IceMan007 Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 Cześć. Mam zamiar złozyc rower do lekkiego fr tak zeby posmigac z kumplami po lesie, troche poskakac. Mam zamiar założyw łasnie ten amortyzator czy nada sie do tego typu jazdy?? Czy dobrze wybiera nierownosci przy większych prędkosciach?
Miecho87 Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 Ma FR w nazwie... Pomijając już, że Marzocchi bardzo dokładnie opisuje do czego dany wideł się nadaje - wystarczy poszukać. Czy dobrze wybiera nierówności - zależy która wersja, ale generalnie tak.
Artursx1 Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 Jak najbardziej się nada . Jaki to rocznik ?
IceMan007 Napisano 8 Września 2010 Autor Napisano 8 Września 2010 Rocznik chyba 2003 A czy MARZOCCHI Z3 WEDGE tez nada sie do skoków?
bros Napisano 8 Września 2010 Napisano 8 Września 2010 Mam Z1'ke z 2003, wersja FR SL - taką jak aktualnie znajduje się na allegro (przypuszczam, że to właśnie z allegro chcesz go kupić). Amortyzator powinien wytrzymać skoki, chociaż ja nigdy go w ten sposób nie używałem. Za to wielokrotnie zmagał się z szlakami Beskidów i nie ma z nim żadnych problemów. Pod względem wytrzymałości nadal przewyższa wiele obecnych modeli. Jeżeli chodzi o pracę - osobiście nie jeździłem na niczym lepszym. Wątpię, żebyś w lesie mógł znaleźć coś co stanowiłoby dla niego przeszkodę. Wybiera praktycznie wszystko ale niestety wymaga dość precyzyjnej regulacji a do tej potrzebny jest specjalny adapter do pompowania. Bez ustawienia odpowiednich ciśnień amortyzator może działać źle, tragicznie, przeciętnie lub znośnie (albo w ogóle nie będzie się nadawał do użytku jeżeli waga właściciela i Twoja różnią się znacznie). Jak ustawisz wszystko pod swoją wagę to dopiero wtedy poczujesz na co go stać.
Skytoone Napisano 9 Września 2010 Napisano 9 Września 2010 Ja zamiast SL wybrał bym coś na sprężynach np z150 albo z1 rv
blair7 Napisano 9 Września 2010 Napisano 9 Września 2010 Ja mialem z1 sport z 2006 roku, 150 mm (po podniesieniu) dzialal fajnie, ale durolux, czy 66 go przebijaja (z takimi amorami mialem porownanie)
bros Napisano 9 Września 2010 Napisano 9 Września 2010 Mogę się mylić ale wydaje mi się, że Z1 sport z 2006 roku miał tłumiki VF2, które są rozwinięciem SSV. 66 mają tłumienie RC(x), które jest modyfikacją HSCV obecnego w tym amortyzatorze. Dlatego tak jak piszesz, czuć dużą różnicę w działaniu;)
fatalwalker Napisano 10 Września 2010 Napisano 10 Września 2010 Dobra a porównując Z1 FR SL do Skareba Super 100, a do tego biker 95kg i jazda w xc? Który będzie ładniej wybierał nierówności?
bros Napisano 10 Września 2010 Napisano 10 Września 2010 Na Skarebie, ani żadnym Manitou z tłumieniem TPC nie jeździłem ale nie wiem czy da się porównać te amortyzatory. Skok 130mm vs 100mm (ważniejsza jest wysokość widelca 518mm vs 470mm - 5cm różnicy!), golenie 32mm vs 28mm, waga 2.1 vs 1.75kg. Wydaje mi się, że to jak tłumią nierówności jest najmniej ważne w tym porównaniu, ich przeznaczenie jest zupełnie inne.
fatalwalker Napisano 10 Września 2010 Napisano 10 Września 2010 Akurat tylko o tłumienie mi chodzi i wybieranie nierówności pod moją wagę bo jeżdżę tylko amatorsko więc i waga i golenie nie robią mi różnicy. Wiem, że zarówno jeden jak i drugi świetnie pracują ale ciekawy jestem, który będzie lepszy pod tylko i wyłącznie tym względem
bros Napisano 10 Września 2010 Napisano 10 Września 2010 No a co z różnicą wysokości? 5cm to ogromna różnica, wymagająca zastosowania ramy o zupełnie innej geometrii.
fatalwalker Napisano 10 Września 2010 Napisano 10 Września 2010 Rozumiem, że geometria i zdaje sobie z tego sprawę ale ja o to w ogóle nie pytam. Nie chodzi mi o wagę, markę, wiek, serwis. Jedynie o tłumienie i wybieranie nierówności terenu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.