Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Rock Shox Tora SL Lockout

Rehki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem poczatkujacym rowerzysta (tzn wczesniej jezdzilem, ale jakos specjalnie sie nie interesowalem tym... ) ostatnio zakupilem rower Mbike Renegade 0.6 wraz z amortyzatorem Rock Shox.

I wlasnie odnosnie tego amortyzatora mam pytania:

1. Czy da sie zwiekszyc skok? Na jakiejs stronie widzialem w opisie: "Skok: 80mm/100mm" czy cos podbnego. Poki co 80mm i wydaje mi sie ze 100mm bylby lepszy.

1. Czy da sie go usztywnic? Moim zdaniem jest troche za miekki, wsiadajac na rower amortyzator wgniata sie jakies 30-40mm, jesli przelacze na "lockout" amorek chowa sie na jakies 20mm. Wiec to troche duzo jak na same siedzenie na rowerze (tak mi sie przynajmenij wydaje).

Nie wiem czy to sie przyda ale waze 76kg przy 180cm wzrostu :D

Przypominam ze jestem totalnym laikiem i jesli pytania wydadza sie Wam glupie to poinformujcie mnie o tym w lagodny sposob :D

Pozdrawiam :)

Napisano

1. Nie da się zwiększyć skoku. Ale to w każdym tak jest.

2. Możesz ustawić. Widziałem filmik na youtubie jak to zrobić. Musisz odkręcić (chyba lewa goleń) śrubę, zdjąć pokrywkę i tam będzie takie pokrętło. Sprawdź też kolor sprężyn i to na jaką wagę są przystosowane. Na oficjalnej stronie rox shoxa to znajdziesz.

Napisano

Z tego co się orientuję to da się zwiększyć skok. Ta wersja może mieć 80/100/130. Jest to do ustawienia w serwisie przez wstawienie odpowiedniej podkładki dystansowej. Co do twardości to albo wstępne naprężenie albo twardsza sprężyna.

Napisano

To teraz mozecie mi powiedziec ile taka usuga zwiekszenia skoku kosztuje w serwisie?

a tego filmiku na yt niestey znalesc nie potrafie ;/

Napisano

taa, tylko w 0.6 Tora jest powietrzna :D