozenie w ramie powienieneś miec napisane u producenta bądź w materiałach prasowych dotyczących tego roweru. Większa komora to więcej powietrza czyli nabijasz mniejsze ciśnienie.

Napisano

Daje sie....nastepny teoretyk, pewnie nie miales nigdy stycznosci z fullami, tylko czytasz na forum. SAG w moim damperze jest wynikowa 2 lat jego uzywania. Druga sprawa to moj damper to RS MC 3.1 z 2006 roku.

 

Co do nie wybierania malych nierownosci, to wg mnie miales zbyt twarda sprezyne.

Teoretyk to mam nadzieje bylo do Darexa.

Tak z zyczliwosci dodam,ze uzywam fulla dopiero 300% dluzej niz Ty.Co do twardosci sprezyn mialem ramke gdzie przez ulozenie dampera moglem ulozyc 3 dlugosci skoku i 9 mozliwosci uzyskania roznej pracy.Nie neguje Twojej postawy tylko pisze o mich wrazeniach.korzystalem z 2 ramek kolego ,ktorzy bardziej jezdza w dol.fakt przyznaje z bolem ,ze to kilkusetmetrowe przejazdzki,ale na tych dystansach,zarowno ja jak i moi koledzy stwierdzili,ze male pierdy lepiej zbiera moj zestaw niz ich i tak to widze.Jesli natomisat abstrachujac od tylnej zawiech poruwnam przednie amory,to mialem caly komnplet w RSie sprezyn -zolta,czerwona,niebieska,czarna i na zadnej z nich nie uzyskalem dobrej dla mnie pracy,oprocz liniowosci .Nic wiecej,brak czulosci na najmniejsze i male przeszkody,dopiero srednie i duze tu bylo fajnie.

Napisano

Daje sie....nastepny teoretyk, pewnie nie miales nigdy stycznosci z fullami, tylko czytasz na forum. SAG w moim damperze jest wynikowa 2 lat jego uzywania. Druga sprawa to moj damper to RS MC 3.1 z 2006 roku.

 

Co do nie wybierania malych nierownosci, to wg mnie miales zbyt twarda sprezyne.

 

blair7 Jeśli interesuje Cię jakie jest moje doświadczenie z fullami to proszę bardzo:

 

-Banshee Scream + Marzocchi Supermonster damper: 5th element coil 38957489.th.jpg

-Giant DH-Team + Dorado/888 damper: Swinger 6 way coil rigvt5.th.jpggiantdhgm5.th.jpg

-Specialized Demo + Boxxer Team damper: DHX 5.0 demoodn6.th.jpg

-Intense Tracer + Marzocchi Z1 CR dampery: vanilla R, cane creek AD10 intense1tj2.th.jpg

-Trek Session 77 + Manitou Sherman damper: manitou swinger 4 way coil318784782pe2.th.jpg

-Giant VT + Fox Vanilla 32 dampery: swinger 4 way air, fox rp3, fox rp23, cane creek double barrel ohlins1.th.jpg giantvt1vq5.th.jpg

 

do tego kiedyś miałem przed tymi wszystkimi fullami Dragstar + Marzocchi Junior T/Super T 03 profilbc0.th.jpg

 

oraz kilka rowerów do xc.

 

Rozumiem, że TF Tuned też nazwiesz teoretykami forumowymi

 

http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx

 

These are 'ball park' figures as recognised sag for XC = 20-30%, Trail/Freeride = 25-35% & DH 30-40%. You therefore have to alter the recommended spring figure according to your style of riding.

 

Mam nadzieję, że jeśli kogoś nazywasz forumowym teoretykiem to sam możesz pochwalić się większym doświadczeniem z fullami.

 

To że masz RS MC 3.1 2006 nie ma żadnego znaczenia. To że masz 50% SAGu to wina dampera, nie Twoja.

Napisano

Troche konkretów i dodatkowych pytań w takim razie:

 

1. komora High Volume odpada,bo nie jej w takiej długości, która pasowałaby do tego Gianta

2. jak zmierzyć leverage ratio dla mojej ramy? jak dokładnie przetłumaczyć to na polski?stosunek czego do czego?no i ciągle którą opcję wybrać-mid?

3. czy można założyć że ten RS jest konkurentem dla Foxa RP23?przerośnie mistrza czy niekoniecznie?

4. jak wygląda serwis RSa i ile kosztuje?

 

Proszę o odpowiedzi w tym temacie a nie przepychanki i przechwalnki osobiste.

Napisano

laverage ratio to po polsku przełożenie = skok ramy/przez skok dampera (należy wziać poprawkę że nie jest to wartość stała w całym zakresie skoku a jedynie uśredniona ale dla naszych potrzeb wystarczy)

Trzeba wiedzieć jaki zakres przyjął sobie RS. Ale są jeszcze dwa czynniki istotnie wpływające na wybór "tune" - Twoja waga i styl jazdy. Komora HV i tak nie jest dla Ciebie, za dużo ważysz a Maestro z tego co pamiętam jest dosyć liniowe ale ręki sobie uciąć nie dam.

 

Moim zdaniem powinieneś celować w medium lub high.

 

Czy to będzie RS czy RP23 jeśli będzie odpowiednio ustawiony przez "tune" będzie dobry. Na tym to wszystko polega, PUSH Industries robi właśnie "tune" pod przełożenie ramy, styl jazdy i wagę rowerzysty tylko, że na własnym tłoku plus kilka innych rzeczy.

Napisano

Cięzko wykonać kilka telefonów oraz napisać parę mejli celem rozpoznania terenu a potem zapytać o konkretny serwis?

 

Z istoty forum jest wlaśnie po to, zeby się czegoś dowiedzieć i podpytac tych którzy ta tajemna wiedze juz posiedli, wykonując tych kilka telefonow i mejli wczesniej...więc bez takich bezsensownych wrzutów, a jak juz musisz pisać i nabijac licznik to merytorycznie bardziej.

Napisano

Teoretyk to mam nadzieje bylo do Darexa.

Tak z zyczliwosci dodam,ze uzywam fulla dopiero 300% dluzej niz Ty.Co do twardosci sprezyn mialem ramke gdzie przez ulozenie dampera moglem ulozyc 3 dlugosci skoku i 9 mozliwosci uzyskania roznej pracy.Nie neguje Twojej postawy tylko pisze o mich wrazeniach.korzystalem z 2 ramek kolego ,ktorzy bardziej jezdza w dol.fakt przyznaje z bolem ,ze to kilkusetmetrowe przejazdzki,ale na tych dystansach,zarowno ja jak i moi koledzy stwierdzili,ze male pierdy lepiej zbiera moj zestaw niz ich i tak to widze.Jesli natomisat abstrachujac od tylnej zawiech poruwnam przednie amory,to mialem caly komnplet w RSie sprezyn -zolta,czerwona,niebieska,czarna i na zadnej z nich nie uzyskalem dobrej dla mnie pracy,oprocz liniowosci .Nic wiecej,brak czulosci na najmniejsze i male przeszkody,dopiero srednie i duze tu bylo fajnie.

 

 

ja sie nie chwale......ja jezdze.....

 

nie jestem kolekcjonerem, a zdjec rowerkow jest cala masa na sieci... Co do 2 lat - tyle uzywam MC w jednym z rowerow, a nie ze takie jest moje doswiadczenie z fullami.

Napisano

Jakos zgubilem watek co ma tekst z kolekcjonowaniem..To,ze jezdzisz.No jak kazdy,mieszkam w sercu Beskidow i po nich jezdze od 1993-to stwierdzenie faktu nie chwalenie sie.

Co do Kymakola-jesli kupisz nowy damper to jesli nie dostaje mocno w tylek to do 3 lat pociagniesz bez wymiany oleju w tlumiku.Serwis jest stosunkowo prosty jesli posiadasz jakies doswiadczenie i masz jakis zakres narzedzi.

Napisano

Panowie, jako moderator uprzejmie proszę, żebyście pisali na temat. Długości Waszych... staży to możecie sobie na PW porównywać. A jeśli ma to być użyte jako konkretny argument w dyskusji to niech będzie z kulturą i bez osobistych wycieczek.

Napisano

Z istoty forum jest wlaśnie po to, zeby się czegoś dowiedzieć i podpytac tych którzy ta tajemna wiedze juz posiedli, wykonując tych kilka telefonow i mejli wczesniej...więc bez takich bezsensownych wrzutów, a jak juz musisz pisać i nabijac licznik to merytorycznie bardziej.

Ta, bo forum to jest darmowe google, które ma święty obowiązek odpowiadać na banalne pytania które wymagają minimum wysiłku żeby na nie odpowiedzieć. Przestań przesiadywać bezprodukcyjnie przed kompem tylko podzwoń po okolicy a następnie napisz:

 

 

"Ustaliłem, iż serwisy a, b, c podejmą się zrobienia serwisu w takim a takim zakresie. Cenią się nastęująco...... Czy ktoś korzystał z ich usług i jak to porównać finansowo do innych serwisów? Może warto gdzieś odesłać widelec/damper? Będę wdzięczny za wskazówki :)"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...