maciuu Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Siema. Korzystając z tego, że są wakacje i mam mnóstwo wolnego czasu pod koniec lipca złożyłem w końcu swój rower. Rower ma służyć do szybkiej jazdy, ale nie jest to niestety prawdziwa szosa. Wiem, że części nie zachwycają, ale nie każdy śpi na pieniądzach. Sprzęt/części: -rama Ital Bike (wiem wiem zwykły makrokesz, nic specjalnego ) -koła - zwykłe stożkowe felgi mtb - w planach nowe piasty -opony Maxxis Detonator 26x1,00 -korby stare Ofmega - w planach korby szosowe np. http://allegro.pl/item1190796933_mechanizm_korbowy_szosowy_52_42_170_mm_nowy.html -pedały platformowe VP plus noski -łańcuch SRAM -przerzutki tył i przód tymczasowo zwykłe SISy w planach Sora -wolnobieg 7-rzędowy Shimano w planach koronka 8-rzędowa -sztyca Accent ze zintegrowanym jarzmem -siodełko Kinetik Pro Crabon Look -hamulce V-brake Foto: http://img9.imageshack.us/img9/2804/dsc02701ug.jpg http://img571.imageshack.us/img571/3887/dsc02699g.jpg http://img822.imageshack.us/img822/2284/dsc02716n.jpg
kubek20 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Nawet fajny rowerek z tego wyszedł... Ja przy okazji wymieniłbym obręcze na te: http://www.rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=655 (tanie a dobre, koszty wyjdą podobnie jeśli chcesz przeplatac koła). Korby, jeśli rower będzie służył tylko do szybkiej jazdy założyłbym takie http://www.rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=869 . Hamulec na przód dałbym ten http://allegro.pl/item1176752489_szczeki_hamulcowe_alhonga_v_brake_klocki_alu.html (może sprzedadzą jedną szczękę, te hamulce sa tanie i dobre)
kenjisan Napisano 18 Sierpnia 2010 Napisano 18 Sierpnia 2010 Mam podobną ramkę też ital bike, dostałem po żonie która nie może jeździć, po zmianie kilku części jakoś jedzie. Twoim jestem mile zaskoczony (czego innego się spodziewałem po przeczytaniu tytułu i moich doświadczeniach z tą firmą ). Korbę zmieniłbym na szosową bo po prostu lepiej wygląda i pasuje do charakteru tego egzemplarza. Sprawdź w jakim stanie jest suport i czy nie potrzeba jego wymiany razem z korbami. Czy pancerze nie są za długie? Trochę śmiesznie to wygląda. Aha zmieniłbym też zamykacz zacisku sztycy, mam ten sam i imho wygląda okropnie. Miły zap.....lacz, jak zmienisz cokolwiek to melduj, we mnie masz kibica
maciuu Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Napisano 18 Sierpnia 2010 Korby pójdą na pewno od szosy. Zmienię pewnie jeszcze mostek na krótszy to pewnie i pancerze zmienię na krótsze. Większość części z napędu pójdzie do wymiany, więc powinienem wkład suportu też wymienić bo ten łapie już lekkie luzy. Najszybciej pojawią się nowe korby i przerzutki.
maciuu Napisano 25 Sierpnia 2010 Autor Napisano 25 Sierpnia 2010 Korby już mam teraz pora na resztę części. Na następny sezon rower powinien być już w pełni gotowy. A to mała specyfikacja: Na czerwono części które mają się pojawić. Co o tym sądzicie?
kubek20 Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Ja wziąłbym te koła http://rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=599 za same piasty które chcesz kupić zapłaciłbyś 100 złotych, dodatkowo szprychy będą raczej do wymiany (długość), więc najtańsze ocynki kosztują może ze 25 złotych na 2 koła, razem z przepleceniem wyszło by ponad cenę tych kół, a te nowe na piastach deore miałbyś lepsze od tych, które podałeś
maciuu Napisano 25 Sierpnia 2010 Autor Napisano 25 Sierpnia 2010 nie ponad 100 tylko ok. 80 zł, przeplatam i centruje sam, no i może szprychy będą do wymiany jak piszesz. Pasta z przodu pójdzie od szosy bo widełki są dosyć wąskie i czasem mam problem z włożeniem przedniego koła, a szosowe są trochę węższe.
kubek20 Napisano 25 Sierpnia 2010 Napisano 25 Sierpnia 2010 Przednie piasty szosowe są tej samej szerokości, także ona ci tam nic nie da. Zrobisz jak chcesz, ale ja brałbym te gotowe koła
maciuu Napisano 25 Sierpnia 2010 Autor Napisano 25 Sierpnia 2010 Nie lubię gotowców i nie jestem super kolarzem więc nie mam kosmicznych wymagań co do części. W takim razie co tylne i przednie piasty szosowe mają różne długości?
kubek20 Napisano 27 Sierpnia 2010 Napisano 27 Sierpnia 2010 Tylna piasta w MtB ma 135 mm a w szosie ma 130 mm, przednie ośki są tej samej szerokości
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.