Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Rock Shox Tora SL Lockout


Rehki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem poczatkujacym rowerzysta (tzn wczesniej jezdzilem, ale jakos specjalnie sie nie interesowalem tym... ) ostatnio zakupilem rower Mbike Renegade 0.6 wraz z amortyzatorem Rock Shox.

I wlasnie odnosnie tego amortyzatora mam pytania:

1. Czy da sie zwiekszyc skok? Na jakiejs stronie widzialem w opisie: "Skok: 80mm/100mm" czy cos podbnego. Poki co 80mm i wydaje mi sie ze 100mm bylby lepszy.

1. Czy da sie go usztywnic? Moim zdaniem jest troche za miekki, wsiadajac na rower amortyzator wgniata sie jakies 30-40mm, jesli przelacze na "lockout" amorek chowa sie na jakies 20mm. Wiec to troche duzo jak na same siedzenie na rowerze (tak mi sie przynajmenij wydaje).

 

Nie wiem czy to sie przyda ale waze 76kg przy 180cm wzrostu :D

 

Przypominam ze jestem totalnym laikiem i jesli pytania wydadza sie Wam glupie to poinformujcie mnie o tym w lagodny sposob :D

 

 

Pozdrawiam :)

Napisano

1. Nie da się zwiększyć skoku. Ale to w każdym tak jest.

2. Możesz ustawić. Widziałem filmik na youtubie jak to zrobić. Musisz odkręcić (chyba lewa goleń) śrubę, zdjąć pokrywkę i tam będzie takie pokrętło. Sprawdź też kolor sprężyn i to na jaką wagę są przystosowane. Na oficjalnej stronie rox shoxa to znajdziesz.

Napisano

Z tego co się orientuję to da się zwiększyć skok. Ta wersja może mieć 80/100/130. Jest to do ustawienia w serwisie przez wstawienie odpowiedniej podkładki dystansowej. Co do twardości to albo wstępne naprężenie albo twardsza sprężyna.

Napisano

To teraz mozecie mi powiedziec ile taka usuga zwiekszenia skoku kosztuje w serwisie?

 

a tego filmiku na yt niestey znalesc nie potrafie ;/

Napisano

taa, tylko w 0.6 Tora jest powietrzna :D

samemu nie ustawisz ciśnienia, do tego jest potrzebna pompka z gwintem (proszę mnie poprawić, jeśli się mylę); podjedź do serwisu, powinni Ci za darmo dopompować amora do ok 160 psi (fabrycznie ok 100) - wersja szybka, jak chcesz się pobawić ustawieniami, to kup pompkę i jazda do lasu testować :D

Tory nie da się całkowicie zablokować, przy włączonej blokadzie pracuje mniej więcej tak jak 5-letni RST Gila T5, czyszczony raz :]

Napisano

Regulacja skoku odbywa się poprzez podkładki ALL TRAVEL. Wejdz na strone RS czyli sram.com/en/rockshox i sprawdz specyfikację Twojego modelu. Ciśnienia zmieniasz dedykowaną pompka do amortyzatorów np Pompka do amorotyzatorów Pobierz manuala ze strony to będziesz ogarniał podstawowe ustawienia. Potem taktyką prób i błędów dojdziesz do tego co Ci pasuje najbardziej.

Napisano

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, dzisiaj spakowalem rowerek do samochodu i pojechalem do serwisu ;)

Okazalo sie ze bylo jakies 60 psi, teraz jest ~120psi i wszystko chodzi jak nalezy :) + skok 100mm :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

CO do zmiany skoku to jest to raczej mało prawdopodobne. Musiałbyś wymienić bebechy. Można za to dotoczyć tuleję, która wysunie golenie o kilka cm, ale to nie zwiększy skoku tylko podniesie kokpit i zmieni geometrię. Sam myślałem jak Swoją Torę przerobić z 100 na 120/130 i bez wymiany sprężyny i prowadnicy się nie da. Co do obniżenia to już jest prościej, ale po co obniżać??

Napisano

@Kawior  wielce obniża się po to żeby uzyskać odpowiednią geometrię do danej ramy bądź ograniczyć skok kiedy nie ma potrzeby posiadania np 100mm. Pisałem o tym i powtórze jeszcze raz: jeżeli widelec jest wyposażony w regulację All Travel to skok zmienia się przekładając podkładki wewnątrz a nie wymieniając bebechy. Wszelkie domowe zmiany skoku widelca w kierunku in plus wiążą się ze wzrostem wiotkości bo lagi są wysunięte bardziej niż planował producent.

 

RS wypuścił opór wersji każdego wideleca więc teraz trzeba sprawdzić czy ta Tora ma regulacją all travel czy nie.

Napisano

Jeżeli chodzi o Torę to "wystarczy" wymienić sprężynę, korek i prowadnicę (czyli bebechy) na U-Turna albo Solo Air i wtedy możesz zwiększyć skok bez specjalnego zwiotczania. Dlaczego, a no dlatego że wszystkie wersje, a przynajmniej tak jak moja z 2006 wyjściowo mają te same parametry, długości i rozmiary. Długość prowadnicy tłumika pasuję do wersji ze skokiem 100-130mm. Różnią się tym co mają w goleniach (typ i długość sprężyny, Motion Control, TurnKey). Natomiast jeżeli chodzi o obniżanie, rozumiem o co Ci chodzi ale ja lubię dużo skoku :) (to, że mam 100mm to kwestia finansów) All Travel było i jest stosowane w wersjach Solo Air (czyli ze sprężyną powietrzną). Wersje SL czytaj super light nie muszą być powietrzne, jak sam wiesz chodzi o aluminiową sterówkę. Do widelców ze zwykłą sprężyną dodają jakieś podkładki do zmniejszenia skoku lub są one dostępne w serwisach, ale nie wiem czy to to samo.

Napisano

Do widelców ze zwykłą sprężyną dodają jakieś podkładki do zmniejszenia skoku lub są one dostępne w serwisach, ale nie wiem czy to to samo.

 

Jedyne podkładki jakie ja kojarze do RS to wlasnie system All travel i nie przypominam sobie innego autoryzowanego systemu zmiany skoku. Gdybym miał się bawić w zmianę bebchów to wolałbym dozbierać na widelec w konkretnej specyfikacji bo zawsze jest tak, ze jak sie chce kupić jakieś części to ciągle ich nie ma :|

Napisano

Te podkładki służą do zmniejszania skoku. W All Travel skok można zmniejszyć lub zwiększyć, wyjściowo widelce z Solo Air miały 100 mm, a dzięki podkładkom można było uzyskać 80/100/130 mm. Obecnie w wersji sprężynowej (pomijając U-Turna) stosują skok 120 mm lub 100 mm, a dzięki podkładkom możesz go zmniejszyć do 100 mm lub 80 mm.

Napisano

Tak wygląda ta podkładka( biała tulejka na środku ) Jak chce się zwiększyć skok to trzeba odciąć odpowiednią ilość, ta jest chyba z 80mm na 100mm przycięta.

DSC02898.JPG

Napisano

@ Kawior Dzięki, za "wytłumaczenie" systemu o któym sam pisałem oraz zwrócenie uwagi, że stosując domowe patenty można zmniejszyć skok. Nie żebym miał to u siebie na stronie w manualach ani nie pisał o tym wczesniej w tym temacie  :whistling:

 

@MM85 jesteś pewien, że je się przycina? jeżeli tak jest to rozwiązanie bez sensu bo nieodwracalne IMO.  BTW: da się to kupić w PL jako część zamienną?

Napisano

@MM85 jesteś pewien, że je się przycina? jeżeli tak jest to rozwiązanie bez sensu bo nieodwracalne IMO.  BTW: da się to kupić w PL jako część zamienną?

 

Jestem pewien, bo miałem torę 80mm a teraz po przycięciu jest 100mm. Moim zdaniem jest to zabieg odwracalny, zostawiłem sobie uciętą część, i jak mi się odwidzi jazda na 100mm to sobie te dwie części z kleje :whistling:

W serwis na pewno wymieniają tulejke na mniejszą, ale gdzie taką tulejkę wziąć i po co przepłacać.

Napisano

@ Kawior Dzięki, za "wytłumaczenie" systemu o któym sam pisałem oraz zwrócenie uwagi, że stosując domowe patenty można zmniejszyć skok. Nie żebym miał to u siebie na stronie w manualach ani nie pisał o tym wczesniej w tym temacie  :D

 

Nie wiem czyś widział kiedykolwiek rozłożoną Torę. Ja widziałem bo serwisuję sam, a na dodatek robię w serwisie. Link do instrukcji serwisowej:

 

http://www.sram.com/_media/techdocs/95-4310-745-000%202006%20Tora%20Service%20Guide.pdf

 

Zapewne znasz angielski więc sobie doczytaj stronkę z opisem i rysunkiem. A co do pisania o zmniejszaniu skoku to się pomyliłeś, pisałem o zwiększaniu (przeczytaj posta dwa razy potem pisz) :thumbsup:

 

Poza tym zaczyna się robić off topic więc powinniśmy już dać spokój.

Napisano

Rozbierałem nie jeden widelec RS'a po 2005 roku i pisałem dokładnie o tym co jest pokazane na zdjęciach czyli o systemie All travel, gdzie przekładając podkładki w odpowiedniej kolejności zmienia się wartość skoku widelca w zakresie 80/130. Kończąc wątek off topu to odniosłem wrażenie, że niedoczytałeś do końca moje wypowiedzi i stąd jest nasza rozbieżnia opinia w temacie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...