Skocz do zawartości

[amortyzator] OEMowy powietrzny Suntour


DaKKi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jako, że mój SR Suntour powietrzny montowany w Meridzie Mission z roku 2004 (Low Ratio Suspension) nie chodził zbyt dobrze, a od nowości nikt go nie serwisował (dobre 5 lat) postanowiłem zrobić mu mały serwis, a właściwie wymienić w nim olej.

Po rozebraniu amortyzator wygląda tak:

 

1005176g.jpg

 

1005177.jpg

 

I kompletnie nie wiem jak mam się do wymiany oleju zabrać. Z tego co wnioskuje amor nie ma otwartej kąpieli olejowej (bo przecież olej by chyba nie wyparował:)), a zamknięty kartridż będący tłumikiem.

Chciałem spróbować go w jakiś sposób rozebrać, jednak przestraszyła mnie naklejka ostrzegająca o wysoko sprężonym azocie.

Czy w ogóle możliwa jest wymiana oleju w tym amorku ?

Jeżeli tak to jak to zrobić ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Mod Team
Napisano

Amorek wygląda jak Axon z roczników 2004-2005. W tym amorku , jak sam zauważyłeś, nie ma kąpieli olejowej,układem tłumiącym jest nierozbieralny tłumik gazowo- olejowy ( to co trzymasz w ręku- zasada działa podobna do siłowników gazowych stosowanych np. przy klapach bagażnika w samochodach kombi).Układ amortyzujący znajduje się w lewej goleni ( górne zdjęcie , element oparty o koło). Tutaj możesz wlać ok. 10 ml oleju ( przekładniowy 80 W) i , jeśli mnie pamięć nie myli, wyjąć sprężynę i ją nasmarować. Oprócz tego powinieneś nałożyć smar do uszczelek kurzowych ( od wewnątrz - smar to np ŁT, ewentualnie Rock Shox Juddy Butter ale IMO szkoda kasy).

I niestety to wszystko. Faktem jest ,że dobry smar w uszczelkach kurzowych powinien poprawić pracę amorka.

Ewentualnie , w przypływie chęci, możesz z filcu wyciąć pierścienie , które wejdą w uszczelki kurzowe ( wkładasz je zamiast smaru) , nasączasz je olejem i masz układ podobny do stosowanego w obecnych Epiconach lub Manitou. Jest z tym trochę zabawy- średnica zewnętrzna pierścienia musi być taka, aby weszły w uszczelki, średnica wewnętrzna musi być minimalnie większa od średnicy zewnętrznej goleni górnych.

Summa summarum- Epicony powietrzne z tych lat były nieco tępe z urzędu- sprężynowe pracowały znacznie lepiej.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Mam pod ręką tylko Motorex'a 7,5W, więc zaaplikuje mu trochę tego do lewej goleni jak napisałeś.

I tak z tego amorka SIDa raczej nie zrobię :P

 

Pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...